PDA

Vis full versjon : Fylle gass på AC-anlegg



psyfoon
25/04/11, 10:10
Har en Volvo 850 2,0i prod. nov.96 med aut.klima som ikke blåser kaldt. Regner med det er tomt for gass.

Skal bilen min ha gamletypen gass (R12??) eller nytypen?
Hvor er det billigst og best å fylle i trondheimsområdet og hva må jeg omtrent regne med å betale for en fylling, evt. med trykktest?

På forhånd takk for svar :-)

Erlend
25/04/11, 10:21
det står på høyre dempertårn i motorrommet :) gjør hvertfall det i i min 96 855 2.5 10v
er rundt 700 g hvis det er helt tomt, rundt en tusenlapp tenker jeg det koster. og nesten alle verksteder gjør dette :) sving innom ett sted å hør :)

cossykiller
25/04/11, 10:32
du får tak i gassen på ebay, så kan du fylle selv også :)

Slettmyr
25/04/11, 11:09
Skal brukes R134a, går med 750g :)
Om man har utstyr så går det nok og fylle selv, men da må man vite hva man gjør!
850 er spesielt siden det kun er tilkobling på lavtrykkssiden for fylling! :)

nordan27
25/04/11, 12:03
Sett den på et ac verksted ,be om at dem fyller tettemiddel i samme slengen og spormiddel da kan du lettere finne feil ved evnt liten lekkasje og har du tettemiddel kan det være nok til at det holder tett ved liten lekkasje :-)
Ps: har du lekkasje av betydning finner "Fylle/vakum maskinen" ut ved vacumering !
finn påfyllings ventilen på høyre side i motorrommet og trykk på ventilen det bør være litt trykk igjen ,vis ikke ,har du mest sansynlig en stor lekkasje ,men litt trykk er bra!