PDA

Vis full versjon : Varm luft hele tiden, 240



regeli
20/04/11, 21:58
Byttet nettopp varmekrana med en brukt jeg fikk tak i her på forume.
Den er den nye typen uten termostat og er kun en åpne/lukke krane nå.

Fungerte i to dager, så i dag spyr den ut varm luft igjen fordi om kranen er stengt. Sjekket kranen og den åpner og lukker som den skal.

Kan det være noe innvendig som har tatt kveld?

Skrur jeg varmen på fullt, så er det nesten kokepunkt varme som kommer ut.
Tempen på motor er normal ifølhe termostat, så er litt snodigt.

Har bestilt ny krane til 60USD fra Scantech, men kan ikke helt se at den er defekt igjen.

regeli
07/05/11, 22:54
Monterte ny krane i dag, den gamle var det hull i der så vannet skal stoppe + selve plastikk armen hadde brukket innvendig :mad:

Enda, så syns jeg at det er varm luft, men nå er kranen stengt helt.
Vet ikke hvor kaldt en kan få det med vanlig luft, men tempen er ca. lunken?

Har flushet systemet og ny frostveske. Syntes det var kaldere uten frostveske i kjølesystemet.

Kan jo ikke sammenligne en 90 modell med kjølesystemet i en 98 940, men synes kjøling i 240en er dårligt.

Andre som har samme erfaring eller tips?

Daniel V
08/05/11, 22:31
Min kjøler greit synes jeg. Dog tar det 2-3 min fra man stiller fra varmt til kaldt før det faktisk skjer noe.

regeli
17/05/11, 20:04
Kan det ha noe med et spjeld som ikke er som det skal en plass?

Fordi om viften er skrudd av, så kommer det varm luft.

Har lite lyst å demontere hele dashboardet :(

Daniel V
17/05/11, 20:28
Kan det ha noe med et spjeld som ikke er som det skal en plass?

Fordi om viften er skrudd av, så kommer det varm luft.

Har lite lyst å demontere hele dashboardet :(
Slik har alle mine 240er vært. Tror ikke det er så mye å gjøre med egentlig. Men om du finner ut hva det skyldes, er det bare å dele det her. :)

regeli
17/05/11, 20:40
Jaja, får montere aircon kompressor, så er jo problem løst viss det er mulig? :rolleyes:

Mafaioz
18/05/11, 17:05
Jeg har også ett varmeapparat som funker for å si det sånn. skal jeg ha kald luft må jeg nok åpne vinduene :D det blir kaldt om man tar kranene heeeelt til venstre. men det tar som Daniel sa et par minutter før det skjer noenting.

A.Finstad
19/05/11, 08:49
kommer ikke til å blåse kaldt i noen 240 uten aircon da det ikke er noe kjøle element i vifte systemet på 240 bare varme element så det kommer alltid til å blåse samme temp som ute minus 1-3 grader eller noe som blir borte på grunn av at vifta blåser lufta..

Daniel V
19/05/11, 09:50
Det blir jo kaldt hvis du setter krana helt til venstre, det eneste er at det tar litt tid. Jeg får i alle fall kald luft i min. :) Dog tar det litt tid noen ganger :)

A.Finstad
19/05/11, 10:49
får ikke samme kalde lufta som i en nyere bil med kjøle element da 240 ikke har det, men ja det blir litt kaldere en ute noen ganger...

gaupe
19/05/11, 12:02
får ikke samme kalde lufta som i en nyere bil med kjøle element da 240 ikke har det, men ja det blir litt kaldere en ute noen ganger...

Korleis kan det bli kaldare enn ute?

Christian
19/05/11, 12:33
Det vil føles sånn når man kjører siden det da "blåser" luft istedet for at den står stille.

gaupe
19/05/11, 12:42
Det vil føles sånn når man kjører siden det da "blåser" luft istedet for at den står stille.

Ja, men det er fordi den lufta som kjem inn, er lavere enn kroppstemperaturen din, og du vil bli avkjølt på den måten.

Men for å kjøle ned uteluft, må den altså avgi varmen på ein eller annan måte, og den måten heiter Air Condition på desse bilane.