PDA

Vis full versjon : olje lys på 240



chrissi504
10/04/11, 15:45
plutelig begynte olje lyset og lyse og jeg har sjekka olja og den ser helt fin ut, men lys går fortsatt ikke bort, men når den for eksempel står på tomgang så lyser det ikke men hvis jeg begynner å rusen den igjen så lyser det? er det kun dårlig kontakt?

en ting til i dag da jeg hadde meg en kjøretur så plutselig hører jeg en ulyd den kommer da jeg har litt turtall og tar inn clutchen og det kunne liksom høres litt ut som om det er tikking i ventilene.

hmm

VolvoR-Sport
10/04/11, 16:20
kan jo kjenne på kontakten om den sitter fast.. er på høyre side i høyde med vannpumpa ca

cossykiller
10/04/11, 16:38
kan være slitt oljepumpe også...

R.G
10/04/11, 17:01
eller att isolasjon på ledning er slitt av så ledninger slår mot jord? sånn er skjedd på di 240 jeg har hadd

morti92
12/04/11, 10:16
Og hvis det ikke er noe av det overnevte: Mål oljetrykket, er ikke sikkert oljepumpa klarer å pumpe nok på høyere turtall, men er fin på tomgang.
Dvs. som nevnt over: Slitt oljepumpe;)

Joakimny91
12/04/11, 16:17
Hadde nylig samme problemet på min 240, kjørte etter landeveien så pluttselig kom lampa på, flimmret litt i bynnelsen, stoppet tvert og sjekket at jeg hadde olje. Viste seg og være mye bensin i oljen, byttet olje og oljetrykk's sensoren. Alt ok nå :)