PDA

Vis full versjon : Hjelp! Låne hjul til BT besøk..



Lightyear
12/04/11, 18:44
Jeg skal innom det allmektige biltilsyn om ikke så lenge. Tenkte at det er greit å være så snill gutt som mulig og vil derfor stille med "lovlige" hjul og kanskje slippe litt ekstra diskusjoner :rolleyes:

Er det noen snille sjeler som kan låne bort et sett med volvo 850 hjul til å sko på bilen under et besøk? Det må være minimum 16" felg, med unntak av Colomba som ikke går med bremsene, hvis ikke hadde jeg slengt på de gamle vinterhjula mine...

A

Aashome
12/04/11, 20:03
Jeg har 17" piggfrie, hvis det er av interesse. De skal av bilen min til helga, så etter det blir de bare liggendes uansett.

Edit: Ser nå at du skal ha org. volvo ja.. Da går det skeis i forhold til mine.

Lightyear
12/04/11, 20:36
må ikke være originale bare innpress ikke er altfor langt unna 43 ;) Bilen er jo levert med 17" originalt så de burde ikke si noe på det.

A

Aashome
12/04/11, 20:42
må ikke være originale bare innpress ikke er altfor langt unna 43 ;) Bilen er jo levert med 17" originalt så de burde ikke si noe på det.

A

Mener de jeg har er 40. Kan sjekke opp dette, hvis det er av interesse?

Lightyear
12/04/11, 20:52
Det ser du når du tar de av for å sette på sommertøfler :D

Men jeg kom til å tenke på rulleomkrets og subbing, det subbet alvorlig mye med 225/40R18 på bilen min. Ikke er det noe særlig å komme subbende inn på BT for å godkjenne understell heller tror jeg :p

A

Folkvord
12/04/11, 23:11
225/45 17 har akkuratt samme rulleomkrets som orginale så det er det mest geniale skal du ha 17, men det er vel noen prosent du kan ha fra og til på innpres??

The Sven
12/04/11, 23:18
Er 205/45-17 originalt på R mener jeg.. 225/45 er for stort. 215/45 går fint.

Er ikke intr i et sett med pene Titanfelger med bra dekk?

Lightyear
12/04/11, 23:27
205/45R17 er originaldim til denne bilen ja, men 215/45R17 går fett, og koster langt mindre siden det ikke er en ukurrant dim..

Er titan til låns eller skal du selge? ;)

Jeg har en plan B som er å få satt på noe slitt "ventus"gummi på de originale volans felgene. Det blir sikkert helt forferdelig å kjøre med men de sier vel ikke noe på ubalanserte hjul på en kontroll?

A

Bjørseth Racing
12/04/11, 23:38
de sier vel ikke noe på ubalanserte hjul på en kontroll?

Har vært inne maange ganger og de har aldri sjekka om hjulene er avbalanserte eller ikke!!!

Lightyear
12/04/11, 23:56
Joa, men de er såpass ute av balanse at man merker det helt sikkert godt hvis man faktisk skal kjøre med bilen.. Det er ikke farlig å kjøre noen mil med så ubalanserte hjul? Rister istykker hele bilen.... :rolleyes:

A

Folkvord
13/04/11, 01:42
225/45 17 er ikke for stort for min bil hvertfall hverken med orginal fjører og dempere, men det er den dimen som du får til og stemme best på rulleomkretsen uten og få spesialbestilt hjul

Moslet
13/04/11, 01:58
Har hjul til deg jeg;) 17 toms med sommer hjul, holder til i asker;)

Nilsebu
13/04/11, 15:01
Stikker de hjulene du har SÅ mye ut da? :p

Sett på en Volvo logo på dem, så sier vertfall personlig erfaring at de ikke bryr seg.

Lightyear
14/04/11, 00:18
Det er ET35 på vinterhjula og de er bittelitt utenfor hjulbuen, volvologo kan bli vanskelig med de sære senterkoppene som er på de.

Hvordan er BT på Billingstad Moslet? Er de snille eller? Vise den der etter en liten pit-stop hos deg tror jeg hadde vært en fin løsning ;)

A

Moslet
14/04/11, 03:26
Det er ET35 på vinterhjula og de er bittelitt utenfor hjulbuen, volvologo kan bli vanskelig med de sære senterkoppene som er på de.

Hvordan er BT på Billingstad Moslet? Er de snille eller? Vise den der etter en liten pit-stop hos deg tror jeg hadde vært en fin løsning ;)

A

Har vært på teknisk der å da bare prata vi bil å var veldig hyggerlige ihvertfall;) bare å komme;=)