PDA

Vis full versjon : smelling i forstilling



neris
20/04/11, 18:24
når bilen svinger og når vi kjører i humper.

Smeller skikkelig. Høres ut som det har noe med fjæren å gjøre

Testdriver
20/04/11, 18:42
Kan være knekt fjær eller dårlige stabilisator stag foringer/lenkarmer

Rasp
20/04/11, 19:27
Kan være knekt fjær eller dårlige stabilisator stag foringer/lenkarmer

fjærbeinslager er jo en klassiker

aarnes
20/04/11, 20:32
Hvis det smeller når du svinger hørs det ut som en fjør.
jeg knakk foran på mondeoen min, og det hørtes ut som en mega spiral som slo i metall...

JørgenT
20/04/11, 20:37
Du har garantert småstein i bunn av fjørene dine foran. Heis opp bilen, blås bort småstein og sett på gummiringer frå volvo rundt fjøra der den går nedi fjørskåla. Da er lyden vekke skal du se:)

Tom K
20/04/11, 21:09
har akkurat henta bilen min fra verkstedet etter at jeg klaget på smell og knekkelyder ETTER eu kontrollen, her ble det byttet stabstag på garantien ;)

neris
22/04/11, 22:05
Du har garantert småstein i bunn av fjørene dine foran. Heis opp bilen, blås bort småstein og sett på gummiringer frå volvo rundt fjøra der den går nedi fjørskåla. Da er lyden vekke skal du se:)

Helt korrekt!

Gummiringen var helg gjennomslitt. Litt forskjell fra 02 mod hvor det kan tas av og på med hevet bil. Denna (06 mod) må fjæren klemmes sammen på.

Takk for svar!

Anders Vsøtti
22/04/11, 22:21
Har det samme på min V70 -01 modell. Sleit med å finne ut hva det var men oppdaget til slutt at stabstaget foran har forskjøvet seg mot én side og dermed tar borti hjelperamme ved større bevegelser. Se etter skrubbemerker, finnes de er det feilen. Må løsne foringer o.l. og dra tilbake stabstag til posisjon.