PDA

Vis full versjon : Cruise controll som ikke fungerer



Kenboy
10/04/11, 15:47
Har nettopp ettermontert cruise controll, men det fungerer jo ikke :mad:
Har byttet bryteren på bremsepedalen, blinklyshendelen, vacumklokka på gasspedalen, vacumpumpa under batterikassa og satt i rele. Noen som har noen forslag?

Nei jeg har ikke satt på bryteren på clutchpedalen fordi det er en automat ;)
Så jeg har en vacumslange mellom gasspedalen og batterikassa.

nordan27
10/04/11, 16:13
Er usikker om du skal ha bryter på bremsepedalen det er det jo på manuell gir , vis du ikke har justert bryter (e) riktig vil det ikke fungere , sjekk dette først :-)

Kenboy
10/04/11, 16:51
Hva mener du med å justere bryter(e)?

Cabrinha
10/04/11, 18:31
Virker ABS-bremsene ?

julen
10/04/11, 21:00
Hva mener du med å justere bryter(e)?

det han mener er vel at brytern som står på pedaln er helt inne sån at brytern ikke "slårav" crus. hvis du sjønner den dårliger forklaringa mi:P?
satti sikringen i sikringsboxen? mener å huske det er det.

cossykiller
10/04/11, 21:11
er ikke forskjell på pumpene til manuell og automat da ?

Folkvord
11/04/11, 02:39
hadde selv det samme problemet på min da den blei byggd om til manuel fra automat, kobla til den siste bryteren og koblet til slangen, men den vile ikke virke, så hadde vert fint om noen har funnet et problem som det går og fikse;-) husker morgis og hadde samme problem da han bygget om sin.

Kenboy
11/04/11, 15:10
Har prøvd med bryteren både helt inne, helt ute og på midten.
Abs lampa lyser ja og om det er noe forskjell på pumpene fra automat til manuell aner jeg ikke. Fungerer gjør det hvertfall ikke....

julen
11/04/11, 19:46
er ikke forskjell på automat å manuelpumper. eneste forskjelln er brytern til clutsh som du ikke trenger på automat:) har sattpå crus fra manuelbiler til automatbiler før jeg uten noe problem. er sikkert en liten bagatellfeil du har...
har ikke mulighet til å teste ei annen pumpe? har værtborti dem har lekt. sjekka sikringsboxen? mener å huske det er sikring på dette uten jeg er sikker.

Kenboy
11/04/11, 19:57
Sikringen er hel se. Har ikke noe annen pumpe liggende heller. Men har lurt litt på om det kan være der feilen ligger.

julen
11/04/11, 20:43
Sikringen er hel se. Har ikke noe annen pumpe liggende heller. Men har lurt litt på om det kan være der feilen ligger.

prøv å taopp lokket oppå pumpa å flirent inni der å sjekk så pakninga ser bra ut. det gjorde susen på ei pumpe til meg det bare så vidt var trykk fra pompa.

Cabrinha
11/04/11, 20:51
Når ABS-sensoren min kuttet ut,kuttet den også Cruise-Control. Volvo byttet ABS-sensor og vips fungerte Cruise-Control.

Kenboy
12/04/11, 16:06
Prøver abs først jeg for den må jeg uansett gjøre noe med nå som bilen skal eu-godkjennes.

Folkvord
12/04/11, 23:19
er ikke noe forskjell på hjerne(er vel rele som er sjølve hjernen slik som alarmer?) på manuel og automat da en automat kansje må vite litt mer hvilke gear og slikt den står i for og kompensere bedre med resten?? eller går den bare ut ifra hvilke fart bilen har??

Oxcyder
13/04/11, 21:47
Bilia på Økern i Oslo bør være eksperter på dette feltet nå.
Har plaget dem hele 5 ganger for å reparere min cruisekontroll.
Da jeg kjøpte bilen for ett år siden virket den ikke i det hele tatt.
Så ble den reparert, men resume funksjonen fungerte ikke.
Så plutselig fungerte alt som det skulle da jeg leverte den for 3 gang.
Leverte den inn for 4 gang, da virket den ikke i det hele tatt igjen, men de fant ikke ut av feilen, tok bilen hjem igjen fordi det var helg.
Leverte den igjen 5. gang, da hadde de bilen i 2 døgn, og nå virker alt som det skal.
Gudene vet hva som var feil... justerte noe greier sa dem.

Mvh. Thomas