PDA

Vis full versjon : Spørsmål ang. bakfanger på 850/V70



850freak
19/04/11, 23:30
Hei folkens.

Har et spørmål ang. bakfanger på 850. de fleste har fanger med kun 1 eksos rør mod. Men så er det denne med 2 modder, hvilken bil er det den sitter på, prøver å få tak i en slik en ny men er ikke kerm til å finne ut hvilken av modellene denne sitter på.

Er det noe man må modifisere selv eller er det en eller annen R modell den sitter på ?

The Sven
19/04/11, 23:38
Awd..

Slettmyr
19/04/11, 23:38
Den med "hull" for eksos på begge sider kommer fra 850 AWD ;)

850freak
20/04/11, 05:59
Okay, takker gutter:)

850freak
20/04/11, 07:25
Er en smule forvirret.

Snakket med volvo ang priser og slikt, og der sa de at den fangeren kom ikke ut på en 850 men en V70 AWD. De sa også at fangeren var lik så der men muligens andre fester på den.

Er det noen som kan bekrefte dette ?
Og evnt. hva må til for å få den til å passe?

Kan sikkert modifisere den som står på 850`n min men er liksom ikke det samme som orginalt :)

hgnubel
20/04/11, 08:38
Er en smule forvirret.

Snakket med volvo ang priser og slikt, og der sa de at den fangeren kom ikke ut på en 850 men en V70 AWD. De sa også at fangeren var lik så der men muligens andre fester på den.

Er det noen som kan bekrefte dette ?
Og evnt. hva må til for å få den til å passe?

Kan sikkert modifisere den som står på 850`n min men er liksom ikke det samme som orginalt :)

Her (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=10100) har du delenr og ca pris. Du kan jo eventuelt høre med dem om det er samme delenr som de får opp på originalfangeren, for å være sikker på at det ikke er det samme.

Dette gjelder vel å merke kun stasjonsvogn. Sedan-bakfangeren er annerledes og har aldri blitt levert med to hull.

Hvis det er sedan og du må sage hull kan du kjøpe disse to for å dekke over kanten rundt hullet:

9484490 - Eksossarg venstre
9169283 - Eksossarg høyre

(hentet fra den store delenr-tråden (http://forum.vccn.no/showthread.php?t=42))

The Sven
20/04/11, 11:29
Det går an å bruke V70 fanger på 850, men skal du ikke ha hellakkert fanger må du ha en fanger til 850 AWD. Bruk f.eks regnr fra denne bilen så finner de den nok: http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=28033598

850freak
20/04/11, 19:24
Og da var den kvelden redda ja :)


Tusen takk hgnubel og The sven, helt toppers :)

Da er jo saken brått klar da, da kan jeg egentlig velge hvem jeg vil ha sånn sett.

Er litt i tvil om jeg skal ha hellakkert eller med list, får tenke litt på det.

nok en gang, tusen takk for hjelpen :)

Kjell V70
20/04/11, 19:38
v70 fanger passer til V70 ikke 850, da må man i så tilfelle kjøre stilen helt rundt(front osv), syns jeg da... Billigste alternativet er jo å kjøpe de nevnte sargene, slipper jo å demontere fangeren også.. :)

850freak
20/04/11, 20:03
v70 fanger passer til V70 ikke 850, da må man i så tilfelle kjøre stilen helt rundt(front osv), syns jeg da... Billigste alternativet er jo å kjøpe de nevnte sargene, slipper jo å demontere fangeren også.. :)

Ah! er det store forskjellen da ? antar at det er festene vi prater om ?
Ja har sotti og tenkt litt på det og så vi får se hva jeg gjør, i såfall så blir listene svarte, er ikke så kin på grått liksom.
Fangeren gjør meg ikke noe sånn sett, den skal av uansett den :)

Kjell V70
20/04/11, 21:44
http://forumbilder.se/images/71020111040094a5e.jpg (http://forumbilder.se)

Utseende jeg tenker på, festene er like bak, men på sidene er det annerledes fester. Får du tak i de sidefestene er det ikke noe problem å bruke en v70bakfanger på en 850, men jeg syns ikke det står i stil til fronten på 850.. :)

mrstfu
20/04/11, 21:53
enig med kjell her, v70 kler lakkerte fangere og lister, av den grunn at den kom med det originalt, og man er vant til å se det. 850 etter facelift, derimot, som har grå lister og overdel på for,- og bakfanger, kler og MÅ ha ulakkerte. en 850 med V70 bakfanger vil se 'spesielt' ut.:D

850GLTsilver
20/04/11, 21:55
Kan jo fikses med to-fargelakkering av den bakre da.
Eventuelt at lakksprøyta får svinge over de grå feltene på fremfanger og sidelister...

850freak
20/04/11, 21:57
http://forum.vccn.no/ (http://forumbilder.se)

Utseende jeg tenker på, festene er like bak, men på sidene er det annerledes fester. Får du tak i de sidefestene er det ikke noe problem å bruke en v70bakfanger på en 850, men jeg syns ikke det står i stil til fronten på 850.. :)

Okay sånn og forstå ja, ja nei skal kanskje være litt enig der, ser litt dumt ut med list forran og nothing bak hehe. Da blir det 850 AWD fanger bak ja og ny R fanger forran :)

850freak
20/04/11, 22:02
Kan jo fikses med to-fargelakkering av den bakre da.
Eventuelt at lakksprøyta får svinge over de grå feltene på fremfanger og sidelister...

Ja det kan man jo også gjøre men vil det ikke se litt teit ut med side lister av samme farge som bilen da tro ? Jeg liker veldig godt at hele bilen får en clean look over all liksom, i steden for disse forbaska listene som ikke gjør noe annet enn å sammle møkk. Men da hadde det jo vært penest med fangere uten lister også, ellers så vil det vel se litt dumt ut ?

850GLTsilver
20/04/11, 22:04
V70 ser da ikke teit ut?

850freak
20/04/11, 22:05
enig med kjell her, v70 kler lakkerte fangere og lister, av den grunn at den kom med det originalt, og man er vant til å se det. 850 etter facelift, derimot, som har grå lister og overdel på for,- og bakfanger, kler og MÅ ha ulakkerte. en 850 med V70 bakfanger vil se 'spesielt' ut.:D

Ja enig der, V70 har jo en litt anderledes front enn hva 850 har så ja fronten ødelegger litt for det kosmetiske her ja

850freak
20/04/11, 22:08
V70 ser da ikke teit ut?

Nei den gjør ikke det, liker bakfangeren til v70 bedre enn 850 fangeren og det pga den dustete lista, men å ha v70 bak og 850 forran pluss listene på siden. blir jo litt hummer og kanari liksom.

850freak
20/04/11, 22:10
DEt jeg evnt. kunne ha gjort da er å lakkere hele front fangeren i samme farge. driti i side listene og kjørt på v70 fanger, da vil det jo kanskje se litt mere styling aktig ut ?

mrstfu
20/04/11, 22:18
det er et eller annet som ser veldig plastikk ut med lakkerte fangere og lister på 850. e ting er før facelift, som min, siden den ikke har ulakkert OVERDEL, kun lister rundt hele bilen. etter facelift, derimot, blir veldig... kan si det blir veldig mye i samme farge. litt i samma gata som å lakkere vindusviskere, speilfot og skvettlapper, virker som du bare har VELDIG mye lakk til overs:D

Nero
20/04/11, 22:22
det er et eller annet som ser veldig plastikk ut med lakkerte fangere og lister på 850. e ting er før facelift, som min, siden den ikke har ulakkert OVERDEL, kun lister rundt hele bilen. etter facelift, derimot, blir veldig... kan si det blir veldig mye i samme farge. litt i samma gata som å lakkere vindusviskere, speilfot og skvettlapper, virker som du bare har VELDIG mye lakk til overs:D

i'll prove you wrong mister;)

(Jeg har svart bil og må innrømme at mørke farger på 850 kan fint passe med lakkerte lister.)

Lightyear
20/04/11, 22:35
i'll prove you wrong mister;)

(Jeg har svart bil og må innrømme at mørke farger på 850 kan fint passe med lakkerte lister.)

NEI! Fy... :D

mrstfu
20/04/11, 22:35
i'll prove you wrong mister;)

(Jeg har svart bil og må innrømme at mørke farger på 850 kan fint passe med lakkerte lister.)

jeg er VELDIG skeptisk, Nero, og beholde retten til å dra opp til brummunddal eller hvor faen du bor, og med kraft og sterk vilje plassere min flate hånd på kjakan din.

en slapping, altså. MEGET skeptisk.

850freak
20/04/11, 22:36
Veel, mange gode ideer ute å går og er veldig glad for at folk gidder å ta seg tid til å komme med utspill :)

Sist gang jeg var inne på det tema her så endte jeg opp med nærmere 15000 kr i styling hehe. Denne gang vil jeg ikke ha det sååå ekstremt men det skal være en nice look på det hele, får vel ta fram lakk sprøyta og starte opp kompressoren og prøve meg fram litt tror jeg :) fangerene skal uansett kastes så har ingen betydning ved å prøve seg fram litt :)

Jeg hadde svart lakkerte lister på 245 den gangen og det tok seg greit ut, men å ha de listene i samme farge som det bilen var, nooo way ass! hadde ikke blitt like pent. den var forøvrig gul :) som mrstfu sa, det hadde sett utroligt plastikk ut.

mrstfu
20/04/11, 22:39
Veel, mange gode ideer ute å går og er veldig glad for at folk gidder å ta seg tid til å komme med utspill :)

Sist gang jeg var inne på det tema her så endte jeg opp med nærmere 15000 kr i styling hehe. Denne gang vil jeg ikke ha det sååå ekstremt men det skal være en nice look på det hele, får vel ta fram lakk sprøyta og starte opp kompressoren og prøve meg fram litt tror jeg :) fangerene skal uansett kastes så har ingen betydning ved å prøve seg fram litt :)

det er jeg HELT enig i, freak:D en 855 er absolutt penest med originale kanaler, dobbeleksos bakfanger fra 850 AWD, og R fanger. og la for guds skyld lister og overdeler være ulakkerte.:D

Nero
20/04/11, 22:42
jeg er VELDIG skeptisk, Nero, og beholde retten til å dra opp til brummunddal eller hvor faen du bor, og med kraft og sterk vilje plassere min flate hånd på kjakan din.

en slapping, altså. MEGET skeptisk.

Hehe, tenkte å lakke grillen oransje og voldta en M5 frontfanger bare for din og Lightyear si skyld :p

Ulakkert (http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/3509/2321/33771160008_large.jpg)

Lakkert (http://i329.photobucket.com/albums/l367/harrisdetail/volvo%20850%20turbo/IMG_2038.jpg)

850freak
20/04/11, 22:43
det er jeg HELT enig i, freak:D en 855 er absolutt penest med originale kanaler, dobbeleksos bakfanger fra 850 AWD, og R fanger. og la for guds skyld lister og overdeler være ulakkerte.:D

Jammen f... a gett, grå lister ?? huff blir jeg nøtt for å lære meg å like det å nå a :)

mrstfu
20/04/11, 22:56
Hehe, tenkte å lakke grillen oransje og voldta en M5 frontfanger bare for din og Lightyear si skyld :p


her er det ingen som voldtar en M5 frontfanger, ta deg sammen GUTT! og følg med i timen:D

og selv om det i visse tilfeller kan være slik at en 850 bakfanger eller frontfanger ser pen ut for seg selv, synes jeg det blir for mye like flater, for lite kontrast i helheten. ikke noe vondt ment om det du gjør på bilen din, jeg har sikkert gjort ting du ikke er enig i, men DU TAR FEIL!!!! :D


Jammen f... a gett, grå lister ?? huff blir jeg nøtt for å lære meg å like det å nå a :)

ja, grå lister. originalgrå, på 850. V70 synes jeg skal ha bilens farge, problemet jeg (og det fleste andre, med noen unntak) har med lakkerte lister, er at det blir for mye farge. 850 kler den kontrastlista så utrolig pent, mye penere enn å shave dørene (fjerne lister og håndtak og flate ut døra).

kjapt eksempel:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/2087.jpg

T-Gul er en diskutert farge, jeg synes den kun kler en original T5-R, men dette blir spygult. med et hint av solbleika påskekylling, i anledning høytiden.

850freak
20/04/11, 22:58
her er det ingen som voldtar en M5 frontfanger, ta deg sammen GUTT! og følg med i timen:D

og selv om det i visse tilfeller kan være slik at en 850 bakfanger eller frontfanger ser pen ut for seg selv, synes jeg det blir for mye like flater, for lite kontrast i helheten. ikke noe vondt ment om det du gjør på bilen din, jeg har sikkert gjort ting du ikke er enig i, men DU TAR FEIL!!!! :D



ja, grå lister. originalgrå, på 850. V70 synes jeg skal ha bilens farge, problemet jeg (og det fleste andre, med noen unntak) har med lakkerte lister, er at det blir for mye farge. 850 kler den kontrastlista så utrolig pent, mye penere enn å shave dørene (fjerne lister og håndtak og flate ut døra).

Hm, da gjør jeg et forsøk på det tror jeg ja, kan jo tenkes bilen blir ganske så pen med det når jeg får ny lakk på den og.

Lightyear
20/04/11, 23:02
Hehe, tenkte å lakke grillen oransje og voldta en M5 frontfanger bare for din og Lightyear si skyld :p

Ulakkert (http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/3509/2321/33771160008_large.jpg)

Lakkert (http://i329.photobucket.com/albums/l367/harrisdetail/volvo%20850%20turbo/IMG_2038.jpg)

De to bildene kan ikke akkurat sammenliknes, en dårlig stelt uten lakk og en nylakkert med lakk....
Nei, en 850 blir en bastard som ser ut som en lekebil med lakkerte lister ;)

A

mrstfu
20/04/11, 23:04
De to bildene kan ikke akkurat sammenliknes, en dårlig stelt uten lakk og en nylakkert med lakk....
Nei, en 850 blir en bastard som ser ut som en lekebil med lakkerte lister ;)

A

enig her, og en 850 med nye fangere, eller polytrolbehandlede fangere, er PENT!

Nero
20/04/11, 23:10
her er det ingen som voldtar en M5 frontfanger, ta deg sammen GUTT! og følg med i timen:D

og selv om det i visse tilfeller kan være slik at en 850 bakfanger eller frontfanger ser pen ut for seg selv, synes jeg det blir for mye like flater, for lite kontrast i helheten. ikke noe vondt ment om det du gjør på bilen din, jeg har sikkert gjort ting du ikke er enig i, men DU TAR FEIL!!!! :D





hehe, liker måten du veldig diskret baker inn i ditt subjektive og rasjonelle budskap at jeg tar feil. :D
Kanskje jeg er blitt litt allergisk mot grå plast, har tatt meg selv i være flau over å gå mot bilen min på parkeringsplasser da jeg nå har grå(ulakkerte), slitte & svære pre-facelift støtfangere som ser ut til å være tatt fra en Toyota skiheis, nicht gut!

Nero
20/04/11, 23:14
De to bildene kan ikke akkurat sammenliknes, en dårlig stelt uten lakk og en nylakkert med lakk....
Nei, en 850 blir en bastard som ser ut som en lekebil med lakkerte lister ;)

A

Kun de jeg fant med lik farge så og si. Skal være veldig enig i at
grå lister i bra stand er pent, men jeg liker det bedre på en stasjonsvogn
enn sedan. Er langt flatere og stikker mye mer ut på en sedan, kontra den fine
nedsenkinga og kantene som er på stv. som gjør at lista er smal på midten.

The Sven
20/04/11, 23:15
v70 fanger passer til V70 ikke 850, da må man i så tilfelle kjøre stilen helt rundt(front osv), syns jeg da... Billigste alternativet er jo å kjøpe de nevnte sargene, slipper jo å demontere fangeren også.. :)

Er enig i det, å bare bruke V70 fanger og resten originalt blir rart. Det kom VELDIG dårlig frem i innlegget mitt og det beklager jeg sterkt.

855 awd fanger er vel igrunn eneste alternativet, og det jeg prøvde å få frem var at denne eksisterte:)

mrstfu
20/04/11, 23:18
hehe, liker måten du veldig diskret baker inn i ditt subjektive og rasjonelle budskap at jeg tar feil. :D
Kanskje jeg er blitt litt allergisk mot grå plast, har tatt meg selv i være flau over å gå mot bilen min på parkeringsplasser da jeg nå har grå(ulakkerte), slitte & svære pre-facelift støtfangere som ser ut til å være tatt fra en Toyota skiheis, nicht gut!

Er veldig enig med deg her, som feks 940 med de svære svarte plastfangerene, det blir for mye for meg. samtidig, å slenge møkk om tidenes beste bil hva driftssikkerhet og praktiske egenskaper, settes ikke pris på, og neste gang jeg eller en jeg kjenner skal i nærheten av brummunddal, settes det av tid til deg, Nero. Hikkass er og blir en genial bil. Satans kjedelig å kjøre, men den starter om så parkerer den på taket i 45 blå. sistnevnte er prøvd.:D

men jeg er som sagt veldig enig, jeg gikk i tanker om lakkering av alt grått på bilen min jeg og, men kanaler, skvettlapper og speilføtter lar jeg være ulakkert. noe kontrast mener jeg man må ha. man kunne selvfølgelig hatt ulakkerte kanaler på 850 etter facelift, problemet da blir fangerene, hva skal man gjøre med dem? ettersom det ikke er noe naturlig kant som kan lakkeres eller holdes grå, blir det veldig feil med kun grå kanaler på hele bilen.

og jeg setter veldig pris på dine objektive synspunkter og voksne oppførsel, selv om jeg ikke helt følger i samma gata.

snakkes plutselig:mad:

mrstfu
20/04/11, 23:19
Kun de jeg fant med lik farge så og si. Skal være veldig enig i at
grå lister i bra stand er pent, men jeg liker det bedre på en stasjonsvogn
enn sedan. Er langt flatere og stikker mye mer ut på en sedan, kontra den fine
nedsenkinga og kantene som er på stv. som gjør at lista er smal på midten.

her er jeg og veldig enig, hva bakfanger angår. om du skal lakkere grålista bak, gjør det på en sedan:D

The Sven
20/04/11, 23:20
Angående kanaler er kanalskjørtene på V70 mye penere enn de til 850 og ikke en dum oppgradering for den som ønsker det lille ekstra.

Nero
20/04/11, 23:29
Angående kanaler er kanalskjørtene på V70 mye penere enn de til 850 og ikke en dum oppgradering for den som ønsker det lille ekstra.

Ikke for å glemme 96 eller var det 97modell skjørt på 850, de er uten den rillen som er på tidligere 850. Tror jeg om ikke Slettmyr lurte meg:p

@ mrstfu
Skal ikke slenge noe dritt om Hiace, har alltid vært en i "vårt" eie på gårdsplassen. Fattern hadde en fra 80 tallet, så den fra tidlig 90 tallet, så den fra sent på 90 tallet og nå har han 2stk av siste typen (07 & 10). Gode å kjøre er de ikke synes jeg da, men tar seg greit frem med 4wd.:)

Slettmyr
20/04/11, 23:32
Ikke for å glemme 96 eller var det 97modell skjørt på 850, de er uten den rillen som er på tidligere 850. Tror jeg om ikke Slettmyr lurte meg:p


Hehe, har nok ikke lurt deg! :D
Har disse på min 97, hvor dem har stått på siden den var ny :p

mrstfu
20/04/11, 23:47
@ mrstfu
Skal ikke slenge noe dritt om Hiace, har alltid vært en i "vårt" eie på gårdsplassen. Fattern hadde en fra 80 tallet, så den fra tidlig 90 tallet, så den fra sent på 90 tallet og nå har han 2stk av siste typen (07 & 10). Gode å kjøre er de ikke synes jeg da, men tar seg greit frem med 4wd.:)

gode å kjøre er de ikke nei, jeg på 1.95 sitter ikke godt i den, men de er så utrolig pålitelige. jeg hadde en 78hk RWD dieselsugis, lett i rompa skrensevillig som et uvær. 4WDen jeg hadde var noe tyngre kjøremessig, og V70N AWD har en svingradius den kan drømme om, men den kom seg godt frem, og begge starta hver gang. fikk heldigvis 4WD før snøen kom, har hørt HiAce RWD på vinterføre er noe man kan sette seg fast i frittfall med. men nok OT, jeg skal lage en facebookgruppe som heter NEI TIL LAKKERTE LISTER PÅ Volvo 850 facelift. du er ikke invitert.

850freak
21/04/11, 01:00
Okay boys and girls.
Da har jeg bestemt meg, da blir det Granada fangere rundt baut :D

mrstfu
21/04/11, 01:02
jeg frykter vi må starte en ny tråd her, i generell prat-seksjonen. DETTE går ikke, og du skal verbalt voldtas!

:D

850freak
21/04/11, 01:11
jeg frykter vi må starte en ny tråd her, i generell prat-seksjonen. DETTE går ikke, og du skal verbalt voldtas!

:D

hahahaha

mrstfu
21/04/11, 01:15
uten å nevne navn, for litt sida var det en kar som tok til ordet for Granada foran Volvo, og selv om den øksa er begravd, ble han godt og grundig oppleksa.:D

Lightyear
21/04/11, 01:19
Okay boys and girls.
Da har jeg bestemt meg, da blir det Granada fangere rundt baut :D

Ikke glem recaro stoler, DA kjører du masshin!! :D

mrstfu
21/04/11, 01:25
Blir nesten like heftig som rosa girspakmansjett og carbonspeil med blinkere innfelt, frigjør minimum 60 hester.

Selv om det er påske, er vel denne tråden litt på jordet... Legge OTen død?:D

850freak
21/04/11, 01:36
å dere.... ikke glem plysjen på dæsjen a :D

ikke bare litt heller det mrstfu :) Jess! vi legger`n død, har fått greie på det jeg ville så da er det vel greit antar jeg hehe