Vis full versjon : Ang sperre og spørsmål
Hei
Har en 940 eg tenkte og ha sperre i.
Dette er en sommer bil ikke noe bane bil, men er 350hk + i den
Og hvem bakaksling burde jeg ha til og montere sperre i ?
Hvem sperre kan jeg bruke som er lett og montere og som er litt behagelig og kjøre med som tåler juling.
Har hørt att alle Locker er som sveiset?
Dette kan ikke være noe og ha og kjøre i gatene med?
Dette er til en Volvo 940, 1995 mod med abs
Bjørseth Racing
23/04/11, 10:17
En locker er som en sveisa under pådrag også låser den opp når du slipper gassen. Dette gjør at det ikke er noe problem å lukeparkere etc, men man kjenner at det bryter mer enn en true trac etc.
Kjører selv med Aussie locker hver eneste dag og syns det fungerer perfekt.
når lockeren slår inn er den som sveiset ja men når den er ute er den som open diff....men kan ver litt skummelt da den slår inn i sving ved pådrag da vil reva enten komme ut eller du vil gå rett frem (understyring)
billig.fin til leiking/drifting og enkel og montere
truetrack låser ikkje 100% er vell 60% eller noe denne er kjempefint til hverdags og god og køyre på bane med og når du skal leike eller vinter er den kjempefin borsett fra full sving og spunne små rundinger da lager den litt lyd.
om du ikkje har kompetanse må du ha gjelp til og montere skikkelig
og så har du lamellsperre fra 740 1031 elelr slyngdiff fra 940 1041 ( vil ikkje anbefale denne gå helder for lamelsperre om du skal gå for org)
gull pilen
23/04/11, 12:26
true tracken er ikke prosentvis sperre... true track er en torque sensing diff, altså den overfører kraften til det hjulet som har feste.....
true tracken er ikke prosentvis sperre... true track er en torque sensing diff, altså den overfører kraften til det hjulet som har feste.....ok, men aussie locker da, er enkel og montere osv?
Og bråker i svinge i lav fart?
men hva ville folk annbefalt på en sommer bil som en kan leike seg med da?
og mest behagelig på en gatebil?
true tracken er ikke prosentvis sperre... true track er en torque sensing diff, altså den overfører kraften til det hjulet som har feste.....
ok var litt usikkert på den.:P
powertrax locker, hva er det for noe i forhold til aussie locker?
samme greiahvor selges denne da?
Og hvordan er den og montere?
Shimsing og sånn?
selges vel flere plasser men vet ikke hvor men ebay er jo en fin ting.
enkel og montere (groft forklart) ut med stikkakslingene sette sammen lockeren bytte den med inmaten i diffen så inne mde stikkakslinger så ferdi ingen shimsing .
søk youtube ''how to'' eller noe og locker så ser du
selges vel flere plasser men vet ikke hvor men ebay er jo en fin ting.
enkel og montere (groft forklart) ut med stikkakslingene sette sammen lockeren bytte den med inmaten i diffen så inne mde stikkakslinger så ferdi ingen shimsing .
søk youtube ''how to'' eller noe og locker så ser duhvor masse tåler denne i forhold tilaussie locker da? hk?
uten erfaring så vil eg si at tåler vel like mye ,men litt foskjell i design så mulig en av dem er bedre ...men dette vet nokk noen andre og evt 4x4 gutta vet hvem som tåler mest juling
her er et bilde eg fann på pc'en av en aussie locker i enkelt deler
http://www.offroadspareparts.com/wp-content/uploads/2010/06/how-aussielocker-work-465x284.jpg
her er montert i en aksel
http://www.offroadidaho.com/pictures/build/gears.jpg
VolvoR-Sport
25/04/11, 20:17
endel bilder ang locker her :)
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9256&page=29
endel bilder ang locker her :)
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=9256&page=29kjempe nyttig alt sammen, satt du inn med nye lager?
VolvoR-Sport
25/04/11, 21:13
var meningen det hehe :) ser jo hele prosessen der ca..
bytta ikke lager nei, men kunne gjort det i samma slengen.
var meningen det hehe :) ser jo hele prosessen der ca..
bytta ikke lager nei, men kunne gjort det i samma slengen.oki =)
Vet du hvor mye denne tåler?
Ser du har shimset, står dette i infoen som følger med?
oki =)
Vet du hvor mye denne tåler?
Ser du har shimset, står dette i infoen som følger med?
den tåler nokk en god del...å ang shimsing står kravene i instruksjonen så bruker du bare føleblad og måler ..er de utenfor krava må du fikse de med shims..ikkje noke problem ..det er verre med truetracken de ville eg ikkje gjort sjøl uten kompetanse:P
Noen som har erfaringer på hvor mye slyngdiffen tåler oppi alt dette?
ikkje erfaring selv men 2 kompiser der eine har tatt knekken på den 1 gang å den andre 2 på eit år uten for mye misshandling...eg vil tru at lamell diffen er den beste org...+ at slyngdiffen sperrer vel bare til 40km/t?
uasett er lockeren mye sterkere
ikkje erfaring selv men 2 kompiser der eine har tatt knekken på den 1 gang å den andre 2 på eit år uten for mye misshandling...eg vil tru at lamell diffen er den beste org...+ at slyngdiffen sperrer vel bare til 40km/t?
uasett er lockeren mye sterkereja er nok sterkere, men å kjøre daglig med, vil jo slite dekk å kneppe rundt over alt
nei de vil den ikkje den er jo open heilt til den mottar pådrag fra deg .
nei de vil den ikkje den er jo open heilt til den mottar pådrag fra deg .ja men en kammerat av meg sa den var jævlig å kjøre med, men go og sladde med
den er ikkje noe god og køyre fort med men heilt fin ellers.. problemet er at den låser 100% når den låser så om du kommer i stor fart inn i sving og gir på og den slår inn så vil bilen din enten gå rett fremm vis du får grep eller slenge ut reva viss hjul ikkje får grep ..altså den blir som sveisa når den er inne men det skal litt til..obs på vinter vil den dra utreva mye i svinger om du gir på
Takker for svar, blir nok ikke aussie locker
Men tenker på torsen diffen, noen som hat montert den her inne?
Isåfall, hvordan er den og montere?
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.