PDA

Vis full versjon : Spørsmål ang oppkobling av 1000 metringer.



Kevin Michael
13/04/11, 08:58
Skal koble opp 1000 metringer. Har jeg fattet rett oppkoblings måte? :))

nr. 30 på releét til + på batteri. (Sikring i mellom)
nr. 85 til jord
nr. 87 til 1000 metringene
nr. 86 tar jeg bare å kobler meg inn på ledingene som allerede går til langlysene på bilen og så til releét på nr. 86?

kimove
13/04/11, 23:09
Stemmer bra det, men for din egen del bør du helst ha en bryter mellom langlyssignalet og 86 på relèet :P

Kevin Michael
17/04/11, 20:49
Hva om jeg ikke har det? tenkte jeg sku unngå å ha en ekstra bryter for langlys. Tenkte å ha alle langlys på den eksisterende ved rattet :))

boman
17/04/11, 21:14
Det kan være greit å ha en egen bryter for ekstralysa i tillegg, noen sier det er påkrevd, men er uansett greit hvis du bruker fjernlysa litt aktivt på svingete veier (med møtende trafikk).
Da blir det sånn at fjernlys bryteren ved rattet skrur av alle lys, og for at ekstralysa skal lyse må ekstralysbryteren OG rattbryteren være på ;)

Kevin Michael
18/04/11, 09:33
Skjønner :)) Takker for svar!

henrik940
18/04/11, 09:44
Det kan være greit å ha en egen bryter for ekstralysa i tillegg, noen sier det er påkrevd, men er uansett greit hvis du bruker fjernlysa litt aktivt på svingete veier (med møtende trafikk).
Da blir det sånn at fjernlys bryteren ved rattet skrur av alle lys, og for at ekstralysa skal lyse må ekstralysbryteren OG rattbryteren være på ;)

Hvorfor er det greit på svingende vei med møtende trafikk :p ?

Svirre
18/04/11, 09:49
Hvorfor er det greit på svingende vei med møtende trafikk :p ?

Lurer jeg også på :p Volvo sine hovedlykter lyser for bra til at motgående trafikk godtar at fulltlyset er på tror jeg :p


Av det jeg veit så skal ALT ekstralys kunne styres lett tilgjenglig fra førerplassen. Ønsker du å være litt diskré så kan du montere en ekstra spreder/tåkebaklysbryter som er i 940. Gjort det i min bil, og denne kontrollerer 1000-metrene og det ettermonterte parklysene.

Langedal
18/04/11, 11:00
Så vidt jeg vet er det ikke lengre påkrevd med egen bryter på ekstralys.

Svirre
18/04/11, 11:05
Så vidt jeg vet er det ikke lengre påkrevd med egen bryter på ekstralys.

Kan hende at det har kommi noe nytt om dette, men mener å huske at det skal kunne betjenes fra førerplass. De pirka hverfall på det siste jeg blei stoppa...

boman
18/04/11, 16:09
Hvorfor er det greit på svingende vei med møtende trafikk :p ?

Det er greit hvis du har yttersving og ikke vil skru av alt fjernlys (ekstralysa mine har ihvertfall mer spredning enn de originale).