PDA

Vis full versjon : Knirk, framstilling



FreddieAwD
21/02/10, 13:15
Hei

Til tider er det litt knirk i fremstillingen, jeg byttet bærearmer i fjor sommmer, men knirket var også før det.
Det virker som at det er akkurat som en hundelekelyd,"squeeze" lyd, når jeg kjører over fartshumper og litt humpete vei
Lyden kommer ikke alltid,men hvilke deler som er aktuell å skifte der fremme ?

Har hørt at det er noe ang fjørbeingreier, noe gummi et sted der som kan være slitt/svakhet,men er det noe annet det kan være ?
Orker ikke være en rullende hundeleke lengre :D


Mvh Fredrik


PS, denne ligger på Volvoforum også, vet ikke om det er flere innpå her, men poster begge steder.

VolvoJenta86
21/02/10, 13:30
Kan jo være at det gummilageret ligger skeivt eller noe da, slik at fjæra knirker mot den når du kjører? Det som var med min ei stund hvertfall :)

JørgenT
21/02/10, 18:00
Dette er de øvre fjørsetene som knirker. Garantert:P
De har en tendens til å knirke når de blir litt slappe:)

FreddieAwD
03/03/10, 21:35
Hadde bilen på service, og der ble det påpekt at endeledd og bærekuler nesten var gåen..
tenkte jeg skulle bytte det, har fått pris på 4000 kr
Men kan det være en ide å ta fjørbeinsgummien samtidig, siden bilen er no på bukk og blir plukket på ?

TeamBørnOut
03/03/10, 23:08
4000kr på endeledd å bærekuler?
Ikke noe annet?

locked
03/03/10, 23:27
Gi faen et par mnd.. sett av noen ekstra kroner.

Så bytter du forstilling komplett. armer, dempere, fjærer, ledd. ALT. og ta en 4-hjulskontroll etterpå.

Da har du null problemer de neste årene og slipper å klatte på en del her og en del der med påfølgende hjulstillingskontroller :)

FreddieAwD
12/03/10, 17:12
Kom hjem fra verkstedet med bytte av endeledd og bærekuler, har ikke noe knirk enda :D
Får no sjå...
Deilig er det iallefall..