PDA

Vis full versjon : Problemer med ryggelys på 940/M90 - virker ikke ,sikring/pære ok..



Børge Vikebø
21/04/11, 00:21
Hei.

Sliter med et mindre problem for tiden..

Ryggelysene mine forsvant, har kontrollert alle pærer og funnet de ok.
Har også sjekket sikringer og selve bryteren samt byttet denne.
Pærene har jeg også byttet etterpå for å sjekke, det samme med sikringen. Skiftet dette selv om det ikke så ut til å ha vært brudd der..

Så spørsmålet mitt er ganske enkelt:

Er der noen på forumet som har vært borti kabelbrudd på denne kretsen som ikke medfører sprengte sikringer, og hvor dette kan være??

Setter pris på tips mens jeg jakter feilen...

Jan-Einar Jenssen
21/04/11, 00:24
er ikke bare ledninga som har slitt seg mellom kaross og kasse?

lasse940
21/04/11, 07:09
jeg har akuratt samme problem på min Mr.V
Ikke funnet feilen på min ennå.
Min bil flimrer det i ryggelysene av og til men som oftest er de helt døde.
har ikke funnet noe kabel brudd eller sliten konntakt noe jeg tror er problemet.

Svirre
21/04/11, 09:09
Sjekk ledninger for brudd eller har noen form for kortslutning. Deretter så kan du sende spenning ned til bryteren. Da måler du hvor mye volt som kommer til bryteren og hvor mye den leverer tilbake. Normalt skal det være 0,1-0,5v spenningsfall igjennom en slik bryter.
Ohmes den så kan det hende du får feil info, da bryteren lager nok kontakt til å måle kontakt med ohm, men samtidig ikke er bæredyktig for strøm/spenning.

Marius
21/04/11, 09:39
samme feil hos meg og desverre. lurer på om brytern har gått på min

Volvo-Power
21/04/11, 10:20
kan med nesten 100% garantere at det er bryteren som er synderen til dere alle gutter.. bytt denne å få lys, ferdig med problemet:)

Daruu
21/04/11, 10:26
Hvis du først river fra hverandre ledningen kan du vel prøve å sette de innpå hverandre de to som er nedi der. Da skal det vel lyse, hvis jeg ikke tenker helt feil.

Hvis det er dødt da må det nesten være brudd ett sted.