PDA

Vis full versjon : alarm 940



OlavS.
20/02/10, 18:42
nabo'n har en 940 diesel, som alarmen har gått på, og startsperra har slått inn... bilen er åpen, men kan ikke startes. hart skifta bateri i kontrollen, men til ingen nytte.
er det noen måte å koble seg utenom/resette dette?

henrik940
20/02/10, 18:44
Åssen alarm er det?

OlavS.
20/02/10, 18:46
orginal volvo alarm sa han, er det mange forskjellige av dem da? er en 92-94 mod bil, om det har noe å si...

henrik940
20/02/10, 18:59
Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg.. Hadde det vært DEFA kunne vi ordna det :p

OlavS.
20/02/10, 19:11
ok, håper noen hær veit noe om dette, da vi står rimelig stuck her.

TeamBørnOut
20/02/10, 19:31
står i manualen til alarmen. ellers er det bare å ringe volvo..
Edit: Du kan foresten kjøre på startgass! gjorde det når vi måtte flytte en bil :D

henrik940
20/02/10, 20:35
På startsperrene til Defa, er det bare å skru på tenninga, så overstyre startern med et pluss-signal fra startern.

Veit ikke hva originale Volvo-startsperrene sperrer jeg :p

Morten
20/02/10, 20:46
Åssen alarm er det?

Ser at Olav har tatt ansvar for en nabo med problemer. Han fortalte om siden og nå har jeg også registrert meg.

Alarmen er av typen Volvo Guard Alarm System.
Parkerte bilen, når jeg kom tilbake for å ta den neste gang var bilen låst jeg fikk den ikke opp med fjærnkontrollen. Åpnet bilen med nøkkelen. Alarmen gikk. Plukket av batteripolen for å få den til å bli stille. Har byttet batteri i begge fjærnkontrollene, men helt uten virkning.

Morten
20/02/10, 20:54
nabo'n har en 940 diesel, som alarmen har gått på, og startsperra har slått inn... bilen er åpen, men kan ikke startes. hart skifta bateri i kontrollen, men til ingen nytte.
er det noen måte å koble seg utenom/resette dette?

Da har jeg registrert meg. Håper vi finner ut av dette :)

Slettmyr
20/02/10, 22:57
Prøvd og programert fjernkontrollene på nytt da ?

Morten
20/02/10, 23:50
Prøvd og programert fjernkontrollene på nytt da ?

Nei, det må vel gjøres på verksted? Finner ikke noe i instruksjonsboka om dette. Kunne tenkt meg å koble ut hele greia.........

A.Finstad
23/02/10, 13:54
greit å ha alarm da! hvis du får det til å funke igjen er vell det aller best?

TeamBørnOut
23/02/10, 14:00
bytter man batteri må man programere om igjen. står i manualen til alarmen / bilen hvordan man gjør dette. kastet desverre papirene mine som forklarte hvordan man gjorde det :/

emilhetty
23/02/10, 18:36
Det ser ut som at den bare bryter signale til startern når alarmen har gått, så du behøver ikke å gjøre annet enn å koble dette uten om alarm sentralen.

Hvis du tar en titt her, så er det koblingsskjema og hvordan du programmerer kontroller osv.
http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/AntiTheftSystem.pdf
Det er til 850, men er mye av det samme regner jeg med.

I følge koblingsskjemae der så er det grønn/rød ledning som går til startern, denne kan du bare koble uten alarmsentralen. Kan også være greit å sjekke at den faktisk er grønn/rød på tenninga.

Yngste Haugerud
23/02/10, 19:50
Det ser ut som at den bare bryter signale til startern når alarmen har gått, så du behøver ikke å gjøre annet enn å koble dette uten om alarm sentralen.

Hvis du tar en titt her, så er det koblingsskjema og hvordan du programmerer kontroller osv.
http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/AntiTheftSystem.pdf
Det er til 850, men er mye av det samme regner jeg med.

I følge koblingsskjemae der så er det grønn/rød ledning som går til startern, denne kan du bare koble uten alarmsentralen. Kan også være greit å sjekke at den faktisk er grønn/rød på tenninga.

Rosa ut av tenninga på 940, etter det jeg husker. ;)

Agrostar
23/02/10, 20:02
For å programmere nøklane igjen så set ein set inn i bilen, let igjen alle dører, sler av og på tenningen 5 gonger ( ifra null til vanleg køyreposisjon) og let den stå på 5.gongen, trykkjer på knappen på eine fjernkontrollen innan 10-15 sekund og trykjer på neste innan 10-15 sekund, sler så av tenningen heilt.

Har gjort dette ein par gonger serru :p

Morten
28/02/10, 16:43
nabo'n har en 940 diesel, som alarmen har gått på, og startsperra har slått inn... bilen er åpen, men kan ikke startes. hart skifta bateri i kontrollen, men til ingen nytte.
er det noen måte å koble seg utenom/resette dette?

Måtte bytte start reele. Satte inn et uten startsperre.......
Takker for mange bra innlegg.