PDA

Vis full versjon : Tenningsdeler fra biltema



Wahl
20/02/10, 21:49
Dette fungerer ikke lenge, bilen min tenner ikke i kulda, har hatt masse proglemer med det, en dag gikk den på 3, greit nokk, fant ut den bakerste ikke tente, slo av motorn, satte i ngk plugg, og den tente som juling, har også problemer med dårlig kontakt i kablene, noen fler som har erfaring med de?

TeamBørnOut
20/02/10, 21:58
Det fungerer jo ikke når det er nytt en gang haha

Team Tynner
20/02/10, 23:49
kan brukes de..som fyllmasse i nærmeste conteiner.søppel!

TeamBørnOut
21/02/10, 01:19
alle som har kjørt med biltemakabler på volvos turbomotorer og har vært i nærheten av tennpluggkablene vet det er dritt deler. får du ikke strøm er du heldig. Men har du kjøpt rotor og fordelerlokk på biltema så erdet ikke så farlig. Strømmen kommer ikke frem til plugga

GeTReibeAktienGesellschaf
21/02/10, 02:21
Er også forskjeller mellom Beru som mekonomen skal ha like mye penger som bilia/volvo skal ha for orginal bosch. Utforminga på kontakt punktene i fordeler lokkene er annerledes og plast bekyttelsen inne i lokket har slept i bakkelitten allerede før de er brukt.
Ettersom beru faktisk er en relativt annerkjent produsent så vil jeg tro at biltema sitt ikke er noe særlig bedre og har heller ikke giddi å handla rotor og fordeler av dem.

Biltema sine feite blå silicon tennkabler (universal) har jeg faktisk hatt god erfaring med, var ved nødtilfelle jeg testa de ut.

Eyquem pluggene som biltema selger synes jeg ikke er så halvgærne men ville ikke brukt dem på en bil jeg brydde meg om. "No brand" pluggene har jeg ikke giddi å kasta bort penger på selv om det ikke hadde vært mange penger å kasta bort.

Generelt på en standard bil som man vil ha god prestanda på er det orginale rotor og fordeler lokk, orginal/bougicord tennkabler og tennplugger Ngk, bosch, denso eller orginal (som antageligvis er en av disse) som jeg har god erfaring med.

Er rødblokk jeg først og fremst tenker på og har erfaringer med.

Morgis
21/02/10, 06:56
Har dårlig erfaring med biltemas silikon tennpluggkabler (blå).
Strømmen slo rett gjennom kablene og over til gods på 264a med disse.
Gikk på 4-5 sylindre på en fuktig dag. rett og slett ubrukelige.

kermitt
22/02/10, 12:41
tennplugg kablene til biltema svidde coilen min. de leder faen ikke strøm, så jævla dårlige er de.

TeamBørnOut
22/02/10, 15:46
du skulle ventet til det var litt fuktig. da hadde strømmen gått langs kabelen :P

Det er utrolig mange som faktisk har bytta til biltema tenningsdeler å får problemer etter kort tid å spørr om jeg kan hjelpe. "Hva har du kjøpt på biltema da?" :D bytt...

GeTReibeAktienGesellschaf
22/02/10, 23:35
Det er kanskje derfor de har så billige deler, blir ikke testa om det virker før brukeren har gjort det.

Blir som ett lotteri noen ganger får man noe som virker og andre ganger ikke.

(Kjøpte lyktepussere der engang den ene funka bra den andre datt fra hverandre når jeg monterte den..)

Vanligvis ikke så problematisk å reklamere hos biltema.

ChrML
24/02/10, 10:35
Det er kanskje derfor de har så billige deler, blir ikke testa om det virker før brukeren har gjort det.

Blir som ett lotteri noen ganger får man noe som virker og andre ganger ikke.

(Kjøpte lyktepussere der engang den ene funka bra den andre datt fra hverandre når jeg monterte den..)

Vanligvis ikke så problematisk å reklamere hos biltema.
Biltema kjøper inn delene i store kvanta der de får tak i billigst. Derfor prisene blir lave. Har fex hørt at bremseskivene til Volvo var ordentlige Brembo skiver før, og plutselig blei det noen dritskiver :p.

Torra
24/02/10, 13:44
Litt off-topic, men hva koster tennkabler, plugger, fordelerlokk og rotor hos Volvo? :p

TeamBørnOut
24/02/10, 13:58
mye... pedersen er billig

TBS
24/02/10, 19:43
Litt off-topic, men hva koster tennkabler, plugger, fordelerlokk og rotor hos Volvo? :p

Kjøpte fordelerlokk (bakmontert fordeler) og rotor her om dagen på volvo:

1346788 Fördelarlock: 441,38
1346787 Fördelararm: 131,31

kermitt
24/02/10, 19:57
betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O

BlåFare
25/02/10, 22:28
betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O

NGK sine plugger synes jeg vinner uansett.
Men biltema sine er håpløst,tenningsdelene eter plugger.

Biltema på tenningsiden til volvo er bare søppel.
Du får rett å slett hva du betaler for.

kermitt
25/02/10, 22:31
er jo det jeg sier :D kun NGK som funker! resten så løsner elektrodene, ellers så bare slutter de å fungere.

Team Tynner
26/02/10, 23:53
bosh plugger er gode.forresten aldri brukt så mye bensin på noe kjøretøy som når jeg hadde biltema tennings deler på en 240 jeg hadde!bare søppel

TeamBørnOut
27/02/10, 11:12
betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O
det var veldig billig! ikke lenge sia bare fordelerlokket kostet så mye!

242
28/02/10, 15:43
Har dårlig erfaring med biltemas silikon tennpluggkabler (blå).
Strømmen slo rett gjennom kablene og over til gods på 264a med disse.
Gikk på 4-5 sylindre på en fuktig dag. rett og slett ubrukelige.


Hatt samme problem med disse kablene.

ChrML
28/02/10, 21:15
betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O
Det var billig! Kanskje jeg skal ta en liten runde på det på Mandag og bestille det. Tror ikke akkurat det er for tidlig å bytte tenningsdeler for min del hvertfall, veit ikke hvor ofte det skal byttes jeg, men jeg har ikke bytta på de 40 000 km jeg har hatt den og sikkert ikke blitt bytta på en stund før eller.

boman
01/03/10, 10:17
betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O

Hva slags bil var dette til?
Jeg kjøpte kun nye tennkabler (og kabelen fra coil - fordeler) rett før jul hos volvo og da mener jeg at jeg betalte ca 500,- (til 940 b230fb, men er vel samme som i alle andre 940'r med B230?)

ChrML
01/03/10, 16:35
betalte 550kr for en slik "pakke" på volvo for fordelerlokk, rotor og tennkabler. billig det vil jeg si. pluggene kjøpte jeg ikke der. putta i NGK plugger. eneste pluggene som har vist seg å fungere. både biltema, volvo og denso sine plugger har jeg opplevd at elektroden har falt av! :O
Dette hadde de ikke hørt noe om på Volvo her. Det har aldri vært et sett med disse delene fra Volvo sin side, kun separat, men får tennkablene i et sett. Til sammen koster disse 5 tennkablene, fordelerlokk, rotor og O- ringene 1400 kr inkl mva.

Dette må ha vært en "pakke" de har hatt lokalt på butikken du var på.

Forresten ingen vits å kjøpe tenningsdeler på Mekonomen. Kosta 1100 kr for det samme der utenom O-ringene, og med rabattene mine på Volvo blir det det samme :p.

Edit: Til Volvo 940 forresten!

TeamBørnOut
01/03/10, 16:37
det høres ut som prisen jeg fikk oppgitt ja

kermitt
01/03/10, 16:46
Dette hadde de ikke hørt noe om på Volvo her. Det har aldri vært et sett med disse delene fra Volvo sin side, kun separat, men får tennkablene i et sett. Til sammen koster disse 5 tennkablene, fordelerlokk, rotor og O- ringene 1400 kr inkl mva.

Dette må ha vært en "pakke" de har hatt lokalt på butikken du var på.

Forresten ingen vits å kjøpe tenningsdeler på Mekonomen. Kosta 1100 kr for det samme der utenom O-ringene, og med rabattene mine på Volvo blir det det samme :p.

Edit: Til Volvo 940 forresten!

kjøpte det som en pakke fra akkurat den butikken ja. fikk 30% rabatt også, siden jeg er på fornavn med alle der. kjøpte til B230K i 740.

jan_m
23/06/10, 22:47
bakmontert fordeler lok passa ikke på min 92 745 var 2mm feil på hula:S eneste som dugger er ngk pluger og kablene på pedersen.

TeamBørnOut
23/06/10, 22:50
Bra det ikke passet så du måtte kjøre med det. får håpe du byttet rotoren til noe annet også :)

jan_m
05/07/10, 19:33
ble brukt som en nød løsning i rom jula menble nok bytta så fort utikene åpna på ny året:P

HAS
26/08/10, 17:37
Stort sett alt på biltema er søppel! Har bytta ut alt for mange biltema deler etter bare noen måneder med kjøring. Skrot!

ImportTech.no
02/09/10, 21:57
Jeg kjøpte tennplugger på biltema til bmw 523i min. Det var et prøveprosjekt for å se hva man fikk for pengene. Jeg kjøpte de equem pluggene.

De 250kr jeg brukte på 6 plugger var totalt bortkastet. De klarte en tur til kristiansand fra oslo før bilen begynte å fuske. Bytett tilbake til de gamle pluggene(ngk) og bilen gikk normalt igjen.

Makan til dritt er det ikke ofte jeg er borti.

242
02/09/10, 23:30
Sum sumarium , så anbefaler jeg alle til å kjøpe orginalt eller bedre.
Di fleste her inne bruker vell mere en mnd på pils,grillmat fest og innganspenger på utelivet.

Så ikke kast bort penger på å spare , kjøp det man skal ha med en gang !

Wrasko
02/09/10, 23:43
Byttet alt av plugger/ledninger/rotor/fordelerlokk på 245'en jeg hadde.. Og vips så gikk den ikke rent lenger.. Så jeg har sluttet med å kjøpe tenningsdeler der

BlåFare
16/02/11, 07:49
De tennpluggene eyqem eller hva de heter.
De fungerte overaskende bra :p
Så bra at jeg ikke en gang fikk tatt en prøvetur før han tente feil og dritt :p

Disse skulle passe til Volvo og b230A.
Men men :p

Du får det du betaler for.

242
16/02/11, 08:30
Spare seg til fant er et fint utrykk ;)

mamolv
16/02/11, 09:06
De tennpluggene eyqem eller hva de heter.
De fungerte overaskende bra :p
Så bra at jeg ikke en gang fikk tatt en prøvetur før han tente feil og dritt :p

Disse skulle passe til Volvo og b230A.
Men men :p

Du får det du betaler for.

oh yes....prøvd dem jeg også, og plagdes i flere timer før wahl tipset meg om at jeg burde prøve originale volvo-plugger..da ble alt bedre og bilen startet faktisk og drar seg meget sjeldent full av bensin...:D
så aldri mere biltema tenningsdeler her i gården...;)

de_icer
16/02/11, 09:21
Biltemas tenningsdeler sluttet jeg å bruke for snart ti år siden, det holder helt enkelt ikke mål - verken da eller nå..

Men jeg kjøpte pluggledningssett til V70'en jeg hadde på Bilxtra, og det var ordentlige Bougicord - det var til og med Volvo-logo på de. Og de kostet under halvparten av det Volvo skulle ha.

BlåFare
16/02/11, 10:10
de gjorde nytten og jeg fikk justert tenninga 100% iallfall :p
så 15min på tomgang inni garasjen så var de gåene.

Dette er greier! :D

turbo
17/02/11, 03:04
Har god erfaring med biltema pluggledninger jeg også. Spesielt på merce.
byttet til biltema plugger og Ledinger. Den gikk i 10-12 minutter før den stod på ett busstopp med nødblinken på. 190E M102)

Så prøvde jeg nok engang(dum som jeg var) på en 260E jeg hadde w124 M103 Maskin)
Den ville ikke starte engang.

Forøvrig så er det anbefalt orginalt fra mercedes med beiru pluggkabler(mekonomen sine) jeg kjører med beiru på volvoen b230FK. Og det fungerer supert. samme kjører jeg på min nåværende Mercedes <3 S124(230TE)

Forresten så stod det biltema pluggledinger på volvoen når jeg kjøpte den.

tok på ledingene og fikk støt.
Skjønner ikke at de har lov å selge noe sånt.
Problemet ligger vel at det er så billig at folk gidder ikke gå å reklamere.
Jeg har alltid fått byttet ting på biltema asap.

Forresten så er bremseskivene på biltema ikke så forferdelig gale.

Klosser er heller ikke så gale som folk skal ha det til.

PVT
18/02/11, 00:36
fikk bytta en defekt motorjekk på biltema uten kvitering :p
rart det der at tennplugg kabler plutselig ble veldig vanskelig å gjøre rett?
men hver gang jeg har levert tilbake noe eller fått tilbake penger på feks fordeler har jeg sagt ifra at det ikke funker og ingen kommer til å kjøpe dem.
men en gang så var det plutselig ett bosch merke på fordelern så virker som dem tar inn deler litt her og der.

bremse klossene som jeg har har på bilen nå er fra biltema. de skal AV!! når sommerdekka kommer på. er jo blokkeringsfrie bremser med de klossene der.

Daniel V
18/02/11, 19:12
Biltema tenningsdeler hører hjemme på skroten :)

boman
18/02/11, 19:39
De blå silikon pluggkablene fra Biltema er benyttet på min bil og flere volvo motorer som yter over 500hk. 2,5L 16V med garett t 61(stoooor turbo). benytter spec ngk plugg med kun 0,5 åpning pga trykket. Handler ellers litt diverse bilutstyr på både Biltema og Torshov, billige bukker, kjøreramper, hydr jekk, fram bensinfilter, Autogauge turteller osv osv, ei krone her og ei krone der. . . .
Tenningsdeler er det siste jeg ville spart på på en bil med >500hk (egentlig bil generelt).

jan_m
19/02/11, 17:27
enda på visa er at når mann kjøper billig rell i stede for kvalitet har man på stede penger til mye pils og paracet... og bil og alkehol er jo dårlig kombo så da vet man hva mann handler..

Braathen142
28/02/11, 16:53
Fordelerlokk og Rotor til 850 er bosch i værtfall.
Selv kjøpt de og ingen ting og si på det.
ellers kjøper jeg plugger, tennkabler og sånt orginalt på volvo

(Orginalt Fordelerlokk og Rotor er vel også bosch?)

Daniel V
02/03/11, 23:06
Fordelerlokk og Rotor til 850 er bosch i værtfall.
Selv kjøpt de og ingen ting og si på det.

Foreløpig er det fra Bosch ja. Biltema har tingene sine på anbud hele tiden, så det kan være produsert hos Bosch den ene dagen, og hos han her dagen etter:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/110.jpg

F86
02/03/11, 23:25
Foreløpig er det fra Bosch ja. Biltema har tingene sine på anbud hele tiden, så det kan være produsert hos Bosch den ene dagen, og hos han her dagen etter:

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/03/110.jpg

Er det ikke han som eier Volvo nå da:)

Daniel V
02/03/11, 23:28
Er det ikke han som eier Volvo nå da:)

Er jo sant det! Går vel ikke så langt før det står "Made in China by children" på alle Volvokomponentene :)

vazborris
06/03/11, 03:46
Tenningsdeler er det siste jeg ville spart på på en bil med >500hk (egentlig bil generelt).


De blå silikon pluggkablene fra Biltema er benyttet på min bil og flere volvo motorer som yter over 500hk. 2,5L 16V med garett t 61(stoooor turbo). benytter spec ngk plugg med kun 0,5 åpning pga trykket. Handler ellers litt diverse bilutstyr på både Biltema og Torshov, billige bukker, kjøreramper, hydr jekk, fram bensinfilter, Autogauge turteller osv osv, ei krone her og ei krone der. . . .


kjører selv med de blå 8mm silikon pluggkablene fra biltema på turbo vogna mi de har funget fjell de faktisk ikke overslag med msd coilene heller, planen var egentlig og bestille gromme kabler i eksakte lengder men etter litt problemer med og fåtaki han vi skulle handle av så måtte jeg ha derfra. gidder ikke bytte de før det skjer noe og de koster slik og ingenting,

Braathen142
06/03/11, 10:53
Foreløpig er det fra Bosch ja. Biltema har tingene sine på anbud hele tiden, så det kan være produsert hos Bosch den ene dagen, og hos han her dagen etter:


Sant det.
men i katalogen står det også Hvilke merker som er til hvilken bil.
og da står det Bosch til volvo også noen andre til de andre merkene
har kun fått Bosch når jeg har handla det

Grøftekanten
06/03/11, 15:33
har kjørt over 20.000 km på biltemadeler på en 850 nå det siste året. ingen problemer så langt.

Berg Performance
07/03/11, 20:02
De Blåe silikonkablene, er det de man får som byggesett ?