PDA

Vis full versjon : Lav 244



Marius Skau
22/02/10, 03:02
Går vell ikke ann å få den mye lavere uten å bruk penger? :D
Uten fjærer på den dær. Vraka no da. Kompis av mæ som hadde

http://i130.photobucket.com/albums/p269/MsRacing/02052008.jpg

jonass
22/02/10, 03:04
Herregud, hvem gidder og sitte og kjøre no slikt.

Oddwar
22/02/10, 13:22
kan da nesten ikke være kjørbart ;p

her er bilder av min uten bakfjører, ble ikke kjørt på vegen slik, ble bare prøvd for bildenes skyld i det jeg skiftet fjører:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/1812.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/1813.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/1814.jpg

Marius Skau
22/02/10, 14:23
Va fult kjørbare i følge eiern, mått bare va litt "smart" vid fartsdumper å slikt :P

jonass
22/02/10, 14:44
Hadde sikkert kjørt fra den toførtin uten fjører, med en nissan micra

DieselDriver
22/02/10, 14:59
Haha ja vel?

Mr. Crepsley
22/02/10, 15:18
Har han lappen i det hele tatt?

TeamBørnOut
22/02/10, 15:27
Folk som kjører sånne biler som ikke er skikkelig bygd for det skulle vært kjørt over av sin egen bil...
to ganger...

Robert
24/02/10, 21:37
Går vell ikke ann å få den mye lavere uten å bruk penger?

Selvsagt går det å få den lavere uten å bruke penger.
Finn en spiker og slå den gjennom dekkene dine..

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/2012.jpg

TeamBørnOut
24/02/10, 22:19
så lav var 960n min når jeg subba vekk bladfjøra haha :D stod fast på flata med subba kanalskjørt :P

Robert
25/02/10, 16:16
så lav var 960n min når jeg subba vekk bladfjøra haha :D stod fast på flata med subba kanalskjørt :P

Har kjørt en del biler hvor jeg har tatt nedi på gulstripa ved forbikjøring, litt skummelt :)

Joakim-G_R
27/02/10, 14:48
Har kjørt en del biler hvor jeg har tatt nedi på gulstripa ved forbikjøring, litt skummelt :)

Det hadde jeg aldri giddi å kjørt..

Jan-Einar Jenssen
12/09/10, 16:25
Går vell ikke ann å få den mye lavere uten å bruk penger? :D
Uten fjærer på den dær. Vraka no da. Kompis av mæ som hadde

http://forum.vccn.no/

gammle sjitførtien min jo :P kjørte ett parr måna utn fjæra på den, fram til den vart skrota. funka greit det.

Mr. Crepsley
14/09/10, 16:15
Håper du er lapplaus.

Jan-Einar Jenssen
14/09/10, 21:20
Håper du er lapplaus.

førr et syt :P

aarmo
14/09/10, 21:25
hehe..

Mr. Crepsley
15/09/10, 16:55
Greit at man skal ha lav bil, men da må man kunne gjøre det ordentlig. Den bilen der uten fjører, er livsfarlig.

Ikke syting, men fakta.

Ola Hagen
15/09/10, 18:33
husk nå at mange av oss var unge før, jeg husker at jeg sjøl var så ivrig på å prøve forskjellige ting, og av erfaring så lærer jeg best av å gjøre feil sjøl enn å høre på andre som sier det er feil :)

det er det fine med livet synes jeg :p

aarmo
15/09/10, 18:47
husk nå at mange av oss var unge før, jeg husker at jeg sjøl var så ivrig på å prøve forskjellige ting, og av erfaring så lærer jeg best av å gjøre feil sjøl enn å høre på andre som sier det er feil :)

det er det fine med livet synes jeg :p


enig!.. men, mister jo lappen pga senking såå.. er vel best å la være ;)

ChrML
15/09/10, 19:02
Hvordan kan dere syns det er ålreit å kjøre så lave biler? Spesiellt uten fjører :p. Liker dere ikke å ha en bil som er god å kjøre og i orden?

245racing
15/09/10, 19:16
er moro uten fjører :P kjøreegenskaper som en gocart:D

Joakim-G_R
15/09/10, 20:05
er moro uten fjører :P kjøreegenskaper som en gocart:D

Ja, da er det jo bare å sveise fast demperne i bunn da. Om du får så gode kjøreegenskaper som en gocart.

Og riksveiene i Norge er jo tilsvarende gocartbaner også.

245racing
15/09/10, 20:26
holder å ta av fjørene da :P homper å går på gummiputene hehe

Joakim-G_R
15/09/10, 20:53
Ja nettopp. Null kontroll over bilen. :)

Mr. Crepsley
15/09/10, 20:59
Er ikke snakk om å være ung dette, er snakk om sunn fornuft. En bil uten fjører, er en livsfarlig bil. Du har 0 kontroll over hvordan bilen vil reagere i en hump. Hadde det bare vært deg selv du hadde satt i fare, hadde det vært en ting...

245racing
15/09/10, 21:04
må ta det pent i humper ja,men ligger som faen på veien da. kjørte nissan 200sx med harde coilovers blir jo så å si det samme..

Joakim-G_R
15/09/10, 21:06
Da tør jeg å påstå at du ikke kan så mye om understellsbygging. :)

Mr. Crepsley
15/09/10, 21:15
Ligge er vel det rette ordet ja...

245racing
15/09/10, 21:15
det er jo like stivt å humpete å kjøre med coilovers på de ''fine'' veiene utti her da men nok om det. :P

Joakim-G_R
15/09/10, 21:16
Ja, når en "idiot" har satt de opp med totalt feil "verdier", så ja. :)

4life
15/09/10, 22:39
coilovers funkerer vell ikje optimalt på lavest innstilling.

ChrML
15/09/10, 22:41
Må også ta hensyn til hjulvinkler og vinkler på styrekule/bærekule og slikt. Slipper ikke unna justering der selv om man har coilover. Blir ikke helt bra når styrestaget står 30 grader oppover :D.

Går også en del utover fjørvandringa hvis coiloverene ikke er laget for å bli justert så lavt. Risikerer at det bare står å stanger i bunn uansett, og da blir det jo ikke bra.

turb00le
16/09/10, 15:16
Har selv kjørt nesten uten fjører, ble litt ivrig når jeg kappa. Det gikk greit men demperne tar jo fullstendig kvelden etterhvert. Når de er paj så er det ikke fullt så kos å kjøre med.

Jan-Einar Jenssen
16/09/10, 15:34
Har selv kjørt nesten uten fjører, ble litt ivrig når jeg kappa. Det gikk greit men demperne tar jo fullstendig kvelden etterhvert. Når de er paj så er det ikke fullt så kos å kjøre med.

bare tull å kapp:P æ fjerna fjeran helt på den 244ien i startn av trådn :P jikk greit å kjør me så længe veien va fin:P å fartsdomperan laga fiiine merka under biln:P

Turbo_K
18/09/10, 21:16
bare tull å kapp:P æ fjerna fjeran helt på den 244ien i startn av trådn :P jikk greit å kjør me så længe veien va fin:P å fartsdomperan laga fiiine merka under biln:P

Hmmm... God ide! Da kan jo ikke BT eller onkel si noe på kappa fjærer, for du har jo ikke fjærer! *tenke* hehe...:)

andreas y.
18/09/10, 21:17
Hmmm... God ide! Da kan jo ikke BT eller onkel si noe på kappa fjærer, for du har jo ikke fjærer! *tenke* hehe...:)

ja kva skal du egentlig med fjærer?:rolleyes:

Joakim-G_R
19/09/10, 13:45
ja kva skal du egentlig med fjærer?:rolleyes:

Iflg flere her så trenger man visst ikke fjærer.. Kjekt å vite. :)

245racing
19/09/10, 20:31
ikke på gamle røtne volvoer som får juling vær dag å bare skal brukes opp ;)

OlavS.
19/09/10, 21:21
er jo div biler som er levert med "gummiputer" som fjører da. husker det var slik på en gammel subaru pickup jeg hadde en gang. jævli dårlig:P nei karra, kjør med fjører, alt er så mye bedre og behageligere med dem.

Jan-Einar Jenssen
20/09/10, 00:35
ikke på gamle røtne volvoer som får juling vær dag å bare skal brukes opp ;)

va aldri en plan om den biln sku vær så længe på veien uansett :P va helt sundrusta i alle retninga å ikke stort å sammel på :P

Joakim-G_R
20/09/10, 18:59
ikke på gamle røtne volvoer som får juling vær dag å bare skal brukes opp ;)


va aldri en plan om den biln sku vær så længe på veien uansett :P va helt sundrusta i alle retninga å ikke stort å sammel på :P

Begge dere 2 burde jo blitt bura inne, for å utsette andre uskyldige, både bilister, syklister og fotgjengere for fare.
EN ting er å kappe, en annen ting er å fjerne alt. (Og ja, dele et senkesett i 2 er ganske drøyt det også.)

Men det er vel kanskje vanskelig å forstå. Også hva som faktisk skjer med bilen, vinkler og hva som EGENTLIG skjer med veiholdninga.
At bilen krenger betyr ikke nødvendigvis at den ligger dårlig på veien, heller ikke en bil som ligger 100% flatt og fjører/gynger på dekk og gummiputer har masse veiholdning. Vanskelig å forklare til folk som ikke vil forstå. :)

Greit å prøve et sted det ikke ferdes folk, men å faktisk kjøre med det, er ganske ille.



er jo div biler som er levert med "gummiputer" som fjører da. husker det var slik på en gammel subaru pickup jeg hadde en gang. jævli dårlig:P nei karra, kjør med fjører, alt er så mye bedre og behageligere med dem.

Det er vel luftfjæring, og ikke gummiputer som vi prater om her. De putene vi prater om her er de "gjennomslags-gummiene", som altså skal stoppe akselen i å fjøre for mye, slik at den og/eller mellomakselen treffer chassiet. :)

245racing
20/09/10, 20:10
nå høres du ut som en fra statensvegvesen! hehe,men skjønner jo hva du mener da ;)

Joakim-G_R
20/09/10, 20:44
Ja det kan godt hende. Jeg er FOR modifiserte biler, men mener det bør gjøres riktig. Fjerning av fjærer er rett og slett livsfarlig, og kun OK om man skal ratte rundt på isen, spør du meg. :)

Og det blir de som gjør sånt, som ødelegger for oss andre. :)

245racing
20/09/10, 21:05
sant så sant!

Turbo_K
21/09/10, 22:33
Ja det kan godt hende. Jeg er FOR modifiserte biler, men mener det bør gjøres riktig. Fjerning av fjærer er rett og slett livsfarlig, og kun OK om man skal ratte rundt på isen, spør du meg. :)

Og det blir de som gjør sånt, som ødelegger for oss andre. :)

Hvor er "liker"-knappen?

Joakim-G_R
21/09/10, 22:42
Hvor er "liker"-knappen?

Dessverre bare på Facebook enda:confused:

alecxz
25/09/10, 11:37
Veldig til klaging på dere a.. haha, men er vel ingen her som har sladda litt og herja litt rundt heller vel? Er jo farlig det å ;)

Joakim-G_R
25/09/10, 13:34
forskjellen der er at en bil uten fjærer er en livsfarlig bil. Å sladde kan man gjøre uten å konstant utsette andre for fare.

Det skjønner du og? Eller har du ikke fjører du heller?

alecxz
25/09/10, 17:27
forskjellen der er at en bil uten fjærer er en livsfarlig bil. Å sladde kan man gjøre uten å konstant utsette andre for fare.

Det skjønner du og? Eller har du ikke fjører du heller?

Har fjører jo, kappa men:) Enig med at det kan være farlig såklart, alt er jo farlig, men man trenger ikke konstant og utsette andre for fare uten fjører heller om du f.eks hm hmm... kjører pent.

V3gard
25/09/10, 19:29
Har fjører jo, kappa men:) Enig med at det kan være farlig såklart, alt er jo farlig, men man trenger ikke konstant og utsette andre for fare uten fjører heller om du f.eks hm hmm... kjører pent.

Nå er det jo en tendens at folk som fjerner fjørene og påstår at det sitter som en gocart, neppe kjører "pent"

Joakim-G_R
25/09/10, 20:57
Nå er det jo en tendens at folk som fjerner fjørene og påstår at det sitter som en gocart, neppe kjører "pent"

Amen.

ChrML
26/09/10, 00:56
Nå er det jo en tendens at folk som fjerner fjørene og påstår at det sitter som en gocart, neppe kjører "pent"
Det er akkurat det som er. Kan nok helt klar kjøre forsvarlig uten fjører uten å sette noen i fare, men de som fjerner fjørene er gjerne ikke de som tenker lengst før svingene. Bilen kan bli veldig uforutsigbar og skummel kontra en bil med et riktig fjøroppsett.