PDA

Vis full versjon : Bytte av frostplugger B230



Petz
12/04/11, 16:55
Har nå montert ET-maskina mi, som er satt inn i bilen og alt er oppkoblet og gjort klart til oppstart. Skulle så fylle på frostveske, og så da at en frostplugg selvfølgelig ikke var tett. Hvordan går man frem for å få byttet denne, og hva må demonteres for å komme til?
Hvor får man tak i nye? :)

Bare for å si det også, så er ikke pluggen kommet ut, men det ser ut som om den er lekk bare :P

VolvoR-Sport
12/04/11, 17:08
må vell av med eksosen for å komme til?
ta en meisel el lignende å slå ned kanten så du får vippa ut med skrujern :)

R.G
12/04/11, 17:34
hva som må demonteres kommer vel annpå hvor på motoren pluggen er lekk, om er under eksos el innsug o.l

Petz
12/04/11, 17:57
hva som må demonteres kommer vel annpå hvor på motoren pluggen er lekk, om er under eksos el innsug o.l


må vell av med eksosen for å komme til?
ta en meisel el lignende å slå ned kanten så du får vippa ut med skrujern :)

Er på eksos-siden den er lekk vertfall, så ja :P
Men er den som er bakerst, så jeg er usikker på om eksosen må av. Får se an det.
Men hvordan skal man få slått ned noen kant på den? :P
Er den til venstre på bildet, og det hadde vært fint med en forklaring på hvordan :P

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1200.jpg

R.G
12/04/11, 18:28
bare sette en skrutrekker på den ut med kanten mot blokka og gi den en kakk så snur frostpluggen seg og du kan dra den ut

Petz
12/04/11, 19:36
Ok. Så det er ingen fare for at den går innover i blokka osv? :P
Takk for svar :)

R.G
12/04/11, 19:51
neida, bare slå på kanten på den så vrir den seg rundt:)

Petz
12/04/11, 19:52
OK :) Takker for hjelpen! :)

turbohjelle
11/11/13, 20:59
Tar en megabump her jeg, framfor å starte en ny tråd.

Skal ha ut motorvarmefrostpluggtingen på en 230fk. Har klart å slå den løs, men klarer ikke ta den ut. Den setter seg i spenn når jeg prøver å vri den sidelengs. Noen tips her? Har banket og vridd så fingrene er flat. Kan legge ved et bilde for ordens skyld.

http://img842.imageshack.us/img842/5507/m701.jpg

850GLTsilver
12/11/13, 11:02
Ta en liten slipemaskin og trim kantene der.
Deretter kan du bore et hull i midten, skru inn en skrue i hullet og trekk ut skjiten med en hammer/brekkjern.
4-5mm hull, 6mm treskrue.