PDA

Vis full versjon : Skiltlys, listeklips, pyntelist på dør



PekaillVolvo
11/04/11, 19:24
Skal fikse og få på plass litt småtteri på bilen nå når våren kommer...

Skiltlyset er en av de tingene. Jeg mener å huske at noe slikt ble diskutert for ikke altfor lenge siden, men har visst ikke helt skjønt søkemåtene her så jeg kom oppe opp med noe jeg tror gjaldt 240-en... Tips hvor jeg fant den tråden? Vurderer dioder i stedet for pærer...

Klips til pyntelisten oppe på døra... jeg kjøpte "originale" klips på Volvo, satte på lista på høyre bakdør og klipset lista på. Og det gikk bare en dag eller to før den var løs igjen og jeg måtte ta den av for å ikke å miste den. Tips til hvordan man skal få den til å sitte skikkelig?

Lenger nede på døra er det den svarte brede "pyntelista"... hvordan feste den på en best mulig måte? Dobbeltsidig tape fra Biltema eller noe annet lurt?

Takk for gode løsninger og tips!

245 gl
11/04/11, 21:36
Har ikke fått feil type klips til den tynne lista da? litt dobbeltsidig teip mener jeg at jeg hadde på i tillegg på mine også...

Til den breie lista nederst på døra tar du av, vasker bort lim på både lista og døra uten å skade lakken...så kjøper du skikkelig dobbeltsidig teip og en sånn " applicator " som du påfører både på lakken på døra der lista skal sitte og på baksida av lista før du legger dobbeltsidig teip...da detter den aldri av igjen...denne applicatoren fås kjøpt hos blant annet Wurth.

VoLv0tUrB0
06/05/11, 19:13
Noen som veit hvor mann får kjøpt pyntelist til volvo 240?
Trenger til nede ved støtfangeren bak, under venstre lykt.?

Ta kontakt;D

larsverm
06/05/11, 22:09
Sikkert noen her som har brukte, og ellers kan bilskrot være verdt noen forsøk.

Volvo har kanskje, kanskje ikke - noen typer lister er nok utgått nå. Hvis de har nye hos Volvo, er de temmelig dyre.

Daniel V
07/05/11, 01:09
Var jeg som hadde den tråden om dioder i skiltlysene. Kjøpte LED pærer og klasket rett i. Ble et kjempefint resultat! Funker problemfritt enda. Er det sedan eller STV du skal ha det til? :)

jacobsen
07/05/11, 19:37
Ikke kjøp billige led-pærer. de blir fort litt blåaktige, og det syns jeg er råharry :p på hvilken som helst bil

PekaillVolvo
08/05/11, 00:04
Var jeg som hadde den tråden om dioder i skiltlysene. Kjøpte LED pærer og klasket rett i. Ble et kjempefint resultat! Funker problemfritt enda. Er det sedan eller STV du skal ha det til? :)

Har to stasjonsvogner... 88 og 93... Spesielt kanskje 93-ern jeg tenkte på i første omgang... Har du linken? Finner den ikke jeg... :)

Daniel V
08/05/11, 22:37
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=17029

Som sagt, på bildet ser de veldig blå ut av en eller annen merkelig grunn. I virkeligheten er de helt hvite. :) Kjøpte mine på Biltema. Ser like hvite og fine ut enda. :) Anbefales! 99,- for en pakke med to stk. :)