PDA

Vis full versjon : Bytte belg på drivaksel



cortinaterje
21/04/11, 17:30
Skal bytte indre belg på venstre drivaksel. Hjulskift nå avdekker at det er like før den ryker, så jeg må bytte rett over påske.

Kommer det ut noe gearolje når jeg tar akselen ut av gearkassa?

V70 D5 2002 automat

piddil
23/04/11, 23:19
Hvis du drar drar den ut fra gearkassen, vil det renne ut gearolje.

cortinaterje
25/04/11, 21:45
Ok. Jeg mener også jeg hadde lest noe om det et sted, men kan ikke finne det igjen.

har "trålet" Haynes og Vadis. Der står det ikke et pip om at man må være forberedt på å ta imot noe oljesøl.

Noen som vet om det er store mengder olje det er snakk om?

aarnes
26/04/11, 07:55
Men trenger du å dra hele akselen ut da? holder vel med å bare ta ut den indre knuta...der hvor alle kulene sitter.
Jeg har drivi på en god del inni der i det siste, og har ikke fått noe oljesøl..

cortinaterje
26/04/11, 08:36
Men trenger du å dra hele akselen ut da? holder vel med å bare ta ut den indre knuta...der hvor alle kulene sitter.
Jeg har drivi på en god del inni der i det siste, og har ikke fått noe oljesøl..

Takk, sier du det. Da skal jeg forske litt mens jeg demonterer.

Har aldri hatt dette ute tidligere, men har forstått det slik at den balanseskiven av gummi, som er på autogear, må av for å bytte indre belg. Denne gummiskiva må presses av og på i en hydr.presse med såpevann som glidemiddel.

aarnes
26/04/11, 08:37
nå har jeg manuell kasse - mulig det er forskjell på akslingene osv mellom automat og manuell

cortinaterje
04/05/11, 20:57
Kort sit.rap.

Har nettopp tatt ut V.drivaksel.

Ikke et pip olje kommer det ut. Helt tett opplegg. Det er først når du tar ut simmer ringen at olja kommer. :)

aarnes
04/05/11, 20:58
hah, prøv å ta ut på høyre side. da renner det ut olje :)
Dog ikke mye, kanskje 0,5dl ila 30min :p men nok til at du blir møkkete i trynet

mister j
04/05/11, 21:58
hah, prøv å ta ut på høyre side. da renner det ut olje :)
Dog ikke mye, kanskje 0,5dl ila 30min :p men nok til at du blir møkkete i trynet

Are ju skruing tudai?

aarnes
04/05/11, 22:17
jepp. sjekk den andre tråden min om komplett drivaksel fra fcp