PDA

Vis full versjon : Volvo 740 med noen merkelige feil...



E.Winjum
20/04/11, 14:52
Bilen har fungert helt greit fram til idag da jeg tok en harry tur til sverige... Etter å ha passert grensa og er på Norsk jord igjen begynte en rar tikke lyd, ikke en skarp lyd. Den forsvinner når jeg ligger under 40 km/t og over 90 km/t.. Jeg tok ut instrument panelet fordi jeg hørte lyden kom fra dæsjen. Da hørte jeg en lyd som kom fra litt over pedalen, mot midtkonsollen. Når jeg satte inn instrument panelet igjen slutta det å virke... lyser konstant i begge blinklys pærene og alt annet er dødt.. når jeg skrur alt av lys av og har tenninga på så starter klokka å tikke igjen, men alt annet er dødt... sjekka over baksia og ser ingen feil og ingen løse ledninger. Nå er jeg så møkk lei, så finner jeg ikke ut av det snart selges den som rep obj./ i deler eller høgges....

Har noen tips til hva disse probleme kan være? Bare spør, så skal jeg prøve å forklare bedre :)


~Sjuførrn

R-israelsen
20/04/11, 15:17
Kan være jordingsfeil? da får bilen mange rare feil : P

E.Winjum
20/04/11, 15:47
Instrument panel fungere igjen etter mye knoting, er egentli ikke sikker på hva jeg gjorde som fikk den til å funke igjen :S men hovedproblemet er der enda... den fordømte tikkinga :@

R-israelsen
20/04/11, 16:28
Hmm, ikke noen reeler som tikker? Skjønner ikke hvorfor det skulle tikke der....

Revell
20/04/11, 16:41
Sikkert ett dårlig relè kanskje lys rele eller blinklys rele som holder på å dø?

E.Winjum
20/04/11, 20:40
Men gir den en tikke lyd som også gjør at gasspedalen vibrer? og den gir seg etter ett visst turtall, ca 2.5-3000 også kommer den tilbake når jeg er under det turtallet :S En på forumet skulle se på det denna uke eller no :) kanskje vi finner ut av det :)

myrcross
28/05/12, 07:01
fant du ut hva det var?

E.Winjum
28/05/12, 10:19
Solgte bilen for snart ett år sia... trur det var snakk om håndbrekks vaieren eller noe :s