PDA

Vis full versjon : Trenger tips om ustabil navigasjon...



nordan27
14/04/11, 20:24
Har orginal navigasjon i min v70 2004 modell ,men den fusker litt noen ganger , har problemer med å lese dvd platen , må prøve flere ganger innimellom , jeg tenkte å demontere enheten i lasterommet å åpne for å rengjøre den og evnt laser ,er det noen som har erfaring ,eller har hatt det samme problemet? og hva kan en gjøre for å prøve å få den bedre til å lese??
eller er den på vei til å gå i stykker??:(

aarnes
14/04/11, 20:26
Har du forsøkt denne berømte renseplata fra Volvo?

nordan27
14/04/11, 20:31
å det finnes?? har du noen erfaring om den er noe tess? vet du ca prisen pån? :-)

nordan27
14/04/11, 20:43
Hmm den er vist ikke mulig å kjøpe løst , da er det vel mulig jeg åpner boksen for rengjøring ....vis det ikke er noen her i Moss som kan leie bort plata si for å prøve ,jeg kan gjerne betale en liten sum til den som kan låne bort for å prøve :-)

cossykiller
14/04/11, 20:50
mener de har noe lignende på clas ohlson, evnt prøv hos bilstereospesialisten

nordan27
14/04/11, 21:51
Det kan jeg prøve :-)

Sjakalen
15/04/11, 05:59
Ja hadde dette problemet. Prøvde å rense uten hell, men siden det var garanti så byttet de hele leseren bak til slutt.

mister j
15/04/11, 06:09
mener de har noe lignende på clas ohlson, evnt prøv hos bilstereospesialistenFunker ikke.
Må ha den orginale plata. "børstene" på orginalplata er plasert slik at de virker med en gang du dytter inn plata, mens en vanlig renseplate må gå en stund før børstene kommer til laserhodet.
Alle renseplater vil "stoppe opp" i rti'ens DVD spiller, men den orginale får gjort jobben før den stopper opp...
Forvirrende:confused::confused::confused:
Konklusjon: Kun orginal som funker. Sorry...

Sjakalen
15/04/11, 06:11
Funker ikke.
Må ha den orginale plata. "børstene" på orginalplata er plasert slik at de virker med en gang du dytter inn plata, mens en vanlig renseplate må gå en stund før børstene kommer til laserhodet.
Alle renseplater vil "stoppe opp" i rti'ens DVD spiller, men den orginale får gjort jobben før den stopper opp...
Forvirrende:confused::confused::confused:
Konklusjon: Kun orginal som funker. Sorry...

Følger ikke denne med i pakka med DVD'er? Mener jeg har den plata oppi der.

mister j
15/04/11, 06:17
Følger ikke denne med i pakka med DVD'er? Mener jeg har den plata oppi der.

Korrekt :)

nordan27
15/04/11, 18:13
Hørte med Volvo her i Moss det var bare å komme innom så kunne jeg låne en plate av dem og prøve dem har på verkstedet som jeg får låne ! bra service ;-)
Da prøver jeg dette først i håp om det bedrer seg :-) ?

nordan27
20/04/11, 17:23
var hos volvo her i Moss kjørte renseplate ,nå virker den veldig bra uten fuskeing :-) kan nevne at renseplata ikke var orginal volvo , men mitsubishi sin :-)) bare til opplysning.

mister j
20/04/11, 20:52
var hos volvo her i Moss kjørte renseplate ,nå virker den veldig bra uten fuskeing :-) kan nevne at renseplata ikke var orginal volvo , men mitsubishi sin :-)) bare til opplysning.

Er vel mitsubishi electric som leverer både HU og DVD spiller til RTi en.
Så kan vel ikke bli mere orginal ;-)

nordan27
21/04/11, 20:07
akkurat :-)

Lasse B
27/04/11, 17:17
Men når jeg setter renseplata i navien får jeg bare beskjed om att det ikke en Volvo kartskiva som står i spillern

Skal ikke renseplata hive seg til å rense, eller er det spillern min som er FUCKED????
__________________

cortinaterje
27/04/11, 18:33
I min DVD sats står det:
1. Remove the map disc from the navigation unit
2. Insert Volvo navigation cleaning disc. (close shutter where applicable)
3. Wait for about 10seconds while unit is being cleaned.When cleaning is finishedthe message "This is not a DVD map disc" will be displayed
4. Remove Volvo navigation cleaning disc and repeat the procedure once
5. Remove Volvo navigation cleaning disc and insert the map disc again.
6 Make a note of what date cleaning is performed.
7. After use, return Volvo navigation cleaning disc to its originalposition in the protective case. Place it with the Volvo logo facing upwards.

mister j
27/04/11, 18:44
Men når jeg setter renseplata i navien får jeg bare beskjed om att det ikke en Volvo kartskiva som står i spillern

Skal ikke renseplata hive seg til å rense, eller er det spillern min som er FUCKED????
__________________

Endelig fått pakke nå:-)
Riktig som Terje sier, den går bare ca 10 sek...
Og bare ommat og ommat igjen :-)

cortinaterje
27/04/11, 20:12
Noen gang prøvd å putte plata i en vanlig CD?

Jeg tror hun spør om jeg vil ligge med henne :cool:

mister j
27/04/11, 21:40
He-he..
Må prøve, når plata mi kommer ned fra nor-norge :D