PDA

Vis full versjon : Verdivurdering 960 -95, synspunkter?



sekse
13/04/11, 13:33
Hei

Har fått tilbud av en bekjent om en 95 modell 960 2,5 med manuell kasse gått 240 000 km.

En relativt ribba modell uten AC, sveivevinduer bak og stoffinteriør. Ellers har den soltak, rails, sperre, nivåmatdempere.

Solid blå og grått interiør.

Skal sies at bilen er svært godt vedlikeholdt og fremstår "som ny".

Pris er satt til 55.000

Synes folk det er høyt eller lavt?

På forhånd takk :)


http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1248.jpg

(illustrasjonsbilde :D )

The Sven
13/04/11, 14:05
Er vel omtrent rundt der den bør være vil jeg tro om den er velholdt. Fargen gjør den vel ikke akkurat mer attraktiv. Men det er uansett mye komfort for pengene.

EDIT: uten AC også :o

larsverm
14/04/11, 12:06
På gamle biler må tilstanden ha stor innvirkning på prisen. Og er denne så bra som du antyder, synes jeg ikke det skulle være noe å utsette på prisen. Selv om dette må sies å være "billigutgaven" av 960.

Christian
14/04/11, 12:08
Soltak er stort pluss!

de_icer
14/04/11, 13:55
Jeg synes prisen høres riktig ut i forhold til det du sier.

sekse
14/04/11, 14:20
Takker for innspill! :)

Skal se/kjøpe bilen på lørdag. Jeg har ikke problemer med å gi prisen men er litt bekymra for at den blir tungsolgt videre. Eller?

larsverm
14/04/11, 15:56
Hvordan det? Tenkt å selge den videre med det første?

de_icer
14/04/11, 18:57
Takker for innspill! :)

Skal se/kjøpe bilen på lørdag. Jeg har ikke problemer med å gi prisen men er litt bekymra for at den blir tungsolgt videre. Eller?

Lettsolgt er den nok ikke, men du er over på entusiastpublikum som potensielle kjøpere uansett, og etter min mening er det to ting som sannsynliggjør et greit salg i den nisjen; usedvanlig pen og velholdt (og/)eller usedvanlig velutstyrt/spesiell.

Etter det du sier her burde denne havne i den første kategorien.

Hadde vi snakket om en bil som var bare sånn passe grei og dårlig utstyrt, er de nok vanskelige å selge. Har jo vært en del eksemplarer ned på rundt 30 med lite utstyr, ukurante farger og bare sånn passe fine.

Dette er selvsagt bare mine sære meninger om et sært tema, men jeg har både kjøpt og solgt noen 960'er nå.

olavxxx
14/04/11, 19:59
Hm, jeg ville prøvd å prute den ned.. Ville helst kjøpt meg en med ECC.
Men for all del, det er knall biler.. god komfort, veldig nøytrale..

95' krenger 30% mindre enn 94', samt henger bedre på veien. Om du senker 95'+, så blir det enda bedre.. Du har da fremdeles en nøytral og lett kontrollerbar bil som man faktisk slipper å gå av gassen hele tiden.

Du vil kanskje gå litt mer over i "bestefarskjøring", da den er så komfortabel og stillegående. Motoren er ca umulig å høre, om alt er i original stand.

Slenger du på grovere eksos, så får du en del mer power og fet lyd :-)
Her er 3.0 motoren i 242 med 3" eksos, custom collector, fjernet kat:
http://www.myvideo.de/watch/606420/Burnout_Volvo_240

sekse
19/04/11, 13:02
Kjøpte bilen i dag, skal hente den i morgen. Satser på at dette blir ein grei bruksbil en stund framover.

de_icer
19/04/11, 13:43
Gratulere med ny bil!

olavxxx
19/04/11, 19:34
Gratulerer med grom cruiser :-)