PDA

Vis full versjon : Bytte tetteringer på veiv?



Lite
13/04/11, 21:48
Har demontert dekslet bak reimhjulet, og med det så fikk jeg ikke sett hvor langt inn tetteringen rundt veiva var plassert. Hvor langt inn skal denne?
Jeg har nå drevet den inn, ca en mm bak ytterkanten på dekslet, men er usikker på om den skal lengre?

Har dere noen "tjyvtriks" for å drive inn tetteringene på veiva(begge sidene) for oss som ikke har den tæsja som er beskrevet i manualen?
Evt noe rimelig biltema utstyr som kan brukes?

Har enda ikke gitt meg ut på å bytte den som står bak svinghjulet, så kom gjerne med meninger og løsninger.
Har kjøpt kompletteringssats så greit å få bytta når man er igang :)

B23motorblokk

wunder-hansi
13/04/11, 22:03
den skal ligge javnt med lokket..

jeg pleier å ta av lokket, man presser nedi tettningsringene for hånd.. smører dem med olje og presser dem på veiv + hjelpeaksel:)

jan_m
14/04/11, 14:48
tnx da får jeg sett og bestilt har samme "problemet"

Lite
14/04/11, 17:39
Takker for svaret, da tar jeg bare av dekslet dær også og håper det går greit å presse den påplass for hånd. Jeg fikk den ikke helt på plass med bare nevene på reimhjulsiden, men ordnet dette med en "patent". Kanskje jeg er litt veik i nevene :p
Den på hjelpeakslingen greit.

Jan: mye å spare på å kjøpe satsen hos mekonomen, da får du alt du trenger(tettinger til oljepumpe, bunnpannepakning, tetteringer, + en masse jeg ikke har kommet til enda :) )

PS. tetteringene mine er/var tette før jeg begynte også, men greit å bytte når man først har motoren ute :)

jan_m
14/04/11, 18:24
ja bestilt nytt fra "over damen" min ser ut som statfjor a... men kun i fram kant av motor bruker mini malt dog 1-2 dl pr fule tank ca 65/70mill

Lite
14/04/11, 18:27
Min står i båt, å har aldri vært startet så lenge jeg har eid den :p

Men skal bli arti når jeg banker ca 140 hk ut av den, og det "som nesten ny igjen" :)

Sparer du noe spes på å bestille dette fra utlandet?
Kan jeg spørre hva du har bestilt og til hvilken pris?