PDA

Vis full versjon : Råd angående eksosanlegg! (sport)



Janus
21/02/10, 16:40
Skal handle meg sportseksos, og har funnet meg et sett som jeg tror kan passe ganske bra. http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&List=1&ProductID=21432
Noen som vet hvordan lyden er i dette anlegget? Vil ikke at bilen skal høres ut som en traktor, men den skal høres litt likevel ;)
Hvis det er noen andre sett dere synes er gode, så spytt ut :) (men har ikke tenkt å bruke flertallige tusen på dette, 3500 er sånn passe)

ChrML
21/02/10, 16:43
Skal handle meg sportseksos, og har funnet meg et sett som jeg tror kan passe ganske bra. http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&List=1&ProductID=21432
Noen som vet hvordan lyden er i dette anlegget? Vil ikke at bilen skal høres ut som en traktor, men den skal høres litt likevel ;)
Hvis det er noen andre sett dere synes er gode, så spytt ut :) (men har ikke tenkt å bruke flertallige tusen på dette, 3500 er sånn passe)
Fungerer greit det eksosanlegget der med 2 lydempere. 1 Lyddemper blir skikkelig traktor.

Men kjøp hele veien da, koster ikke så mye mer ;). Er litt teit å bare ha fra katalysator og ut :p.

Janus
21/02/10, 16:49
Fungerer greit det eksosanlegget der med 2 lydempere. 1 Lyddemper blir skikkelig traktor.

Men kjøp hele veien da, koster ikke så mye mer ;). Er litt teit å bare ha fra katalysator og ut :p.

Ok. Jo, hadde vært fint med hele veien, men da blir det plutselig 4000,- og da må jeg også helst ha erstatningsrøret til kat som koster 400 :p
Blir i såfall dette da? http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&List=1&SortField=ProductName&ProductID=21438

henrik940
21/02/10, 16:59
Jepp, den ja!

Janus
21/02/10, 17:02
Jepp, den ja!

Hvordan er lyden i den da? har du dette settet?

henrik940
21/02/10, 17:14
Jepp. Som det står i beskrivelsen så gir det en diskre sportsound :p

Fin og ålreit "brommelyd" i den. Ikke noe sånn EKSTREMT :p

Janus
21/02/10, 17:20
Jepp. Som det står i beskrivelsen så gir det en diskre sportsound :p

Fin og ålreit "brommelyd" i den. Ikke noe sånn EKSTREMT :p

Ok, høres bra ut :)

Er vel sikkert noe sånt som det her det høres ut som?

VlWyCpneQhk

henrik940
21/02/10, 17:34
Nei, litt mildere lyd! :D Ikke så jævlig traktorlyd :p

Janus
21/02/10, 17:37
Nei, litt mildere lyd! :D Ikke så jævlig traktorlyd :p

Ok, hehe. kjører du med kat eller? bør jeg skaffe meg erstatningsrøret?
beklager så mange spørsmål henrik :p

henrik940
21/02/10, 17:38
Kjører uten nå. Ble litt tøffere lyd uten. Med så var det veldig stille :p

Bare å spørre, er jo et forum :D

Janus
21/02/10, 17:48
Kjører uten nå. Ble litt tøffere lyd uten. Med så var det veldig stille :p

Bare å spørre, er jo et forum :D

Ok ;) Da bør jeg sikkert vurdere erstatningsrøret da, skal se hva jeg kan få ut av BCB som evt rabatt da jeg er på utkikk etter felger også :p Synd ikke VCCN har noe avtale me de enda!

Christian
21/02/10, 17:49
Jeg hadde 3" JT med èn lyddemper på min 740 Turbo med T3, og det var grom turbo lyd.
En kammerat hadde 3" JT på en 940 med 13c, han hadde to lyddempere. DET er traktor!!

henrik940
21/02/10, 17:52
Da tror jeg vi har delte meninger om lyd Christian. :p

Martin.S
21/02/10, 18:01
Har erfaringer med jt eksos med både 1 og 2 lyd dempere. Og jeg kan helt sikkert si deg at det blir traktor lyd med en lyd demper. Har prøv dette med t3 og 13c.
Men jt med 2 demper blir strøkent,fin fin lyd. Litt dumt å fjerne katalysatoren også, med tanke på eu-kontroll.

ChrML
21/02/10, 18:05
Få noen til å sveise inn V-band klemmer på erstatningsrøret og på originale katalysatoren, evt kjøp en 3" katalysator til 5-600 kr fra Summit.

Så er den satt på og tatt av på 2 min hver EU ;).

metrakit
21/02/10, 18:08
eg liker lyden med en lydemper og ein 3'' in og 4'' ut lydemper som sluttrør:P

Martin.S
21/02/10, 18:22
Få noen til å sveise inn V-band klemmer på erstatningsrøret og på originale katalysatoren, evt kjøp en 3" katalysator til 5-600 kr fra Summit.

Så er den satt på og tatt av på 2 min hver EU ;).

Det er helt riktig.

Har man litt grunleggende kunskap om sveising er det heller ikke noe problem å lage et eksosanlegg selv, akuratt sånn man vil ha det:)

Har kjøpt jt eksos 2 ganger selv, så lurer på å lage det selv denne gangen.

GMV
22/02/10, 09:16
Få noen til å sveise inn V-band klemmer på erstatningsrøret og på originale katalysatoren, evt kjøp en 3" katalysator til 5-600 kr fra Summit.

Så er den satt på og tatt av på 2 min hver EU ;).

De billige katalysatorene klarer ikke avgasskravene i norge. Det gjorde iallefall ikke den Racimex katten jeg hadde på min V70. Måtte bytte til den som Pedersens/JT selger, da gikk den igjennom.

TeamBørnOut
22/02/10, 09:32
skal du spare penger så kjøp 3" DP isteden til kat. det gir mer effekt en bare å ha fra cat og bakover

GMV
23/02/10, 13:11
skal du spare penger så kjøp 3" DP isteden til kat. det gir mer effekt en bare å ha fra cat og bakover

Enig der. Kjørte med halvsats på min V70 for at jeg hadde eksoshus med rett flens (16T) og skulle bytte til #7 med vinklet. Men jeg fikk DP med feil flens å måtte sende den tilbake. Så jeg kjørte med orginal DP+kat, syntes ikke det ble merkbart bedre kun med halvsats. Merket stor forskjell på effekten når jeg fikk byttet til JT's 3" DP, trykket kom tidligere og den ble mer turtallsvillig.

Sveinung
23/02/10, 16:29
Jeg har det anlegget. To lyddempere og katalysator. Veldig fin lyd :-)