PDA

Vis full versjon : 1996mod 1,8 S40 stopper etter 5min



ID107
13/04/11, 22:09
Heisann.

Kjøpte nettopp en S40 til damen og den lever litt sitt eget liv. :p

Funket helt greit da jeg hentet den, fusket litt innimellom.
Men nå de siste dagene stopper den etter ca.5 min.

Starter ikke da før den har stått i ca. 15min og så går den 5min på tomgang igjen og stopper.

Tror det er noe med dysene, startsperre kanskje som lever sitt eget liv. Er det dysemotstander på denne? Noen som vet?
Er gnist når den ikke starter, og pumpen går bare 1-2sec. når man vrir om nøkkelen så det er trykk i bensinsystemet. Må vell være at dysene ikke åpner da, eller kan det være andre ting? Trenger noen tips her.

Forige eiger har byttet:
Bensinpumpe og rele
Lamda
coiler
pluggledninger

Jeg byttet reg. reim og vannpumpe på den nå, sammen med olje, oljefilter og tennplugger. Var ikke noe forskjell når det ble byttet. Trodde egentlig ikke det heller men reg. reimen var moden for utskiftning.

Bilen går helt fint når den går. Men dør da momentant etter ca. 5min. hehehe

Heenster
21/04/11, 10:34
*Luftfilter
*Vakuumlekkasje ved spjellhuset, innsugsgrenrøret eller tilhørende slanger.
*Feil tennplugger kanskje. Disse motorene er sære på pluggene. Du skal ha Bosch FGR 7 DQE 0. Finner du ikke disse er det viktig at du finner noen med elektrodeavstand på 1,4mm i hvertfall. Har prøvd med Champion, Denso og NGK og de fungere rett og slett dårlig i forhold til Bosch pluggene.
*ujevn eller lav sylinderkompresjon
*regreim feilmontert
*feil i innspøytningssystemet

ID107
07/05/11, 10:28
Sett over alt av vakum osv. nå. Nye plugger osv.

Det som er rart er at den går helt perfekt til den dauer.

Er dysene som ikke åpner da. Har gidd de en ekstra + hvis den var dårlig ledning eller noe. Men det hjalp ikke.
Prøver å få tak i en ny hjerne for å se om det kan være den.
Er vel ikke noe annet en den som styrer dysene. Ligger jo med pluss hele tiden og så jorder hjernen de når de skal åpne.
Er ingen ting annet som påvirker dysene er det?

Gamboni
09/05/11, 21:32
Hadde samme problemet på min S40 også, hjerne hadde visst ikke tålt bruk av booster desverre.Funka fett når jeg fikk i ny hjerne igjen ;)

ID107
11/05/11, 22:57
Ok.

Frykter det er hjernen jeg og.
Bare byttet du hjerne og så virket alt?

Jeg har fått info. om at startsperen gjør at det må kodes om osv. hvis man bare bytter hjernen.

ID107
01/06/11, 17:25
Da virker bilen.

Var vanntempgiveren til hjernen som var ødlagt.
Byttet den og alt funker :)