PDA

Vis full versjon : 940 : Bakaksel problem .



gasgasboy
20/04/11, 16:38
Heisann !

Da jeg kjøpte 940'n som snart er ett år siden, så la jeg merke til at det ikke er samme avstand på bakakselen og ut til hjulbuene på hver side. Ene siden er det mindre, altså at hjulet står nærmere, og andre står hjulet lenger unna. Er ikke mye, men jeg klarer å se det når det er 40-40 senk på den.

Har titta mange ganger under der, og jeg kan ikke si jeg klarer å se at noen av kyllingbeina er skjeive, og avstanden er riktig ellers, så noe må være skjeivt .. Noen som har noen innspill av hva som kan være skjeivt ? Om jeg ikke finner ut av det så må jo hele driten ut, å det har jeg ikke lyst til midt i sommertiden :p


Mvh Magnus !

Bjørseth Racing
20/04/11, 17:25
skaff deg justerbart panhardstag, så du får sentrert bakakselen.

R.G
20/04/11, 18:11
all volvo med stiv aksel er sånn og forblir sånn hvis det ikke gjøres noe med panhard.

helt normalt

gasgasboy
21/04/11, 08:36
Åh, det var godt å høre ! Var sikker på at forige eier har sladda inn i fortauskanter og det som var .. Hvilke sie er grei å kjøpe panhardstag fra ? :)

Svirre
21/04/11, 09:05
Åh, det var godt å høre ! Var sikker på at forige eier har sladda inn i fortauskanter og det som var .. Hvilke sie er grei å kjøpe panhardstag fra ? :)

Bcb har justerbart. På stasjonsvogna mi så var den sånn også, så det er som R.G sier; helt normalt!

Frydenberg
21/04/11, 14:07
har samme problemet jeg også, blir justerbart snart. du ser det tydelig når man har den veldig lav. Kjøpte en 240 til en kamerat og da var det 6 cm klaring fra dekket til skjermbuen på ene siden og 1 på den andre.. I dette tilfellet var det 1,5 vinning igjen bak. Sier bare hva raggare fra indre østfold ikke klarer å få til:S

gasgasboy
21/04/11, 15:58
Raggare fra indre østfold er håpløse ! Har sett ett par av dem idag, for å si det sånn . Var en svipptur til Strømstad, fy faen å mye drit det finnes der :p

Men nå er jeg veldig lettet, tusen takk for svarene jeg har fått ! Da blir det justerbart panhardstag bak, med nye foringer ! :)

Mvh Magnus :)

gasgasboy
21/04/11, 16:12
Klarer ikke å finne justerbart panhardstag hos BCB jeg .. Skulle vel egentlig liggi under IPD sine produkter ? :)

Svirre
21/04/11, 22:53
Klarer ikke å finne justerbart panhardstag hos BCB jeg .. Skulle vel egentlig liggi under IPD sine produkter ? :)

Beklager, mente Pedersen Racing. 1800kr så har du det ;)

http://www.pedersens-racing.no/bil/Volvo_diverse/stag.html

gasgasboy
22/04/11, 14:28
At jeg ikke tenkte på det .. Haha ! :D . Tusen takk !