PDA

Vis full versjon : Albansk bilvask



Tom K
23/04/11, 10:51
Har et bilvaskeri i nærheten av der jeg bor, de tar 150-200 kr for å håndvaske bilen så jeg tenkte jeg skulle stikke bort å se hvordan de jobber, denne Passaten ble rygget ut av vaskehallen når jeg kom......min bil kommer ALDRI i nærheten av denne vaskehallen ihvertfall.

http://i103.photobucket.com/albums/m136/tomk_01/003-3.jpg

Lasse B
23/04/11, 20:25
Å fy faen så dårlig.....

Dalaræcing
23/04/11, 20:29
Det er jo en god grunn for å bruke noen timer hjemme og gjøre jobben selv. hehe

Wrasko
23/04/11, 20:30
Oi. Kommer bilene ferdig møkkete! For en service!

Tom K
23/04/11, 21:00
Bilen er full av riper etter bruk av nal til å fjerne vann, bilen så helt jævlig ut, regner med at den trenger en solid rubbing og polering
, svampen de brukte så ut som om den var dyppet i sølevann for den var rimelig svart

alecxz
27/04/11, 01:24
Hahah.. stakkars lakk.

Kim74OTic
27/04/11, 02:14
sånn så min bil ut etter polering hos noen utlendinger her nede i vennesla på gamle shell. skal ikke klage på prisen men dårlig jobb, og så akkurat ut som denne bilen i sola. har også svart bil :p

andersg
27/04/11, 15:49
Det der er hologrammer, og har ikke noe med bruk av nal å gjøre. :) Heller feil bruk av poleringsmaskin og dårlig nedbrutt produkt.

volvoRsport
27/04/11, 16:15
Det der er hologrammer, og har ikke noe med bruk av nal å gjøre. :) Heller feil bruk av poleringsmaskin og dårlig nedbrutt produkt.

Dette er ikke kjøregater/hologrammer, du ser tydelig håndbevegelser fram og tilbake på denne bilen.

Tom K
27/04/11, 16:42
jeg sto og så på når bilen ble tørket med nal, her er det IKKE snakk om polering men misshandel av lakk med nal på dårlig vasket bil, dette er riper i klarlakken

The Sven
27/04/11, 16:47
Imponerende...

Tom K
27/04/11, 18:24
ikke rart at disse utlendingene som vasker biler får dårlig rykte, håper ikke alle er like dårlige

Martin.S
27/04/11, 18:39
Haha nydelig. Det er helt tragisk at det går ann.

Ola Hagen
29/04/11, 18:26
jøss, det var ille ja..

På stange ved hamar så er det en slik som heter stange bilvask og de tar 200kr for innvendig og utvendig vask, men de er faktisk ikke så dårlige syns jeg, men det er veldig avhengig av hvem som gjør hva.

Når gamlinga gjør jobben så blir det strøkent! men når du unge overtar så blir det ikke alltid så bra... :rolleyes:

Men dom gjør i allefall i denne rekkefølgen:

-Ta ut gulvmatter og evnt bagasjerommatte), en liten fyr klatrer inn og vasker vindu og interiør.
- Spyle av hele bilen, spraye på felgrens, de har i allefall gjort det på alle bila jeg har kommet dit med, men er visst ikke alltid de gjør det.
- Stor gulsvamp og påføre såpe og vann, ser ut som det er godt med vann og såpe i svampene ettersom de presser ut vannet av den etter å ha vaska bilen ferdig.
- Samtidigs spyler de gulvsmattene som henger på veggen.
- Også spyler de av bilen.
-Den lille fyren kommer ut av bilen, og henter støvsuger og støvsuger bilen.
- De andre fjerner vannet med silikon skrape, også går det over med noen slags filler for å tørke bilen, også til slutt så tørker de inni døråpninger og rundt dørene.
- Og hvis de ikke er fornøyd med regjøringa av felga så tar de fram svampen og vasker bedre og spyler av etterpå :P