PDA

Vis full versjon : volvo v70 med feil på tåke/kurvelys



vildrin
21/04/11, 09:08
som sagt i tittel har jeg problemer med tåkelys,
jeg kjøpte en volvo v70 mandag å la merke til at tåkelysene ikke fungerte
sjekket pærene når jeg kom hjem å den ene var gåen men den andre ikke.

jeg kjøpte nye å koblet opp, men etter en stund begynte det å ryke fra kontakten bak lykta, jeg demonterte og fant ut at kontakten var begynnt å smelte.

har noen vært borti dette før?

takk for alle svar:D

850GLTsilver
21/04/11, 11:53
100W lamper?

Per Ulv
21/04/11, 12:16
Akkurat smeltet min ene, annleggs flaten for pæra inni lykta var rustet opp på min som resulterte i dårlig kontakt så smeltet stikket pga pæra trekker mye mere strøm å da blir det varmt. Er faktisk andre gang har skjedd, samme hendelse på S70 jeg hadde å..

Så har kjøpt ny lampe med pæreholder åsså får jeg på huggern å prøve å finne ei lik kontakt som er hel evt gjennopp live den gamle kontaken.

MrX
21/04/11, 13:10
Hadde litt varmeutvikling på min gamle v70 også. Kjøpte ny lampe på biltema, funker fjell. De brukes jo nesten aldri uansett.

vildrin
21/04/11, 15:55
takk for svar :D

jeg ble en stund redd for at noe var virkelig galt.
men den er veldig rusten å sliten det som er der. mulig jeg bare må se om jeg klarer å finne tak i ny pæreholder og kontakt.

Tollan
22/04/11, 00:42
Hadde akkurat samme problemet på min. bytta pæreholder (110 kroner på volvo eller noe) og klipte av ei kontakt på en bil på huggern, og vips, så var alt i skjønneste orden ;) en stund hvertfall, samme begynner og skje på andre siden nå :S hehe

Ivar Hestø
22/04/11, 09:49
Er vel en grunn til at de fleste volvoforhandlere har nettopp disse pæreholderene på lager til disse bilene. Har ikke tall på hvor mange jeg har skiftet siden jeg kjøpte bilen.

V-H
26/04/11, 18:24
Har akkurat kjøpt en ny lykt på biltema jeg også, grunnet dette problemet... Høy varme virker som en killer på disse lyktene :( Ble forsåvidt ikke bedre av å "bade" bilen i en rundt 30cm dyp søledam på en parkeringsplass her i vinter, når kumlokkene frøs tette :P

Noen som har erfaring med H1 diode-pærene som selges på http://www.bildioder.se/?
Tenker da på de som ligger under Dimljusdioder -> H1 -> H1 Diodlampa 68 X SMD 12V 2-PACK... 68 dioder bør jo gi ok mengde lys, slik at det ikke ser ut som et ekstra sett parklys man kjører rundt med i grøftelysene... ;)
Lurer vel egentlig først og fremst på om disse passer i hullet inn i selve lyktene... Hvis de gjør det, kunne jo disse sett ut som en relativt grei "fiks" på varmeproblemet og man slipper jo også å skifte pærene så ofte... :)

Btw, hei og hå... første post :D

850GLTsilver
26/04/11, 21:27
Gleder meg til du får montert disse.
Ser lovende ut i grunn. Har et par sett tåkelys selv som jeg godt kunne vurdert en slik løsning på.

V-H
27/04/11, 11:21
Gleder meg til du får montert disse.
Ser lovende ut i grunn. Har et par sett tåkelys selv som jeg godt kunne vurdert en slik løsning på.

Hvis det er meg du siterer, så hadde jeg vel egentlig ikke tenkt å prøve de før jeg var sikker på om de passa :P Står mål på pærene på siden der da, så hvis noen har mål på hullet i lampa for hånden nå, så skal det vel være en smal sak å finne ut av... har ikke fått den nye jeg har "bestilt" ennå, og den jeg skrudde av var så rusten at jeg tror ikke det er mye vits i å måle diameteren på hullet på den... :)

Ivar Hestø
27/04/11, 17:41
Tada, jeg har da montert disse for et års tid siden, og enda ikke skiftet en enda pæreholder etter det. Men lyset er ikke å skryte over. Er kun for å se at det er lys, ikke å bruke etter veiene. All show, no go.