PDA

Vis full versjon : 960 limousin



Testdriver
21/02/10, 23:59
http://www.tv2underholdning.no/broom/gjett-hvem-som-har-sittet-i-dette-baksetet-3132710.html

Slettmyr
22/02/10, 00:06
Haha for en kommentar da :D


200.000 For en Volvo???
skal man ha Limo må det være Cadillac... eller til nøds en Lincoln

Soulair
22/02/10, 00:09
Noen som kan bekrefte denne?:rolleyes:

SITAT
- Så du mener at denne svære, tunge bilen går bra?

Gjett om! Den er utstyrt fra fabrikk med et såkalt ”utrykningspaket”. Dette innebærer en del forandringer som at motoren er trimmet fra 204 hk til 250, og litt endringer i understell osv. for at den skal ligge bedre på veien. Dette ble brukt på en del ambulanser og politibiler i Sverige – og altså på denne.
SITAT SLUTT

TeamBørnOut
22/02/10, 09:25
Får jo henta ut mye krefter bare ved å bytte eksos på disse bilene... det ser stort å fint ut. men er bittelite innvendig :D (rør i rør)..
Men limoene går egentlig bra :D min gjør 180kmt ganske så kjapt(det er en sliten 4er :D kan det være luftmotstanden som blir anderledes?).
Men hvilke endringer det er gjort i understellet lurer jeg på. hadde vært fint med noe bedre en orginalt som gikk å kjøre med :)
ellers er jo limoene fine å kjøre med. de er lange som gjør at de er veldig forutsigbare og er lette å sladde med.

Testdriver
22/02/10, 11:10
Hadde vært interesant å vite eksakt hva hele det "utrykningspaketet" inneholder...

TeamBørnOut
22/02/10, 11:22
Noen volvo forhandlere har bøker med info og reservedeler om disse bilene! hvis jeg husker det skal jeg stikke bort en dag å høre om de har info om 960 limo / ambulangse..

Testdriver
22/02/10, 11:28
Ja, det hadde jo vært flott det. Synes det kunne vært interesant å fådt vite litt mere om den pakken der. Vil tro det er gjort en del med motor for å oppnå 250hk, er jo en bra økning fra 204!

Soulair
22/02/10, 12:32
Husker det var en branninspektør her i Trondheim som kom innom jobben og skulle hente en gammel høytaler fra 19-og-brødmangel.. Kom kjørende i en ganske fin V90 som han påsto det var rundt 250 hk, og jeg husker han snakket om andre kammer++.

Kunne vært fint med en oppklaring på dette:)

TeamBørnOut
22/02/10, 15:49
Friere eksos på orginale grenrør gir hvertfall mye effekt. det har jeg prøvd selv.
Han hadde nok satt i de eldre 3liters kamakslene fra de første motorene. de løfter litt ekstra og gir et mye bedre skyv på bilen.
Et skikkelig grenrør på disse motorene (med de eldre kammene) så tror jeg ikke 250hk er umulig. Folk har jo bremsa 240hk med kun eksos (husker ikke om det var den nye eller gammle motoren). han er vell på forumet tror jeg?

per`n
22/02/10, 17:51
Har køyrd litt 760limo med v6 da desverre men utruli god å sladde med limo;)
kjentes litt stramm ut bak:)

TeamBørnOut
22/02/10, 17:53
Må bare passe på litt med de gammle. de ruster som F pga dårlig jobb med karroseriet... så kan lett knekke :D at min ikke har delt seg er et under egentlig..

per`n
22/02/10, 18:14
Må bare passe på litt med de gammle. de ruster som F pga dårlig jobb med karroseriet... så kan lett knekke :D at min ikke har delt seg er et under egentlig..


Har sett det;)

Den står hjå naboen venter på ein liten oppussing nå:D

Men føler seg litt konge når ein cruiser volvo langfør:p