PDA

Vis full versjon : Turteller fungerer ikke med 940 intrument i 760



Svirre
19/04/11, 21:54
Jeg har imstrumenthuset fra forrige bilen min liggende, og alt der er inntakt. Instrumentpanelet i 760'n har def. tempmåler og spedoometret fusker. Når jeg bytter om fungerer alt, bortsett fra turtelleren. Den rikker seg ikke. Fungerte knall i gamlebilen, men ikke i 760'n. Kontaktstykke med posisjon 5-A bak på instrumenthuset er ledningen for turteller. Det er samme plassering som orginalt, men 6 og 7 er sammenkoblet på 940 huset. Det er den ikke på den orgniale.

Noen som veit hva dette skyldes?

R.G
20/04/11, 12:38
er to heeelt forskjellige instrument. har ett av begge deler her. turteller signal går inn på forskjellige steder, og strøm og minus på turteller er motstatt aandre instrumentet.

760 instrumenta er av sitt eget slag mot 940 sitt. sjøl om dem ser identiske er det store forskjeller i printplata på baksida. flytt over di komponenter som ikke virker (da speedo og temp i ditt tilfelle).

del begge instrument og flytt det over, kan hende det passer og kanskje ikke.

men ihvertfall er ikke 760 og 940 instrument like.

Svirre
20/04/11, 18:40
er to heeelt forskjellige instrument. har ett av begge deler her. turteller signal går inn på forskjellige steder, og strøm og minus på turteller er motstatt aandre instrumentet.

760 instrumenta er av sitt eget slag mot 940 sitt. sjøl om dem ser identiske er det store forskjeller i printplata på baksida. flytt over di komponenter som ikke virker (da speedo og temp i ditt tilfelle).

del begge instrument og flytt det over, kan hende det passer og kanskje ikke.

men ihvertfall er ikke 760 og 940 instrument like.

Hmm. Ikke mulig å få bytta om på detta på tilkoblingene? :)

R.G
20/04/11, 19:10
skal sjekke på dem jeg har. kast ut bilde av begge to a? el send di på pm, så jeg får se dem begge om er likt med dem jeg har. for på ene jeg har så er det eget stikk til turteller, og på andre går det i ene kontakta med flere ledninger. og på den med eget stikk for seg sjøl da går den til speedonål pga cruice og ecc

Svirre
20/04/11, 19:14
skal sjekke på dem jeg har. kast ut bilde av begge to a? el send di på pm, så jeg får se dem begge om er likt med dem jeg har. for på ene jeg har så er det eget stikk til turteller, og på andre går det i ene kontakta med flere ledninger. og på den med eget stikk for seg sjøl da går den til speedonål pga cruice og ecc

Da må jeg hjemmat igjen :p Tar å fikser det i morra ;)

R.G
20/04/11, 19:32
den er god;)