PDA

Vis full versjon : Diverse - V70, 1998



Dirt
11/04/11, 08:07
Hei og hå :)
Kjekt forum med masse bra info!
Kjøpte en V70 i vinter, og nå dukker det opp litt småtteri (større ting kanskje) som må fixes, + litt kosmetiske oppgraderinger.
Bilen har en 2.5 liter og manuell kasse.
- Første problemet som dukket opp var bakbremsene, de går varme.... ble tipset om at problemet kan ligge i brekk-wirene. Har ihvertfall kjøpt nye skiver og klosser + wire, så de skal byttes nå.
- Neste problem er at clutchen har begynt å skrike litt ved igangkjøring i 1.gir. Det bekymrer meg mer enn bremser for å si det sånn... Noen som har tips?? Må jeg ut med motor og byttte både trykkplate og lamell..utløserlager etc? Hva vil noe sånt koste...?
- Problem 3 er at det de siste dagene har begynt å kneppe litt i forstilling høyre side. Antar det er drivknuten som begynner å ta kvelden, men den er vel også kurant å bytte.
- Problem 4 er lampe for motorstyring som lyser. Merker ikke noe på bilen, så noe veldig alvorlig er det vel ikke. Noen som bor i Østlandsområdet/Romerike som har en kodeleser og kan hjelpe til med å få kjørt diagnose?
- Siste problmet er det største av dem alle. Endestussen på eksospotta er rusten og stygg :D

Så litt kosmetisk... Nye felger må handles. Tenkte på 18" - skulle vel gli rett på uten problemer? Noen som har tips til felg/dekkpakke - max 10 laken?
Så tenkte jeg å slippe den litt ned. Noen anbefalinger på senkesett?

Per Turbo
11/04/11, 10:52
Hei og velkommen til VCCN!

Om du må ha ny clutch så må du av med girkassen, motoren kan du la stå igjen. Enten tar du girkasse ut nedenfra eller så tar du ut motor og girkasse ovenfra.

Drivledd kan byttes separat, men Volvo selger ikke dette løst så da må du i så fall kjøpe fra andre leverandører. Volvo selger kun komplette drivaksler.

Endestuss kan du fint kjøpe på bilxtra, Torshov eller Volvo.

Motorlampe, send meg en PM på det. Eller hør med VCCN sin egen hustekniker, aarnes.

18" hjul er ikke noe problem så lenge du holder deg i nærheten på ET/innpress.
P Holt, AFL, dekkmestern eller andre har vel noen gode pakker som går til bilen.

aarnes
11/04/11, 11:04
Motorlampe, send meg en PM på det. Eller hør med VCCN sin egen hustekniker, aarnes.

haha takk for den tittelen Per ;)



- Problem 4 er lampe for motorstyring som lyser.

Det kan være så mangt - men om det er trekanten, som kan se ut som symbolet for lambda så vet jeg at det er ofte den ryker.

Du merker ikke noe i begynnelsen, men etterhvert kan bilen bruke massivt mer drivstoff og gå dårligere.

Uansett, jeg har feilkodelesere tilgjengelig så det er bare å kontakte meg.
bor i Oslo

Dirt
12/04/11, 06:39
Takk for velkomsten!
Da høres det ut som jeg har ett clutchbytte på gang utover våren ;D
Nye felger og dekk blir det også..så snart jeg har bestemt meg.

Sender deg en pm aarnes