PDA

Vis full versjon : Montering av sportsratt



lasse940
21/02/10, 11:43
Fant tilfeldigvis et luisi sportstratt i kjelleren på mitt nye hus, og lurer derfor hvordan dette er å montere i min volvo 945 96mod??
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/02/1651.jpg

ChrML
21/02/10, 11:45
Behold det originale du ;).

henrik940
21/02/10, 11:51
Blir dårlig med airbag på deg..

Wahl
21/02/10, 20:25
Om du vill, kan du jo ta bort airbagen, kjøp et nav til luisi så passer rattet inn, er ikke vanskeligere å montere, er bare å bytte nav, å skru det på med en stor boldt mitt i navet. men har du airbag, så må jo den fjernes, vær litt forsiktig så du ikke løser den ut om du skal bytte, den er hard om den slår ut uten at du kræsjer, finnes folk som har havna i baksetet pga det, med knekt seterygg. litt usikker på hvordan det er å demontere, ta av batteriet lenge før, kan godt spørre volvo om hvor lenge de anbefaler å ha av batteriet før man skal ta av gamle batteriet :)

ChrML
21/02/10, 21:03
Er ikke noe problem å ta ut airbaggen. Bare å ta av batteripolen, vente litt for sikkerhetsskyld, løsne de to skruene på baksiden, vippe ut airbaggen og plugge fra. Skal MYE til for at den løser ut av den grunn.

Wahl
21/02/10, 21:13
JA, den historien jeg hørte om, ble airbagen ohmet, da kom det vell strøm in på den som utløste den, er sikkert en eller annen kontakt som man bare kan kople fra inne i rattstammen?

volvoRsport
21/02/10, 21:15
Jer sikkert en eller annen kontakt som man bare kan kople fra inne i rattstammen?

Sitter en kontakt på baksiden av selve airbagenheten.

Joakim-G_R
22/02/10, 00:21
Litt tender love'n'care så er vel det rattet så godt som nytt? Så litt lite ut kanskje men, du har vel servo du :p

Trives i nye huset?

ChrML
22/02/10, 06:31
JA, den historien jeg hørte om, ble airbagen ohmet, da kom det vell strøm in på den som utløste den, er sikkert en eller annen kontakt som man bare kan kople fra inne i rattstammen?
Haha, men da er man jo ganske blåst da hvis man prøver å ohme airbaggen :p. Sier seg selv at man ikke skal prøve å sende strøm inn på den.

henrik940
22/02/10, 06:34
Haha, jeg skal ut og ohme airbaggen nå!

Wahl
22/02/10, 09:52
Historien er fra da airbag først kom, er ikke sikker på årstall, var en lærer som fortalte dette, det var vell ikke meningen å ohme airbagen, men noen andre ledninger, så kom han vell borti, så de er skadelige om de løses ut uten at de skal, det som var påenget :)

lasse940
22/02/10, 13:25
Litt tender love'n'care så er vel det rattet så godt som nytt? Så litt lite ut kanskje men, du har vel servo du :p

Trives i nye huset?
He he he ja er kanskje litt i minste laget, rattet er ikke noe slitt men skittent etter maaange år i en råkjeller :)
Ja trives bra uti skogen på det nye huset deilig altså:)
du får svinge innom på harrytur en gang :)