PDA

Vis full versjon : tenningsproblem? b230fk[LØST]



lasse940
23/04/11, 16:21
Som topic sier så sliter jeg i dag med noe som kan virke som at registeret står feil men det gjør den ikke.
Igår gikk motor reint og fint på tomgang, hadde en liten lekkasje i koblingen oljetur som lakk litt i fra blokka, hadde da av turbo, deler av Dp, grenrør og oljekjøler/filter.
Idag morres ville ikke bilen starte starter gikk rundt men den tente ikke, luktet bensin fra motor så regner med at den får bensin etter et par timer prøvde jeg igjenn da startet den smalt voldsomt av eksos av uforbrendt bensin etter tidligere på morran(Dp er ikke montert videre på eksosrør), virket da som den kunn gikk på tre sylindre så skrudde av motor og så over tennkabler(lambalampe lyste ikke).
Prøvde starte bilen igjenn etter å ha sett over tennkabler da virket det som den feiltente noe voldsomt fikk den til å gå en 4sec tid ristet veldig i hele bilen og lambda lampe lyste rett før hele bilen døde ut. Har sett over registeret og virker som den står riktig da jeg har prøvd å snu den motsatt av hva den stod men motor oppførte seg på lik måte da.rotor og fordeler nylig byttet ikke biltema!!!
Noen som har en ide om hva dette kan være?

Oppsett:
531Topp
968Dyser
walbro i tank pumpe montert i vinter.
linjær btr av type malpassi
k27turbo uten slakk
3"lmm 012.montert i vinter.
hører bensinpumpe starter da jeg vrir om tenning.

cossykiller
23/04/11, 17:17
pluggkablene står riktig ? du har ikke vært borti svinghjulssensoren da ?

lasse940
23/04/11, 17:28
ja tennkablene står riktig, skal litt til å komme borti svinghjulsensor vell??
men kan jo godt hande det er svinghjulsensor som har gått. Får sjekke den i morgen

cossykiller
23/04/11, 17:30
ja, ikke om du hadde kommet borti selve sensoren, men kabelen går jo oppover forbi dpen og det området ihvertfall..

lasse940
23/04/11, 17:47
skal skjekke det i morgen nå har jeg hatt av reimhjul for å se etter om det har forskjøvet seg noe det ikke så ut til å ha gjort.
Merkelig dette, bilen gikk reint å fint på tomgang i går da jeg hadde montert turbo,Dp og grenrør etter jeg har planet flensen på grenrøret denne uka allt ble montert og satt sammen igjenn gikk bra i går men hadde glemt en tette skive på oljetur da ble allt demontert og montert igjenn svaeiset litt eksos osv så skulle jeg starte i dag men da ble allt krøll :/

boman
23/04/11, 18:00
Kan coilen ha tatt kvelden?
Hvordan er tennpluggene?
Dårlig strøm på bensinpumpa (mål spenninga når pumpa går og sammenlign med spenninga på batteriet)?

lasse940
23/04/11, 18:08
Har desverre ikke noe å måle spenning med :/
Har tenkt på det med coilen jeg også.
Men hadde et problem med fordeler og rotor da jeg byttet dette for en mnd siden, etter montering ville ikke motor starte måtte da demontere fordeler igjenn og dra rotur litt lenger ut på staget og da funket allt bra, har gjort det samme i dag etter det gikk den på 3 cyl stoppet og gikk over tennkabler startet og da feiltente motor noe veldig :/
tennkablene er gammle og burde vært byttet ut men har liten tru på at det skylder dette nå. Har ikke hatt opp og sett på pluggene da disse er byttet i vinter og bilen har kunn vært prøvekjørt dessuten må jeg da igjenn av men turbo og Dp for å få ut plugger på cyl 1 og 2 :/

lasse940
23/04/11, 18:09
ledning på svinghjulssensor like hel!

lasse940
23/04/11, 19:22
Nesten flaut å si det men kablen mellom coil og fordeler satt veldig løs så nå går den reint igjenn, ikke greit å skru bil i masse plussgrader og påskepils ;)

boman
23/04/11, 19:28
Der ser du, pils og bil hører ikke sammen. Det er ikke alltid at bra + bra er bra ;)

lasse940
23/04/11, 19:37
nei er vell ingen god kombinasjon ;)