PDA

Vis full versjon : Ekstra lysbryter 940



tusselaid
24/04/11, 21:46
Det er blitt etterkoblet 1000metringer på bilen min, og for og slå på de er det en stygg biltemabryter med 2 stikk på, av/på bryter. Så har jeg en orginalbryter til 7/900 liggende men den er det 4 stikk på, 31, +, s, y. Hvilke går til hva, hvor skal jeg sette de 2 ledningene??

Motstand
24/04/11, 22:15
S og + skal du bruke til å skru lysa av og på. 31 og Y er til lysdioden i bryteren:)

Espen Hveding Nordgård
24/04/11, 22:18
Stemmer, og 31 skal til jord, og Y skal til S eller + alt ettersom hvor du setter styrestrøm inn og ut av bryteren.
Y skal da til ut-delen av bryteren.

boman
24/04/11, 23:24
S og + skal du bruke til å skru lysa av og på. 31 og Y er til lysdioden i bryteren:)
Lyspæra i bryteren er vel kobla direkte på bryteren? Altså den trenger bare jord på 31 for å funke når det er koblet 12V + på "+" og ut til ekstralysene (releet) på Y (eller var det S?).



Stemmer, og 31 skal til jord, og Y skal til S eller + alt ettersom hvor du setter styrestrøm inn og ut av bryteren.
Y skal da til ut-delen av bryteren.

Hva er forskjellen på Y og S? Er de koblet sammen inne i bryteren? Har alltid lurt på hvorfor det er fire pinner bak på flere av Volvo sine brytere, men har aldri klart å måle meg frem til hva den fjerde pinnen er til.. :p

Espen Hveding Nordgård
25/04/11, 10:31
På ekstralys og tåkelysbryteren er S og Y to forskjellige stikk ut av bryteren, mens på tåkebaklys og varmetråd bryterene er S og Y kobla sammen inne i bryteren, så det er bare ett stikk ut. Husker ikke om det er S eller Y på tåkebaklysbryteren, men er bare en av de..