PDA

Vis full versjon : motor problemer,,, er det ett spøkelse ?:P



wien
11/04/11, 16:38
940 spøkelse????
jeg har ett spøkelse i motorn min, er eneste forklaringen jeg kan komme på, om andre ikke har ett bedre forslag, noe som hadde vært konge, da jeg er så oppgitt over bilen att jeg vurderer og bytte den ut. det er en standar 91 moddel 940 , uten turbo eller noe anna dill

Her er problemet:

bilen vill ikke starte, og om den starter, jager den, men da mellom 500-700 rpm, .. hakke litt for lavt, TIL nå,vell og merke, da den ikke går om jeg ikke holder litt gass etter trillestart, den starter også innimellom(til nå) vedd att jeg kjører en dyse test eller hva det heter, (den deln der man putter den ledningen inn i hull nr 3, og presser 1 sec 3 ganger) og når jeg akselerer er det kengeru bensin..

skjekket feilkoder der også, fikk opp 231 eller hva det var,,, uansett den koden for lambda sonden, og bytta den til en ny (bosh) og da virka det som det gav seg, men med ett snav av ettertenning. (tanken var att siden den var ødelagt fra før av, lå det mye bensin i eksosen, derfor ingen tanker rundt ettertenningene.) men nå i dag, bare døde den etter jeg hadde roa ned motorn , og den dør om jeg tar i clutchen, så det ikke er noen motstand på mottoren, ,,,,,,,, så . spøkelse? eller har noen peiling???

ja, jeg er ikke teknisk av med i beskrivelsene, og jeg tror jeg har dysleksi, men tror poenget mitt kom fra, hehe

Kalsn
11/04/11, 17:40
regner med at du har byttet/sett over alt av tenningsdeler? ellers kan lmm'n være ødelagt, usikker på om du får feilmelding da..Kan være at registeret står feil, men da ville vel problemet være konstant og ikke gi deg muligheten å gi full gass enkelte ganger? Svinghjulssenoren, skjekket at den funker som den skal? Må ikke gi opp bare man får litt problemer :)

wien
11/04/11, 18:57
regner med at du har byttet/sett over alt av tenningsdeler? ellers kan lmm'n være ødelagt, usikker på om du får feilmelding da..Kan være at registeret står feil, men da ville vel problemet være konstant og ikke gi deg muligheten å gi full gass enkelte ganger? Svinghjulssenoren, skjekket at den funker som den skal? Må ikke gi opp bare man får litt problemer :)

nå er ikke jeg min egen mekanikker, da jeg er tømrer og plank lissom er min greie :P hehe men ringte han som ikke finner feilen på bilen min og leste opp det du har skrevet,

han lurte på en sak. hva er lmm? vill ikke tro han har skjekket alt det der, men skal få han til og gå igjenom lista :P hehe


vill ikke gi opp, men du veit,. er i motbakker det går oppover, men med en motor som ikke funker, så blir det hardt og dytte ;) hehe

jan_m
11/04/11, 19:05
luft masse meter... kjører med gaaaamalt fordeler lok på min b230f med tenings bank og ujevn gange... vet at eter jeg får bytta så gårn som han skal, vordan er bensin forbruket ditt?

JørnM_940
11/04/11, 19:30
LMM er luftmassemåler. Den måler hvor mye luft bilen tar inn, og regulerer bensin etter det. Den sitter mellom luftfilteret og innsuget, er et lokk det står "Bosch" på, og under lokket er det en tråd som har variabel motstand alt etter hvor mye luft som passerer.

kjellt
12/04/11, 09:06
Tett katalysator:)

wien
13/04/11, 16:24
luft masse meter... kjører med gaaaamalt fordeler lok på min b230f med tenings bank og ujevn gange... vet at eter jeg får bytta så gårn som han skal, vordan er bensin forbruket ditt?

aha, nei, det har jeg testa, bytta og greier, men er ikke det ;) bensinforbruket var 2-3 liter på mila, men det var pga ødelagt lambdasonde, bytta den og ligger ikke ille da altså, 0,7-0,8 tenker jeg :) katalysator??? hmm ja kanskje det ja , har jeg ikke tenkt på

ToroMann
14/04/11, 01:00
bensin filtret? Min døde til slutt når det var tett.. men da har den ikke mulighet til å bruk 2 liter mila eller da? :)

Volvo Andreas
14/04/11, 17:11
Bensinfilter, tennplugger fordeler lokk,rotor,tett katalisator.
Har du sjekka om du kanskje kjører med en tennplugg kabel med brudd på?
Lett å overse. :)

wien
18/04/11, 14:13
Bensinfilter, tennplugger fordeler lokk,rotor,tett katalisator.
Har du sjekka om du kanskje kjører med en tennplugg kabel med brudd på?
Lett å overse. :)

nå har jeg bytta tennpluggledninger, tennplugger, luftfilter, bensinfilter og tennings modul.... ikke noe hjelper,,, flere forslag her????? giiiiiiiiiiiiirrrrrrr opp snart :P
:mad::cool:

engsethn
18/04/11, 21:30
høres ikke greit ut bt :P prøvd en klarsynt en,til å jage ut spøkelse :P ? hehe

Un4Given
19/04/11, 02:40
Kan det være en defekt tenningsmodul som plager deg?

Rockeren
19/04/11, 19:00
nå har jeg bytta tennpluggledninger, tennplugger, luftfilter, bensinfilter og tennings modul.... ikke noe hjelper,,, flere forslag her????? giiiiiiiiiiiiirrrrrrr opp snart :P
:mad::cool:


Kan det være en defekt tenningsmodul som plager deg?

Det har han allerede skrevet at han har bytta. ;)

Un4Given
19/04/11, 23:07
Ahh.. *pusser brillene* :rolleyes:

wien
21/04/11, 16:07
Ahh.. *pusser brillene* :rolleyes:

nå har jeg fått liv i udyret,,, viste seg at det var det releet/dingsen som fungerer som støydemper på radion som hadde dødd, den som sitter på kjøleveske tanken,,, den gir strøm til ventilene den vist :O :P akuratt den det så jeg ikke komme før jeg kikka på koblingsskjemaet på motorn... men, nå har det dukka opp ett anna snodig fenomen,,, den fusker når man akselerer, og de to releene inni ved sikringene (frammerst til venstre) er godvarme, , noen som har gode ideer på hva det kan komme av?? virker som en del med peil her. i motsettning til meg.... jeg er tømrer, gi meg en plank, , hehehe

wien
21/04/11, 16:09
høres ikke greit ut bt :P prøvd en klarsynt en,til å jage ut spøkelse :P ? hehe

dem bare lo av meg når jeg ringte åndenes makt xD

mariusf
13/06/11, 14:12
nå har jeg fått liv i udyret,,, viste seg at det var det releet/dingsen som fungerer som støydemper på radion som hadde dødd, den som sitter på kjøleveske tanken,,, den gir strøm til ventilene den vist :O :P akuratt den det så jeg ikke komme før jeg kikka på koblingsskjemaet på motorn... men, nå har det dukka opp ett anna snodig fenomen,,, den fusker når man akselerer, og de to releene inni ved sikringene (frammerst til venstre) er godvarme, , noen som har gode ideer på hva det kan komme av?? virker som en del med peil her. i motsettning til meg.... jeg er tømrer, gi meg en plank, , hehehe


hei sitter de releet på tanken eller runtomkring der?:P har du fått vekk fuskinga?? bilen til min søster mistenker jeg har samma problrmet:P