PDA

Vis full versjon : Volvo S60 AC pumpe + div må byttes rett pris?



Stigern
11/04/11, 15:13
Hei

Hadde bilen som mekonomen idag, grunnet støy fra ac-motor.

De sa jeg måtte ha ny ac-motor pluss at det var et par lager gåen i noen hjul i sammenheng med pumpen. Pris pluss 4 timer arbeid ca 12000 kr.

Hørtes det helt gærnt ut?

Siden pumpen allerede er ødelagt, så har det vel ikke noe å si om jeg kjører med det en stund?

MadAss
11/04/11, 20:57
Om det er lagerlyd fra magnetinnslaget, kan dette byttes, men koster ganske mye. Om du er litt nevenyttig kan du skaffe deg selve lageret og bytte dette selv (har ingen erfaring med dette. Er veldig vanlig at lageret i magnetinnslaget ryker på disse bilene dessverre.
Defekte lager i magnetkobling og spesielt i strammehjul og løpehjulet er ikke bra å kjøre med. Lagerene kan skjære seg og i verste tilfellet sliter hjelpereima og går inn i registerreima.

Stigern
11/04/11, 22:40
Om det er lagerlyd fra magnetinnslaget, kan dette byttes, men koster ganske mye. Om du er litt nevenyttig kan du skaffe deg selve lageret og bytte dette selv (har ingen erfaring med dette. Er veldig vanlig at lageret i magnetinnslaget ryker på disse bilene dessverre.
Defekte lager i magnetkobling og spesielt i strammehjul og løpehjulet er ikke bra å kjøre med. Lagerene kan skjære seg og i verste tilfellet sliter hjelpereima og går inn i registerreima.

Okei, får ikke fikset dette før begynnelse av neste mnd. Mekonomen mente at det måtte bestilles helt ny ac-motor.

Torstein
12/04/11, 09:35
Er det slik at en kan kjøre rundt med dette, så lenge man ikke bruker AC?
Kan jo være greit å vite om man ikke har penger en mnd til å fikse med en gang.

940pearl
12/04/11, 09:45
Ac motorer er billigere fra www.vparts.se

Tom K
12/04/11, 14:32
Ac motorer er billigere fra www.vparts.se

Trur nesten jeg skal bestille en AC kompressor isteden for å knote med lagerbytte på min V70

nordan27
12/04/11, 16:13
Tror det skal gå greit å kjøre ,bare ikke bruke ac da slipper du stor belastning på lageret
prøv denne linken her og husk å skifte "Tørke" også.
http://bcb.no/Default.aspx?tabid=113&List=1&CategoryID=1571&Category2ID=1703&Level=2

Har dem ikke på nettsiden ta og send mail , eller ring

_tormod_
12/04/11, 17:55
Blir bare byttet komplett ac-kompressorer hos bilverksteder. Men 4 timer i jobb var da drøyt nok da. Hjulene du snakker om vil jeg tro er løpehjulene på utvendige reima på motoren. Disse er "forbruksvare".
Tar maks 1.5 time å bytte ac-kompressoren og disse løpehjulene, pluss da tapping/fylling av gass, så godt mulig du kommer like billig ut av det hos volvo.