PDA

Vis full versjon : Hva er dette? Bilde av løs ledning på førerside '92 240



Movikong
24/04/11, 17:35
http://img402.imageshack.us/img402/2245/s6300359q.th.jpg (http://img402.imageshack.us/i/s6300359q.jpg/)

Dette bilde er av en løs ledning jeg fant oppunder rattet på min '92 240 stv.

Finner ikke noe motstykke å putte den inn i, men har ikke sett så veldig nøye etter heller.

Noen som vet hva den er til?

Kan det at denne er løs ha en sammenheng med at kupévifta ikke virker?


Håper på svar.



mvh Movikong

olavxxx
24/04/11, 19:57
hei, det ser ut som du mangler en stk flux capacitor der.

Movikong
24/04/11, 20:25
Gjør vi ikke alle det? Noen andre svar?

Alpejohn
24/04/11, 23:15
Mener det skal sitte bensinpumperele der når man har insprut :)
Er vel helst på E motorer da F motorer har eget nett med denne kontakten på:)

Movikong
24/04/11, 23:35
Takk for svar!

Betyr dette at dette er som det skal være? Trenger ikke bry meg om denne løse sukkerbiten samt at den har ingen sammenheng med kupévifta overhodet?

Bilen virker fint for øvrig.


Movikong

Alpejohn
24/04/11, 23:39
Takk for svar!

Betyr dette at dette er som det skal være? Trenger ikke bry meg om denne løse sukkerbiten samt at den har ingen sammenheng med kupévifta overhodet?

Bilen virker fint for øvrig.


Movikong

Denne har ikke noe med viften og gjøre nei:)
Den har vært løs på alle 240er jeg har hatt og, bortsett fra en GLE med E motor:)

Vist vifta ikke virker så er den nåk gåen, om du har sjekket sikringene:) Bruker ofte og slutte og virke på 1,2 eller 3. Men tenker det funker igjen om du bytter vifta :)

Dagge91
24/04/11, 23:40
er som du sier, ligger løst og ikke noe som skal være tilkoblet, hvertfall på alle de 240ene jeg har sett på (dog F motorer)

Movikong
24/04/11, 23:42
Takk & Takk!

Da er alt som det skal være, bortsett fra vifta. Spørs om ikke neste eier får jobben med å bytte denne.


mvh Movikong

Pwrvolvo
25/04/11, 10:55
Denne kontakten er vel løs på de fleste 240 biler. Har hørt at det er kontakten for og koble til treraderen i dashbord hvis du har en som er komplett og har den sekspunkt kontakten bak. Vet ikke hvilken instrumenter den passer overens med og har heller aldri prøvd den. Men kunne vært artig og sett om det var det.

Alpejohn
25/04/11, 10:59
Denne kontakten er vel løs på de fleste 240 biler. Har hørt at det er kontakten for og koble til treraderen i dashbord hvis du har en som er komplett og har den sekspunkt kontakten bak. Vet ikke hvilken instrumenter den passer overens med og har heller aldri prøvd den. Men kunne vært artig og sett om det var det.


Er det ekstra instrumentene du mener?
Hvorfor ligger denne kontakten her nede da? Den burde jo ligget over varmeapparatet i såfall om den skulle være til det :rolleyes:

Som du ser på bildet, er der blant annet en tjukk rød/gul ledning, som er strøm til bensinpumpe. Andre enden av denne ligger vel under sitteputen bak.:)

EDIT:

Se her (nummer 99(164):
http://www.davebarton.com/pdf/relay_84_240_dash.pdf

Dette er til turbo vel og merke, men som jeg skrev lenger oppe, så sitter bensinpumpe releet her, om man har E motor, og turobo modellen hadde jo ET, så det sier seg vel selv :)

Og som du ser på formen på kontakten, er den avrundet på 2 av hjørnene, som skal passe inn i releet, og om du blar litt nedover på denne siden, til du kommer til et grønt, og hvitt rele, så ser du formen til kontakten som skal inn på dem :)
http://www.davebarton.com/volvorelays.html

Pwrvolvo
25/04/11, 14:29
Ta og mål den og sjekk om det er noe liv i den. Men noe rart at det ligger rester fra k jet systemet i din 92 mod. Men er vel mulig.
Tror kontakten til trerader instrumentet er avrudet på akkurat somme måte:)

Alpejohn
25/04/11, 14:41
Vel, det er ikke mer og lure på, den er der, og den er på alle 240er jeg har hatt selv og alle andre jeg har sett på, det gjelder alle modeller, og årstall. Om du ser i sikringsboksen så er ledningene på sikring 5 eller noe, så har den og gul/rød, og går til bensinpumpe. (husker ikke eksakt hvilken sikring, men rundt 5 en plass). Den er vertfall ikke til instrument. Har selv hatt ledningsnett og kontakt til disse instrumentene, og det hadde ingenting med den kontakta og gjøre. :)

Daniel V
25/04/11, 22:13
Vifta er en drittjobb ja. Byttet på min i vinter (kjøpte ny original Volvo hos Bilia: 1770,-) Men det holder til gjengjeld i 20 år til da :) Men er en ordentlig møkkajobb å bytte!

Alpejohn
25/04/11, 22:57
Vifta er en drittjobb ja. Byttet på min i vinter (kjøpte ny original Volvo hos Bilia: 1770,-) Men det holder til gjengjeld i 20 år til da :) Men er en ordentlig møkkajobb å bytte!

Neida, er ikke noe problem :) Gjort på et par timer det :)
Men klart, det er ikke drømme jobben akkurat :o

Har gjort det et par 3 ganger, så har fått taket på det :D

Daniel V
25/04/11, 23:20
Alt arbeid som gjør at man må under dashbordet og styre med kabler og dritt (+ at det er trangt) karakteriseres som drittjobber :p Godt noen har fått taket på det da :D