PDA

Vis full versjon : plast crom..polere?



metrakit
21/02/10, 00:17
er det noen som har tips om korleis ein skal få f.ex ein cromgrill(plast) til og bli finere/blankere?

noen form for polering som er bra?
autosol f.ex er vell ikkje bra å bruke?

takker for svar:P

TeamBørnOut
21/02/10, 01:17
autosol fungewrre hvertfall bra på "kina monkeybike chrome plast" :D

metrakit
21/02/10, 01:30
autosol fungewrre hvertfall bra på "kina monkeybike chrome plast" :D

ok er litt redd at det skal begynde og flasse:P vet ikkje heilt ka som er i autosolen egentlig veit bare at di små korna i den er hjørtesalt:Phehe

Joakim-G_R
21/02/10, 09:41
Det er plast som er belagt med noe tynt metall av ett slag, også chromet, antar jeg.

Autosol fungerer nok greit, prøv på en list eller en grill du har liggende først, evt. :)

Øyvind G
21/02/10, 10:00
går fint ann og bruke autosol. den chromen på listene osv på f.eks 240 sitter godt. er ikke bare bare og fjerne det veit jeg, så du trenger ikke være redd for at det løsner.

henrik940
21/02/10, 11:23
autosol fungewrre hvertfall bra på "kina monkeybike chrome plast" :D

Autosol er vel det beste som noen gang er oppfinni tror jeg! :p Makan til godt middel skal man leite lenge etter. Skal polere felga mine til vårn i det :D

metrakit
21/02/10, 14:28
da skal eg prøve autosol på 740 grillen å se om det blir bra:P

TeamBørnOut
21/02/10, 15:30
Er slipmidel i det. derfor det blir bra :) polerer man etterpå igjen så blir det jævlig strøkent

metrakit
21/02/10, 16:11
Er slipmidel i det. derfor det blir bra :) polerer man etterpå igjen så blir det jævlig strøkent

slipemiddelet i autosolen er faktisk hjortesalt:P
har polert mye med autosol men var litt skeptisk til plastcrom men etter det eg leser her er det np:P

245 gl
21/02/10, 16:25
Men," Meguiars nxt all metal polysh" fungerer mye bedre...Autosolen er vanskelig å jobbe med i forhold til Meguiars'en...jeg brukte Autosol på chromeramma på 240'en, og du må gnikke mere for at det skal bli fint...du ser " gnikkeringene" etter du har polert...slik blir det ikke med Meguiars'en :)

metrakit
21/02/10, 17:01
Men," Meguiars nxt all metal polysh" fungerer mye bedre...Autosolen er vanskelig å jobbe med i forhold til Meguiars'en...jeg brukte Autosol på chromeramma på 240'en, og du må gnikke mere for at det skal bli fint...du ser " gnikkeringene" etter du har polert...slik blir det ikke med Meguiars'en :)

hvor seller dei Meguiars da? bilextra og slikt?

henrik940
21/02/10, 17:17
Jepp!

volvoRsport
21/02/10, 18:38
Som sagt over her så gir ikke Autosol noe bra finish men er fin for å ta det grøvste, så kan man heller gå over med noe finere etterpå.

metrakit
21/02/10, 20:41
Som sagt over her så gir ikke Autosol noe bra finish men er fin for å ta det grøvste, så kan man heller gå over med noe finere etterpå.

jepp:P