PDA

Vis full versjon : Hvordan sørge for memory på cdspiller?



PekaillVolvo
11/04/11, 19:32
Har en 245 93-modell som jeg tok ut den originale radiokassettspilleren av for ikke lenge siden. Men jeg får ikke til å koble til de rette ledningene slik at minnet står på spilleren. Så stopper jeg bilen, faller alle radiokanaler ut og cd-spilleren nullstiller seg og spiller fra start igjen.

Hvilke ledninger i den originale "kabelsamlingen" til Volvo er det som skal styre strømmen og memory? Den grønn er strøm ser det ut som, men hvilke ledning fra den isokoblingen er det som skal kobles til hvor osv...? Noen som har peiling?

MrX
11/04/11, 19:51
Ta med en prøvelampe i bilen så finner du en ledning som har konstant strøm, den kobler du på den ledningen som heter battery eller noe slikt på spilleren. Så finner du en ledning som kun har strøm når du skrur tenningen på, den skal kobles på den ledningen som heter ACC på spilleren.

henrik940
11/04/11, 19:53
Bytt gul og rød :)

Daruu
11/04/11, 19:54
Den som er memory skal ha konstantstrøm.

Den andre strømledningen skal kobles på den ledningen hvor man har strøm når tenninga er påslått


Står hva som er hva på iso kontakta, husker aldri hvilken farge det er :p

MrX
11/04/11, 20:11
Bytt gul og rød :)

Om det er det som var problemet så ville ikke spilleren skrudd seg av når han skrur av bilen.

henrik940
11/04/11, 20:13
Om det er det som var problemet så ville ikke spilleren skrudd seg av når han skrur av bilen.

Jo :)

todleif
11/04/11, 22:00
Det er ikkje sikkert at det er batteriledning bak spilleren.
Dette avhenger av kva slags spiller som er originalt.

Men det er berre å måle.
På ledningene til den nye spilleren skal gul ha 12v ifra batteri. (minne og hovedstrøm)
Rød ledning skal ha tenningsstrøm. (remote til spilleren)

PekaillVolvo
12/04/11, 15:52
Ta med en prøvelampe i bilen så finner du en ledning som har konstant strøm, den kobler du på den ledningen som heter battery eller noe slikt på spilleren. Så finner du en ledning som kun har strøm når du skrur tenningen på, den skal kobles på den ledningen som heter ACC på spilleren.

BINGO!

Verre var det ikke... jeg byttet den røde ledningen fra spilleren som var den tenningsledningen mot rett ledning fra bilen og den grønne permanente Volvo-strømledningen mot ledningen merket permanent (når jeg så godt etter) fra spilleren. Og dermed var det gjort... Nå kan jeg stoppe og starte uten at kanalene forsvinner og cden fortsetter også der den slapp...

Hjertelig takk og bukk!