Vis full versjon : godkjenning
volvosjuer
25/04/11, 01:27
hei! noen som vet hvordan det er å få godkjent en b234f motor som er kjøpt fra høggeri i sverige, når det ikke er noe papir på motoren?
Du må nok ha kvitto fra høggern ellers kan den være stjålet for alt de vet, ergo ikke godkjent.
Er vel bare å kontakte høggern den er kjøpt hos å få tilsendt papirer? :) Hvis du vet hvilken høgger da :S
wunder-hansi
25/04/11, 12:25
Har man med kvitering ifra sverige skal dem se inn tollingspapirer å.
Ta kontakt med biltilsynet. Det er ikke alle som krever dokumentasjon på hvor motor kommer fra, og hvis du ikke nevner det for dem er det ikke sikkert dem husker det heller.
Be om å få alt skriftlig.
jeg har aldri blitt spurt om kvitteringer, så jeg ville ikke tatt det opp med vegvesenet.
de noterte dog nr på motor, ved godkjenning.
Har man med kvitering ifra sverige skal dem se inn tollingspapirer å.
Trenger ikke inntollingspapirer om du har hentet motoren selv å ikke over en viss pengegrense som nevnt på Toll.no:
Regler for fritak fra toll og avgifter (kvote)
Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.
Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt.
Joakimny91
25/04/11, 16:50
Send mail til volvo norge om og få et ECE dokument til motoren om du skal ha den godkjent i din bil :) Samt godkjenningspapirer til din bil hvor de bekrefter ant hk og moment fra motor ;)
volvosjuer
25/04/11, 17:01
jeg jobber jo med volvo til daglig. er mekaniker på Nardo bil i trondheim. er det noe papir som de kan skaffe? snakket med verkstedmesteren, og han sa at han trengte bare en kopi at vognkortet til den bilen jeg skal ha det i, åsså skulle han snakke med noen i volvo norge.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.