PDA

Vis full versjon : Hjelpe meg noen? har problem med nærlys



CaRBoNE
18/04/11, 11:48
Har volvo 740 og der er det slik at du har 4 sikringer på lysene 2 på fjernlys og 2 på nær...

det har seg slik at det kom en dag da sikringene på nærlyset bare røk hele tiden,, da målte jeg meg framm og fant ut at det fantes en kortslutning. da hentet jeg strømm fra sigarett tenneren og la opp med ny egen separat sikring og koblet på bare den ene siden slik at strømmen kun gikk via bryteren oppe ved ratte og fremm til lysene.. da funket det fint i et par mnd tid, nå virker det ikke lenger.. hva kan vær galt?...

noen her som vet hvor de orginale ledningene kommer fra opprinneli frem til sikringsboksen.. jeg vil helst ha de slik som det egentlig er...

Svirre
18/04/11, 21:05
Noe sier meg at du har en kortslutning fremdeles. Jeg ville ha lagt opp en relé krets med det gamle hovedstrømsnettet som styrestrøm og hovedstrøm direkte fra batteriet. Jeg er temmelig sikker på at dette vil hjelpe. Hvor i fra sikringsboksen dette kommer fra er jeg ikke sikker på, men det må være kortslutning er sted siden det oppfører seg på den måten det gjør.