Vis full versjon : volvo v70 med feil på tåke/kurvelys
som sagt i tittel har jeg problemer med tåkelys,
jeg kjøpte en volvo v70 mandag å la merke til at tåkelysene ikke fungerte
sjekket pærene når jeg kom hjem å den ene var gåen men den andre ikke.
jeg kjøpte nye å koblet opp, men etter en stund begynte det å ryke fra kontakten bak lykta, jeg demonterte og fant ut at kontakten var begynnt å smelte.
har noen vært borti dette før?
takk for alle svar:D
850GLTsilver
21/04/11, 11:53
100W lamper?
Akkurat smeltet min ene, annleggs flaten for pæra inni lykta var rustet opp på min som resulterte i dårlig kontakt så smeltet stikket pga pæra trekker mye mere strøm å da blir det varmt. Er faktisk andre gang har skjedd, samme hendelse på S70 jeg hadde å..
Så har kjøpt ny lampe med pæreholder åsså får jeg på huggern å prøve å finne ei lik kontakt som er hel evt gjennopp live den gamle kontaken.
Hadde litt varmeutvikling på min gamle v70 også. Kjøpte ny lampe på biltema, funker fjell. De brukes jo nesten aldri uansett.
takk for svar :D
jeg ble en stund redd for at noe var virkelig galt.
men den er veldig rusten å sliten det som er der. mulig jeg bare må se om jeg klarer å finne tak i ny pæreholder og kontakt.
Hadde akkurat samme problemet på min. bytta pæreholder (110 kroner på volvo eller noe) og klipte av ei kontakt på en bil på huggern, og vips, så var alt i skjønneste orden ;) en stund hvertfall, samme begynner og skje på andre siden nå :S hehe
Ivar Hestø
22/04/11, 09:49
Er vel en grunn til at de fleste volvoforhandlere har nettopp disse pæreholderene på lager til disse bilene. Har ikke tall på hvor mange jeg har skiftet siden jeg kjøpte bilen.
Har akkurat kjøpt en ny lykt på biltema jeg også, grunnet dette problemet... Høy varme virker som en killer på disse lyktene :( Ble forsåvidt ikke bedre av å "bade" bilen i en rundt 30cm dyp søledam på en parkeringsplass her i vinter, når kumlokkene frøs tette :P
Noen som har erfaring med H1 diode-pærene som selges på http://www.bildioder.se/?
Tenker da på de som ligger under Dimljusdioder -> H1 -> H1 Diodlampa 68 X SMD 12V 2-PACK... 68 dioder bør jo gi ok mengde lys, slik at det ikke ser ut som et ekstra sett parklys man kjører rundt med i grøftelysene... ;)
Lurer vel egentlig først og fremst på om disse passer i hullet inn i selve lyktene... Hvis de gjør det, kunne jo disse sett ut som en relativt grei "fiks" på varmeproblemet og man slipper jo også å skifte pærene så ofte... :)
Btw, hei og hå... første post :D
850GLTsilver
26/04/11, 21:27
Gleder meg til du får montert disse.
Ser lovende ut i grunn. Har et par sett tåkelys selv som jeg godt kunne vurdert en slik løsning på.
Gleder meg til du får montert disse.
Ser lovende ut i grunn. Har et par sett tåkelys selv som jeg godt kunne vurdert en slik løsning på.
Hvis det er meg du siterer, så hadde jeg vel egentlig ikke tenkt å prøve de før jeg var sikker på om de passa :P Står mål på pærene på siden der da, så hvis noen har mål på hullet i lampa for hånden nå, så skal det vel være en smal sak å finne ut av... har ikke fått den nye jeg har "bestilt" ennå, og den jeg skrudde av var så rusten at jeg tror ikke det er mye vits i å måle diameteren på hullet på den... :)
Ivar Hestø
27/04/11, 17:41
Tada, jeg har da montert disse for et års tid siden, og enda ikke skiftet en enda pæreholder etter det. Men lyset er ikke å skryte over. Er kun for å se at det er lys, ikke å bruke etter veiene. All show, no go.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.