PDA

Vis full versjon : Bytte ABS-hjerne i S80 1999mod? Haster!



sov
12/04/11, 01:47
Nettopp kjøpt meg en S80 1999 mod som har vært inne til flere feilsøk på merkeverksted grunnet flere varsellys i dasj..
Speedometernålen faller til bunns av og til, samtidlig som det står "bremsefeil, stans bilen" til venstre..

Det konkluderes med at ABS-hjernen må byttes. Pris: 16.000Kr.

Noen som har erfaring med det samme? Blir alt i orden når den er byttet?
-Dårlig erfaring med elektronikkfeil..

Håper så inderlig på raske svar :)

konso
12/04/11, 20:07
Les i den her tråden litt du: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=17666&highlight=instrument

og søk etter lignende problem på forumet, kan være instrumentet ditt det er noe feil med.

sov
13/04/11, 02:04
Tekk for svar! :)

Hørte igjen med merkeverksted.. De er ganske så sikker på at det er ABS-hjernen som er defekt.
Tenker nå på å kjøpe en ny hjerne fra utlandet, eller handle en brukt her hjemme..

Grei sak å bytte, men må jeg "programmere" den "nye" eller ordner det seg selv på første turen?

C.Erstad
13/04/11, 07:52
Tekk for svar! :)

Hørte igjen med merkeverksted.. De er ganske så sikker på at det er ABS-hjernen som er defekt.
Tenker nå på å kjøpe en ny hjerne fra utlandet, eller handle en brukt her hjemme..

Grei sak å bytte, men må jeg "programmere" den "nye" eller ordner det seg selv på første turen?

du må programere den...

sov
20/04/11, 20:58
Takk for svar. :)

Fått avtalt med merkeverksted om å bytte til annen brukt enhet den 6. mai.

På min ABS hjerne står det delenummer 9496440.

Flere kan passe, men da trenger jeg chassinummer på bilen den kommer i fra, så jeg får sjekket med merkeverksted om den passer...

Om noen har en slik liggende, så er jeg svært intressert!