PDA

Vis full versjon : Tips til bytte av håndbrekk vaier



ola normann
22/04/11, 22:20
Må nok bytte håndbrekk vaieren på venstre side da den går veldig tregt.
Men klarer ikke helt å se hvordan vaier strømpa er festet inn til bremseskjoldet (det er en svart plast "mutter" på enden der).

Jeg ble ikke spesielt klokere av å skumlese gjennom vida og haynes eller.

Og må hele midt konsollen av?

Har noen lyst til å opplyse meg litt så hadde det vært fint.

850GLTsilver
23/04/11, 08:40
"Plastmutteren" er bare til å trekke av.
Skifte av brekkvaier(ne) er lettest dersom du rett og slett demonterer baksetet, forsetene, matta og den "papp" konsollen som er i gulvet bak.
Midtkonsoll må også av ja.
Du KAN unnlate å ta ut forsetene, men det er såpass mye enklere å skifte vaierne om du tar også de ut.

Jeg anbefaler å skifte begge vaierne under ett. (Arbeidets omfang for å bytte en rettferdiggjør å bytte begge )
Ta deg samtidig tid til følgende: Når du har tatt ut de gamle vaierne, rens NØYE i det hullet der vaierne går inn i bremseskjoldet. Er gjerne en del rust der.
Likeledes: rens "saksene" der bak nøye og smør de opp med bremsefett (ATE har et fint fett til å smøre bevegelige bremsedeler med. Det er også fint til å fjerne skriking i bremsene men smør ALDRI fettet på de flater som skal bremse. )

Haynes er ei elendig bok bare så det er sagt.

ola normann
23/04/11, 20:37
Ok, takk for svar. Får vurdere om jeg skal bytte begge etter jeg har fått pris på de. Jeg har alltid brukt kobberpasta på bevegelige bremsedeler, det skal vel funke greit det?

Haynes kunne sikkert ha vært bedre, men det er bedre en ingenting :)

850GLTsilver
25/04/11, 09:08
Unngå kobberpasta. Kobberpasta sliper.
ATE har fett til dette som er langt bedre å bruke.