Vis full versjon : Bytte av frostplugger B230
Har nå montert ET-maskina mi, som er satt inn i bilen og alt er oppkoblet og gjort klart til oppstart. Skulle så fylle på frostveske, og så da at en frostplugg selvfølgelig ikke var tett. Hvordan går man frem for å få byttet denne, og hva må demonteres for å komme til?
Hvor får man tak i nye? :)
Bare for å si det også, så er ikke pluggen kommet ut, men det ser ut som om den er lekk bare :P
VolvoR-Sport
12/04/11, 17:08
må vell av med eksosen for å komme til?
ta en meisel el lignende å slå ned kanten så du får vippa ut med skrujern :)
hva som må demonteres kommer vel annpå hvor på motoren pluggen er lekk, om er under eksos el innsug o.l
hva som må demonteres kommer vel annpå hvor på motoren pluggen er lekk, om er under eksos el innsug o.l
må vell av med eksosen for å komme til?
ta en meisel el lignende å slå ned kanten så du får vippa ut med skrujern :)
Er på eksos-siden den er lekk vertfall, så ja :P
Men er den som er bakerst, så jeg er usikker på om eksosen må av. Får se an det.
Men hvordan skal man få slått ned noen kant på den? :P
Er den til venstre på bildet, og det hadde vært fint med en forklaring på hvordan :P
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1200.jpg
bare sette en skrutrekker på den ut med kanten mot blokka og gi den en kakk så snur frostpluggen seg og du kan dra den ut
Ok. Så det er ingen fare for at den går innover i blokka osv? :P
Takk for svar :)
neida, bare slå på kanten på den så vrir den seg rundt:)
OK :) Takker for hjelpen! :)
turbohjelle
11/11/13, 20:59
Tar en megabump her jeg, framfor å starte en ny tråd.
Skal ha ut motorvarmefrostpluggtingen på en 230fk. Har klart å slå den løs, men klarer ikke ta den ut. Den setter seg i spenn når jeg prøver å vri den sidelengs. Noen tips her? Har banket og vridd så fingrene er flat. Kan legge ved et bilde for ordens skyld.
http://img842.imageshack.us/img842/5507/m701.jpg
850GLTsilver
12/11/13, 11:02
Ta en liten slipemaskin og trim kantene der.
Deretter kan du bore et hull i midten, skru inn en skrue i hullet og trekk ut skjiten med en hammer/brekkjern.
4-5mm hull, 6mm treskrue.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.