Vis full versjon : Trimkit fra Turbotrimming
Ser det er mange inne her som er ute etter erfaringer fra trimkit levert fra Turbotrimming! Tenkte jeg skulle dele min erfaring fra steg 2. trim til 8v rødblokk:)
Turbotrim kit til forsterket B230FK/FT turbomotor - STEG 2:
•bensinchip special
•tenningschip special
•16t turbo med strammere wg
•aluminium intercooler
•walbro tank pumpe
•bosch dyser special
•3" lmm
•bensintrykksregulator 1:1.2 progressiv
•kn filter 3"
Dette er de delene som jeg har montert på en ft med org innmat og som har rundet 324000km!
Bremset 248.4hk 415.4nm på 0.7 bar! Og 254.6hk 523.1nm på 1.0 bar!
Håper dette kan komme til hjelp til dere som lurer:)
Stor takk til Paul og Turbotrimming:)
det var virkelig fine tall i forhold til ladetrykket! om de stemmer da, synes det virker veldig merkelig med tanke på at en orginal FT yter 165 hk på 0,6 bar. altså en økning på 0,1 bar pluss chip og diverse gir en effektøkning på 83 hk.
men om de tallene stemmer er jeg virkelig imponert.
De talla stemmer ja! Har sendt en kopi av bremsepapirene til Turbotrimming :)
Men du har rett i at det ble noen utrolige tall!!
Forbruket på vanlig kjøring hvordan er det da etter du monterte "kitet"?
Har ikke målt forbruket med det kittet enda.
volvoRsport
12/04/11, 19:42
Hvor er bilen bremset?
Bilen er bremset hos Volden racing!
det var virkelig fine tall i forhold til ladetrykket! om de stemmer da, synes det virker veldig merkelig med tanke på at en orginal FT yter 165 hk på 0,6 bar. altså en økning på 0,1 bar pluss chip og diverse gir en effektøkning på 83 hk.
men om de tallene stemmer er jeg virkelig imponert.
orginal ft har jo 13c turbo, han skriver jo at motoren/bilen er bremset med en 16t turbo da. denne er jo endel større :D
orginal ft har jo 13c turbo, han skriver jo at motoren/bilen er bremset med en 16t turbo da. denne er jo endel større :D
Størrelsen på turboen har da vell ikke noe å si i dette tilfelle, 0.1 bar er da vell fortsatt 0.1 bar uansett hvem som har laga trykket? :cool:
(mot)trykket i eksossiden har vell ikke så mye å si?
Størrelsen på turboen har da vell ikke noe å si i dette tilfelle, 0.1 bar er da vell fortsatt 0.1 bar uansett hvem som har laga trykket? :cool:
jo mottrykket har mye å si, svært mye :) men som nevt er vell ikke 16t noen monsterturbo iforhold til 13cn, noe som gir noe alla samme høye baktrykk på 1.0 bar som 13cn gjør.
Men fine tall med tanke på oppdateringene! :)
1 bar er helt riktig 1 bar uansett hva som lager dette trykket, men mengden luft som blir levert på 1 bar er jo en god del mere på 16T enn 13c
dessuten har han sikkert brukt 7ans avgashus og dette er jo endel større enn 13c sitt.
Grattis med flotte tall :)
Ser det er ett par forskjeller mellom listen din og listen til Turbotrimming, hvorfor det?
Ser det er mange inne her som er ute etter erfaringer fra trimkit levert fra Turbotrimming! Tenkte jeg skulle dele min erfaring fra steg 2. trim til 8v rødblokk:)
Turbotrim kit til forsterket B230FK/FT turbomotor - STEG 2:
•bensinchip special
•tenningschip special
•16t turbo med strammere wg
•aluminium intercooler
•walbro tank pumpe
•bosch dyser special
•3" lmm
•bensintrykksregulator 1:1.2 progressiv
•kn filter 3"
Dette er de delene som jeg har montert på en ft med org innmat og som har rundet 324000km!
Bremset 248.4hk 415.4nm på 0.7 bar! Og 254.6hk 523.1nm på 1.0 bar!
Håper dette kan komme til hjelp til dere som lurer:)
Stor takk til Paul og Turbotrimming:)
er dette på hjula eller er det i motor?
Grattis med flotte tall :)
Ser det er ett par forskjeller mellom listen din og listen til Turbotrimming, hvorfor det?
Forskjellen er at jeg har fjernet det han hadde på listen som ikke jeg har montert:)
er dette på hjula eller er det i motor?
Dette var i motoren ja!
Anders Dybvadsskog
13/04/11, 17:32
ca pris på dette da?
ca pris på dette da?
Prisen er det som står på siden til Turbotrimming minus turboen og kam :)
har du bremsepapira på dettta der? som du kunne lagt ut for oss andre?
jeg er veldig i tvil på detta stemmer ang forhold mellom ladetrykk, og hk mot nm...
syns er for stort sprang mellom hk og nm, hmm
jeg er veldig i tvil på detta stemmer ang forhold mellom ladetrykk, og hk mot nm...
Spurte Paul i Turbotrimming om det samme etter bremsing, men han forklart meg hvorfor, men husker ikke hva han sa. Var mye detaljer utenfor mine kunnskaper:)
Ta gjerne kontakt med han:)
Som tidligere nevnt, har jeg papirene på bremsinga! Skal prøve og få lagt det ut om jeg får det til:p
bremset på orginal eksos?
Har hørt at det blir stort sprang mellom hk og nm når det brukes "slapp" kam
Du hentet kun 6 hk, men over 100 nm ved å øke trykket fra 0,7-1 bar. Snedig.
H*n som laget denne tråden registrerte seg samme dagen som innlegget ble lagt inn:p
Er ikke så snedig det. Om man har maksa toppeffekten til kamaksel og/evt turbo så vil man fortsatt få en økning i dreiemoment i det lavere registeret ved høyere ladetrykk.
Men veldig bra tall om dette er med original kamaksel!!
dette stemmer, jeg har selv fått bremse papirene på mail.
husk at han bremset på T kam og den er som alle kjenner best egnet til å dra campingvogn med.................
Tc-racing bremsa vel 265 hk med 16t på b230fk og porta topp.
bremset på orginal eksos?
Bremset med 3" hele veien 1 kat og 2 dempere
dette stemmer, jeg har selv fått bremse papirene på mail.
husk at han bremset på T kam og den er som alle kjenner best egnet til å dra campingvogn med.................
Tok du kontakt med Paul eller? :)
Tok du kontakt med Paul eller? :)
nei tok ikke kontakt med paul angående din bremsing, men nevte at jeg snart skulle i benken og sjekke tall. og da sendte han meg din papirer som ett eksempel.....
må bare få byttet turbo og div, kjører nå med 16t osv men skal bytte til 19t så får vi sjå hva det blir for noe
nei tok ikke kontakt med paul angående din bremsing, men nevte at jeg snart skulle i benken og sjekke tall. og da sendte han meg din papirer som ett eksempel.....
må bare få byttet turbo og div, kjører nå med 16t osv men skal bytte til 19t så får vi sjå hva det blir for noe
Blir spennende å se på talla du får :D
Lykke til :)
Respektable tall det der da!
Muligens noe hardt for clutchen men? :p
Har et liknende oppsett med høyere ladetrykk (men tviler på at jeg har riktig så fine tall) og kan love deg at 763 trykkplate og vanlig organisk lamell i beste fall er i grenseland!! Er igrunn på tide å bytte igjen for 2. gang.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.