PDA

Vis full versjon : Problem med ladetrykk



SandemRacing
22/02/10, 23:54
Har prøvekjørt 940n etter motoroverhaling/ "300HK oppsett montering" i dag og er noe feil. må være wastegaten. prøvde først med sånn boost controller, skrudde den helt på minus, da lada 1,5-1,8+.
prøvde å skru den helt andre veien, da lada den bare mer, prøvde midt i mellom også, lada fortsatt for mye.
satt slangen rett fra wastegaten og til nippelen på kompressorhuset. lada fortsatt max.. :S skjekka forspennet på staget, det er riktig.
så tok vi av splinten til wastegate-staget så den står åpen, da lada den 0bar. kan ikke skjønne annet enn at det må være wastegaten som det er noe feil med..

dette er en 19t fra Turbomeck med ny 0.8 wastegate skulle det vel være. noen som har forslag eller andre som har hatt samme problem?:)

får vel sende en mail til turbomeck og høre om jeg får ny wastegate..

mvh. Kristian.

henrik940
23/02/10, 06:41
Høres ut som det er wgen som ikke er helt med ja!

SandemRacing
23/02/10, 18:56
fikk svar på mail fra turbomeck i dag, han trodde det kunne være membranen som hadde gått.

skulle sende den til han så skulle han fikse det:)

kjedelig det skal skje når jeg har kjøpt ny turbo og wg da :/

henrik940
23/02/10, 19:03
Veldig kjipt det ja. Godt du får ordna det hvertfall :)

SandemRacing
24/02/10, 00:37
skrudde av braketten med WG'en på i dag, synes nå denne var i overkant stram, vet den skal være litt strammere enn orginalen, men synes nå dette var i overkant.. såvidt jeg klarte å dra den litt ut (noen millimeter) når jeg tok i det jeg kunne.. :p

får sende den i retur og se om jeg får en som er bedre:p

henrik940
24/02/10, 08:01
Den skal vel flytte seg hvertfall litt mere enn millimeter :p