PDA

Vis full versjon : Bilbeltet er stuck



DonCato
24/04/11, 16:12
.... i inntrekt posisjon. Og nå får jeg det pokker meg ikke ut igjen.
Det er venstre baksetes belte som har låst seg, trolig da jeg smekka seteryggen tilbake i oppreist posisjon igjen. Og nå får jeg altså ikke trukket beltet ut igjen.
Må strengt tatt ha den til å funke, skal ha inn barnesete der.

Noen tips om hva jeg kan/må foreta meg? Finnes det en "release button" på trommelen?
Har forsøkt å plukke det litt i fra hverandre, men kommer ikke helt inn på beltetrommelen. Har seff forsøkt å trekke überforsiktig med seteryggen i alle mulige posisjoner også, men forgjeves.
Forslag og svar mottas med takk.

renå
24/04/11, 16:24
.... i inntrekt posisjon. Og nå får jeg det pokker meg ikke ut igjen.
Det er venstre baksetes belte som har låst seg, trolig da jeg smekka seteryggen tilbake i oppreist posisjon igjen. Og nå får jeg altså ikke trukket beltet ut igjen.
Må strengt tatt ha den til å funke, skal ha inn barnesete der.

Noen tips om hva jeg kan/må foreta meg? Finnes det en "release button" på trommelen?
Har forsøkt å plukke det litt i fra hverandre, men kommer ikke helt inn på beltetrommelen. Har seff forsøkt å trekke überforsiktig med seteryggen i alle mulige posisjoner også, men forgjeves.
Forslag og svar mottas med takk.


kjøp ny på volvo. :) 800 kr trur eg;)

DonCato
24/04/11, 16:38
kjøp ny på volvo. :) 800 kr trur eg;)

Ha ha, ja det var jaggu et godt tips, du. Hadde sett for meg et større firesiffret beløp for den.

Kjell V70
24/04/11, 19:19
jeg fikk tips en gang om å skru løs bolten som holder selen nede ved setet, da fikk jeg litt slakk på selen og det hjalp.. bare å skru i bolten igjen... du kan jo alltids prøve det før du drar fram lommeboka... :)

DonCato
24/04/11, 19:41
jeg fikk tips en gang om å skru løs bolten som holder selen nede ved setet, da fikk jeg litt slakk på selen og det hjalp.. bare å skru i bolten igjen... du kan jo alltids prøve det før du drar fram lommeboka... :)

Jupp, har prøvd det også. Men det var så innmari lite slakk å gå på før jeg løsnet bolten at det ikke hjalp.

850freak
24/04/11, 23:41
Det eneste jeg kan komme med som tips er hvis det har låst seg ved full opprulling og du ikke har noe som helst slakk i det er rett og slett nøkke i det til det løsner, du kan også skru av hele beltet og prøve da også, hvis ikke det hjelper så kan du løsne på bremsen for hånd hvis du kommer til den, men er ikke alle typer det lar seg åpne. du kan også prøve å slå løst på den med en gummi hammer. beltet trenger litt å gå på for at låse plata skal slippe taket. i verste fall så må du bytte det. Det er liksom ikke så mye en kan gjøre, Selve mekanismen er vel klinket tror jeg så du får ikke demontert det heller, bilbelter er laget for å ikke fikles med :)

brynna
25/04/11, 07:03
Slenger med et forslag:

Løsne trommelen fra karosseriet og vipp litt på den samtidig som du trekker i selen. Er et låsesystem som gjør at hvis helling på bilen overstiger et punkt låser det. (ved velt osv)