PDA

Vis full versjon : Automatisk lysjustering 940



JørnM_940
22/02/10, 22:04
Har skaffet meg to lykter til 940'en. de var det kontakt/motor på for automatisk justering på lysene. Tenkte jeg skulle bytte begge lyktene nå med det samme, og koble til justeringen. Hvordan er det dette fungerer når det sitter originalt? Er det en manuell bryter som går på begge lysene? Det er vel ikke to?

Øyvind G
22/02/10, 22:09
det er 1 bryter til begge lysa ja. har ikke så veldig bruk for det. kjekt hvis man kjører campingvogn eller annen tung last. har det i min men bruker det aldri. hvis ikke du veit det, så er den ikke automatisk. du må justere manuelt.

JørnM_940
22/02/10, 22:12
det er 1 bryter til begge lysa ja. har ikke så veldig bruk for det. kjekt hvis man kjører campingvogn eller annen tung last. har det i min men bruker det aldri.
Okay, takk for infoen!:) Tror jeg skal koble dem opp, når det først er der. Skal ikke dra noe campingvogn eller tung last med bilen når den blir ferdig;) Så tenker jeg det blir fordel med justeringa mtp xenon.

Øyvind G
22/02/10, 22:18
kjekt og ha er det ikke det man sier? har du "bryteren" da? lurer du på noe ang. oppkobling, så kan du høre med swissman. han gjorde det på bilen sin for en stund siden veit jeg.

er fint og ha den justeringa når du har xenon ja. er enig i det ;)

JørnM_940
22/02/10, 22:43
kjekt og ha er det ikke det man sier? har du "bryteren" da? lurer du på noe ang. oppkobling, så kan du høre med swissman. han gjorde det på bilen sin for en stund siden veit jeg.

er fint og ha den justeringa når du har xenon ja. er enig i det ;)
Takk for tipset:) Har ikke originalbryteren nei.. blir vel å bruke en annen tenker jeg.

Janus
23/02/10, 13:51
Har du h4 settet liggende enda jørn?

JørnM_940
23/02/10, 15:02
Har du h4 settet liggende enda jørn?
Jepp;) Å H3 55W e snart på vei å..

henrik940
23/02/10, 15:49
Selvom du justerer xenonlysa dine i bånn blender det. Glassa på lyktene dine er konstruert slik at de skal kaste 10% (tror jeg) av lyset opp. Slik at man har lys til skilt osv.

Xenon blender uansett :D

ChrML
23/02/10, 16:07
10% spredelys av ei pære som lyser 5x så bra ville tilsvart 50% spredelys / halvt fulltlys med halogenpære i;).

henrik940
23/02/10, 17:29
Blender hvertfall noe værre veit jeg. Tror jeg har fått justert tåkelysa mine litt mere riktig nå, enn før. Ekke så mange som blinker på meg.

boman
27/02/10, 16:51
Alt av kabler ligger forøvrig klart til justering av lykter. også kontakta til bryteren ligger klar (har ihvertfall gjort det på de 940ne jeg har hatt).

JørnM_940
27/02/10, 18:26
Alt av kabler ligger forøvrig klart til justering av lykter. også kontakta til bryteren ligger klar (har ihvertfall gjort det på de 940ne jeg har hatt).
Sier du det:) Greit å vite. Ligger fra der det skal være lysbryter og helt fram til lyktene det da?

boman
27/02/10, 20:05
Jepp. Ligger en 3-pol kontakt ved hver frontlykt (stripsa fast i de andre kablene, kan være vanskelig å få øye på den) også ligger det en 4-pol (eller noe) bak der bryteren skal stå (den er teipa fast og bøyd bakover på de andre kablene mener jeg å huske).

TeamBørnOut
27/02/10, 20:10
Alltid lurt på hva de kablene er til :)

boman
27/02/10, 20:17
Alltid lurt på hva de kablene er til :)

hehe jeg også, men så titta jeg i skjema for el-justering for en stund tilbake og fargene på kontakta og si skjemaet stemte overens ;)