PDA

Vis full versjon : Garanti på lakkering?!



henrik940
21/04/11, 20:12
Noen som veit om det er garanti på lakkering?

Fikk lakkert skjermbuene bak, og nederste del av dørene på venstre siden, i fjor sommer, seint på sommern. Jeg ser nå at det har begynt å ruste der de lakkerte.

Er det noen garanti på detta? Syntes det er dårlig!

Nero
21/04/11, 20:17
Har du kvittering så bør de ordne opp i dette om de er seriøse og det ikke er lagd noen klausuler/avtaler før lakkering. Lakken er vel ment å vare i vesentlig mer enn 2år. Går vel som håndtverk det der hva anngår garanti/reklamasjonsrett.

henrik940
21/04/11, 20:19
Er det jeg tenkte og. I hjulbuene KAN jeg kanskje gå med på omlakk med litt betaling, er jo hjulbuer, men ikke dørene..

Nero
21/04/11, 20:24
Ja, men kan vel kanskje tyde på dårlig grunnarbeid når det ikke har
tålt en vinter en gang?

henrik940
21/04/11, 20:25
Nettopp. Dessutten har bilen stått inne i 3 mnd i vinter :p

142senja
22/04/11, 00:16
var det ut-av-garasje garanti jobb?

henrik940
22/04/11, 09:39
var det ut-av-garasje garanti jobb?

Høh :p ?

Daruu
22/04/11, 09:50
Hvis de som lakkert bilen din er sånn noenlunde seriøse pleier de å fikse slik på sin egen regning.

Kan være værre om man ikke har kvittering da....

henrik940
22/04/11, 09:51
Har vel regninga et sted, men regner også med at de har'n.

boman
22/04/11, 10:24
Hvis du tok det hvitt (jeg vet bilen er hvit, men du skjønner hva jeg mener :p ) så bør det ikke være noe problem, selv i hjulbuene.
Og har du tatt det hvitt så husker de deg sikkert, evt har orderen lagra på pcen, så går sikkert fint uten kvitteringa ;-)

henrik940
22/04/11, 10:25
Jepp, var hvitt :p Hvitt lakka og :eek:

142senja
22/04/11, 10:45
Høh :p ?

var det svart arbeid?

men sånn egnetli så høres det ut som det er drit grunnarbeid. men kan jo være at døren å hjulbuen din er rustet fra innersiden.
er med å driver et karosseri/lakkerings verksted, å på sånne jobber der det er påvist rust gir vi kunden ikke mye garanti på jobben siden man ALDRI blir kvitt rust bortsett fra å skjære den vekk å sveise i ny del..

henrik940
22/04/11, 10:49
Var ikke svart nei..

142senja
22/04/11, 11:14
var berre bare det alle kaller lakk rust? eller var det slik at man så stålet var rustet?

henrik940
22/04/11, 11:19
Bare bare overflaterust..

142senja
22/04/11, 13:44
man skal ikke si bare bare når det gjelder rust, ville sjekket innersiden av sjermen å dørene

Christian
22/04/11, 13:48
Er vel ganske sjeldent man får garanti på sånn jobb vel? For det er jo ganske naturlig at rusten kommer tilbake igjen, blir ikke kvitt den med litt hvit maling..

Nero
22/04/11, 16:11
Om man har betalt for å fjerne all overflaterust og en lakkering, så regner jeg med
at de fleste ville forvente at det skal holde lenger enn kun noen få måneder?

Kunne ha skjønt det om det hadde vært slik "bare pusse ned litt og lakker det nokså likt, gjør det så billig som du kan" jobb, men da får man som regel svi.
Skal man ha gjort noe ordentlig så koster det tid og penger, men da forventer
man at det skal holde lenge og ved en evt. reklamasjon så skal det være lite
eller ingen spørsmål om det ikke er noen ytre påvirkninger.

Snarveier kan man ta i de fleste yrker, men sjelden det er lønnsomt i lengden
både for kunde og en selv:)

volvoRsport
22/04/11, 16:20
Er desverre litt opp og ned på arbeidet dem gjør på KBG Billakkering..

142senja
22/04/11, 16:22
men vist det var sånn at man skulle ta på bak siden hver gang man fikk inn en jobb å kunde ikke hadde nevt noe, så hadde det vært så dyrt at man ikke kunne levet av det, for det er ikke så lett som folk skal ha det til, må regne med garanter 2timer bare i grunnarbei på en hjulbue. men synes det var rart at de ikke tok hele bak sjermen? må jo være en fæl overgang

henrik940
22/04/11, 17:56
Om man har betalt for å fjerne all overflaterust og en lakkering, så regner jeg med
at de fleste ville forvente at det skal holde lenger enn kun noen få måneder?

Kunne ha skjønt det om det hadde vært slik "bare pusse ned litt og lakker det nokså likt, gjør det så billig som du kan" jobb, men da får man som regel svi.
Skal man ha gjort noe ordentlig så koster det tid og penger, men da forventer
man at det skal holde lenge og ved en evt. reklamasjon så skal det være lite
eller ingen spørsmål om det ikke er noen ytre påvirkninger.

Snarveier kan man ta i de fleste yrker, men sjelden det er lønnsomt i lengden
både for kunde og en selv:)

Er akkurat det.. Betalte jo 4500 for jobben..

142senja
23/04/11, 06:49
4500 er billig for den typen jobb synest jeg.. hadde sikkert tatt rundt om 6-7 her, men da hadde vi hatt klar lakk på hele bak skjermen

Tom K
24/04/11, 11:40
Det som er utrolig viktig ved fjerning av lakkrust eller annen rust er å sandblåse, bruker du vinkelsliper med lamellskive eller negerkuse så risikerer du at du lukker igjen rustporer med rust inni, da er egentlig hele jobben bortkasta for den rusta du har kapsla inn i porene vil komme ut igjen etter en liten stund, det blir mye mere jobb med sandblåsing men da får du bort all rust og du slipper å gjøre jobben om igjen .