PDA

Vis full versjon : Mellomaksling til 740



Petz
14/04/11, 19:42
Har fått tak i en mellomaksling fra en 740 stasjonsvogn. Har montert den på bilen min som er en sedan, men syns det virker som om den er ørlitte for lang? Kan det stemme, eller er mellomakslingene like på stasjonsvogn og sedan?
Er bare fremre del jeg har montert btw.

Som sagt er den montert, men det er spenn i akslingen. Skal det være slik?

Dårlig formulert kanskje, men dere får prøve :p
Takker for svar:)

PVT
14/04/11, 20:53
du kan justere mellomopplagret midt under bilen ørlitegrann ta å løsne på mellomopplagret og se om det hjelper

Espen Hveding Nordgård
14/04/11, 21:46
Har du riktig mellomaksling til riktig kasse a?
Men henger meg på PVT, juster lageret, og se om det blir bedre :)

Petz
18/04/11, 10:15
Skal prøve å justere lageret ja :)
Men det er spenn i akslingen når den er entret i bakaksel og i girkassen. Syns bare at det er rart... For jeg ville trodd at det ikke skulle være spenn i mellomakslingen liksom.

Jeg hadde mellomaksling til m47 med hardykobling tidligere. Og brukte opp bakre del av den, samt at jeg fikk tak i en fremre del av mellomakslingen til m46 med "flatflens". Den fremre delen jeg fikk tak i var fra stasjonsvogn, og det jeg lurer på da er, om den er lik akslingen fra sedan eller ikke? Kan noen bekrefte dette eller ikke? :)

Petz
06/05/11, 16:29
Hjalp ikke å flytte på lageret.
Kan noen fortelle meg akselavstanden på sedan og stasjonsvogn? Lurer på om jeg skal modifisere den akslingen jeg har idag.
Men hovedspørsmålet:
Er mellomakslingen like lang på stasjonsvogn, kontra sedan?

R.G
06/05/11, 16:32
Hjalp ikke å flytte på lageret.
Kan noen fortelle meg akselavstanden på sedan og stasjonsvogn? Lurer på om jeg skal modifisere den akslingen jeg har idag.
Men hovedspørsmålet:
Er mellomakslingen like lang på stasjonsvogn, kontra sedan?

like lang på sedan som vogn ja

R.G
06/05/11, 16:35
Skal prøve å justere lageret ja :)
Men det er spenn i akslingen når den er entret i bakaksel og i girkassen. Syns bare at det er rart... For jeg ville trodd at det ikke skulle være spenn i mellomakslingen liksom.

Jeg hadde mellomaksling til m47 med hardykobling tidligere. Og brukte opp bakre del av den, samt at jeg fikk tak i en fremre del av mellomakslingen til m46 med "flatflens". Den fremre delen jeg fikk tak i var fra stasjonsvogn, og det jeg lurer på da er, om den er lik akslingen fra sedan eller ikke? Kan noen bekrefte dette eller ikke? :)

kan være forskjellig lengde på flens kontra girkasse så mellomaksel blir for lang. da hvis du skulle hadd en kortere flens. er ikke like lange flenser på m47 vs 46. på en m46 som har vært i 240 kan det være en anna lengde på flatflens ot en flatflens fra en 740 m46.

slet med detta på en bil etter gir bytte pga flensa var forskjellig lengde på.

m46 og 47 mellomaksler er heller ikke like lange

Petz
06/05/11, 17:04
Ok, takk skal du ha for svar :)
Har en M46-kasse til liggende, som er fra 240, så jeg skal se om flensen på den er kortere jeg.

Petz
08/05/11, 10:12
Skal korte inn mellomakslingen idag tenkte jeg.
Hvor mye er det eventuelt vanlig å ta? Skal jeg ta av fremre- og bakre del, eller kan jeg ta bare av fremre del? :)

R.G
08/05/11, 10:21
kun framre del. delen mot girkassa.

bakre del har riktig lengde. og fremre del må være riktig der hvor splines og oppheng er. hvis ikke treffer ikke oppheng riktig i karosseri. så da bli det mot grikassa

Petz
08/05/11, 10:30
Ok :)
Men hvor mye er det vanlig å ta? Er 2cm mye?
Målte litt rundt, og kom frem til at 2cm var ganske greit. Men synes 2cm blir mye, da med tanke på opphengslageret. Har noen andre mål de har brukt? :)

R.G
08/05/11, 10:36
bruker du orginal grikasse så er det ikke normalt å korte inn mellomaksel. da er det noe gæli ett sted.

skal du finne rikitg mål å korte inn må du montere den på bakaksel, og skru opphenget oppi gulvet så ser du på kasse hvor mye det er. oppheng og bakre mellomaksel del treffer altid på riktig. for er kun lengda mot kassa som blir feil.

sikker på du får splines skikkelig sammen i skjøten?




en anna ting: når du monterer mellomaksel, da den blir skrudd fast i bakaksel, treffer opphengsbrakketen riktig i boltene i gulvet?

Petz
08/05/11, 10:42
Hva mener du?
Opphengslageret treffer ikke hullene i karosseriet når den er entret i bakakselen nei, om det var det du mente?

R.G
08/05/11, 10:45
Hva mener du?
Opphengslageret treffer ikke hullene i karosseriet når den er entret i bakakselen nei, om det var det du mente?

okay, men om du fester mellomaksel på girkasse bare, treffer den hullene i karosseri da?

gjør den det er det den bakre aksel delen din som ikke er til 740

Petz
08/05/11, 11:15
Nei, den passer ikke om bare framdelen er montert nei. Den er for lang til det.
Og den bakre delen vet jeg passer, for den har jeg brukt før.
Så framdelen må kortes inn, men spørsmålet er hvor mye :p