PDA

Vis full versjon : Hjelp! Nødblinken går av seg selv..



Autosnuskus
25/04/11, 15:26
Holdt på med ny tute som ikke virket fra tema..

Så nå etter maks ett par timer var den tom for strøm. Det kan ha vært kupelys og tenning som sto på som har tatt batteriet.

Uansett så var det ikke strøm og jeg hørte ett rele som gikk konitnuerlig uavhengig av tenning. Dette releet som går viser seg når jeg har fått start å være nøblinken som går av seg selv.

Er dette noe tyverigreie? Bilstereon er gått i "code". Kan det være fra en gammel alarm som jeg trodde var demontert?

HELP ASAP highly appreciated :D

boman
25/04/11, 15:32
Det at bilstereoen har gått i "code" er antageligvis fordi bilen gikk tom for strøm og minnet på spilleren ble sletta.
Fungerte nødblinken som den skulle når bilen gikk/fikk strøm igjen?
Det kan være feil i blinklysspaken/nødblinkknappen eller så er det bare releet som er ødelagt.

Autosnuskus
25/04/11, 15:40
Det at bilstereoen har gått i "code" er antageligvis fordi bilen gikk tom for strøm og minnet på spilleren ble sletta.
Fungerte nødblinken som den skulle når bilen gikk/fikk strøm igjen?
Det kan være feil i blinklysspaken/nødblinkknappen eller så er det bare releet som er ødelagt.

Ja det med bilstereo er greit. Nødblinken funger fint den, den går bare ikke av, ikke med tenninga og uten nøkkel i eller. Så det virker for meg som det er en annen krets enn den typiske nødblinken som overstyrer. Derfor lurer jeg på om det kan være rester fra en gammel ettermontert og nå demontert alarm som lager krøll?

boman
25/04/11, 15:50
Det er klart, det kan være en tidligere alarm som lager krøll, men burde ikke være det hvis det ble demontert skikkelig (alle ledninger isolert osv.).
Og jeg regner med at du har sjekka at nødblinkbryteren faktisk er skrudd av?
Prøv å koble av bryteren (skru av de to dekslene rundt rattet). Slutter det ikke da er det antageligvis blinklys (samme som nødblink) releet eventuelt noe som gir strøm til releet fra noe gammelt opplegg.

Det er også veldig lett å teste med en annen blinklysbryter og eventuelt et annet blinklysrele for å se om delene faktisk er ødelagt.

Autosnuskus
25/04/11, 16:00
Koblet av plusspolen og det ble bra. Merkelig, og bekrefter litt min følelse av at det er en annen krets som gjør dette.